När sänks pris på iPhones, när en ny modell kommit?

Permalänk

När sänks pris på iPhones, när en ny modell kommit?

Tjenare, Jag undrar om någon har en aning om hur lång det tar för att en iphone att sänkas i pris? Har tänkt köpa en Iphone 5. Men tänkte att det är ju ganska dumt att kanske köpa nu nära 5s snart släpps. Nästa fråga jag fick upp i huvdet var då.. När kommer priset droppas på dom föregående modellerna? Är det direkt 5s släpps..Eller måste 5s sänkas i pris först Eller små sänks alla äldre modeller före den nya kommer?:)

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd

Är väl bättre att köpa den nya när den kommer.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet sänker Apple sällan priserna inom ett år efter att uppföljaren är ute.

Iphone 4S kostar för närvarande i stort sett samma som en Iphone 5.

Permalänk
Skrivet av trolliban:

Är väl bättre att köpa den nya när den kommer.

Nej,för den kommer vara rätt mkt dyrare... Och skillnaden är "minimal"... fortfarande dual core (clockad) quad-core mot tri core gpu. NFC (vilket ja tycker är otroligt störande) , fingeravläsare kan jag klara mig utan.. Skulle väll vara om batteritiden är dubbelt så bra mot nu, men det tror jag knappast. Och 5an har enligt mina behov tillräcklig prestanda.

Skrivet av Bethlen:

I min erfarenhet sänker Apple sällan priserna inom ett år efter att uppföljaren är ute.

Iphone 4S kostar för närvarande i stort sett samma som en Iphone 5.

Okej, Dock undrar jag hur fort dom tex sänker priset på 5an.. Om det är 300spänn mer månad, eller direkt sänker föregående modeller med 1k. Mitt abb går ut när som helst, så vill skaffa en telefon helst nu o inte vänta 4mån.. Jag tänkte först vänta och se hur mkt dom sänker 5an i pris med, MEN om det är så att prissänkning går sakta och de tar 4mån för priset att gå ner 1k tex. Så köper ja den hellre nu.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Nej,för den kommer vara rätt mkt dyrare... Och skillnaden är "minimal"... fortfarande dual core (clockad) quad-core mot tri core gpu. NFC (vilket ja tycker är otroligt störande) , fingeravläsare kan jag klara mig utan.. Skulle väll vara om batteritiden är dubbelt så bra mot nu, men det tror jag knappast. Och 5an har enligt mina behov tillräcklig prestanda.

Okej, Dock undrar jag hur fort dom tex sänker priset på 5an.. Om det är 300spänn mer månad, eller direkt sänker föregående modeller med 1k. Mitt abb går ut när som helst, så vill skaffa en telefon helst nu o inte vänta 4mån.. Jag tänkte först vänta och se hur mkt dom sänker 5an i pris med, MEN om det är så att prissänkning går sakta och de tar 4mån för priset att gå ner 1k tex. Så köper ja den hellre nu.

Det lär inte bli någon skillnad. Apples telefoner brukar rakt av ersätta den nuvarande modellen. En Iphone 4S 16GB kostar till exempel fortfarande över 4700:-

(Förstår inte varför du har problem med NFC, det går att stänga av)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Eller så köper du en android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det lär inte bli någon skillnad. Apples telefoner brukar rakt av ersätta den nuvarande modellen. En Iphone 4S 16GB kostar till exempel fortfarande över 4700:-

(Förstår inte varför du har problem med NFC, det går att stänga av)

Nu blir jag förvirrad... vad blir ingen skillnad? Menar du att 5an får 4s pris och 4s pris får 4an samma dag 5s släpps? vad jag kan se på prisjakt historik så sänkes knappt 4s 500spänn när 5an kom ut.

Okej, Hur vet du att NFC går stänga av.. Har inte hittat det någonstans tex på min Sony Xperia som har nyaste updateringen för telefonen.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Nu blir jag förvirrad... vad blir ingen skillnad? Menar du att 5an får 4s pris och 4s pris får 4an samma dag 5s släpps? vad jag kan se på prisjakt historik så sänkes knappt 4s 500spänn när 5an kom ut.

Okej, Hur vet du att NFC går stänga av.. Har inte hittat det någonstans tex på min Sony Xperia som har nyaste updateringen för telefonen.

Jag menar att när nästa Iphone släpps så är det dumt att köpa Iphone 5 då den lär kosta mer eller mindre lika mycket för en sämre telefon. Det är nackdelen med att vänta på telefoner av Apple.

Inställningar -> under Wireless & Networks så tryck på "More" -> NFC

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevlarheart:

Menar du att 5an får 4s pris och 4s pris får 4an samma dag 5s släpps? vad jag kan se på prisjakt historik så sänkes knappt 4s 500spänn när 5an kom ut.

Ungefär så brukar det gå till (och samtidigt brukar olika minnesval och liknande av den äldre modellen försvinna). Förmodligen kommer apple store se ungefär likadan ut om ett halvår fast med 5s (eller vad det nu kan bli), 5 och 4s istället för 5, 4s och 4. Vad övriga butiker har för utbud och priser är väl svårare att förutsäga; kanske sänker vissa redan tidigare?

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad istället? Har sett iPhone 5 för 3500-4000:- på blocket, lär ju gå ner ännu mer när iPhone 5S kommer ut.

Permalänk
Medlem

Är ingen större mening med att vänta om du ändå inte är intresserad av 5S, priserna står sig bra på iPhone:) men nån tusing sjunker ju 5an me när nästa kommer!

Permalänk

håll koll på tex tradera eller blocket, du kommer nog inte se något "kap" i någon butik på nära håll iaf... Annars finns ju S3:an, ca 3300kr om man lägger till ca 300kr så får du LTE-modellen. S4:an ligger på ca 4500kr, ungefär som 4S

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Menar du att 5an får 4s pris och 4s pris får 4an samma dag 5s släpps?

Ja, det är så Apple har gjort de senaste åren så om de inte gör något nytt i år(ryktas ju om en billigare variant av iPhone) så kommer de sänka priset på 5:an till vad 4S kostar idag och 5S får samma pris som 5an har idag. Apple brukar sänka priserna direkt, inte lite i taget.

Titta inte på prisjakts prishistorik för iPhone, finns massor företag som gråimporterar och säljer dem med en hög marginal vilket ger en snedvriden bild. Apple (och officiella återförsäljare) brukar inte sänka priserna mer än just när en ny modell lanseras. Därför det är bäst att köpa Apple-prylar just när de lanseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tjenare, Jag undrar om någon har en aning om hur lång det tar för att en iphone att sänkas i pris? Har tänkt köpa en Iphone 5. Men tänkte att det är ju ganska dumt att kanske köpa nu nära 5s snart släpps. Nästa fråga jag fick upp i huvdet var då.. När kommer priset droppas på dom föregående modellerna? Är det direkt 5s släpps..Eller måste 5s sänkas i pris först Eller små sänks alla äldre modeller före den nya kommer?:)

ja de brukar gå ner när en ny modell släpps, men jag tycker inte 4s har blivit särskilt billigare.. kanske några 100 lappar sen release!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

håll koll på tex tradera eller blocket, du kommer nog inte se något "kap" i någon butik på nära håll iaf... Annars finns ju S3:an, ca 3300kr om man lägger till ca 300kr så får du LTE-modellen. S4:an ligger på ca 4500kr, ungefär som 4S

Fast dom är ju gjorda i plast:S

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Fast dom är ju gjorda i plast:S

Precis som det skal jag ser 99% som har iPhones använda.
(Ingen hitte-på sak, väldigt sällan jag ser någon utan skal)
Kan dock inte säga att just den plasten Samsung valt till S4 är det bästa.
Känns äcklig att hålla i på något sätt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Nej,för den kommer vara rätt mkt dyrare... Och skillnaden är "minimal"... fortfarande dual core (clockad) quad-core mot tri core gpu. NFC (vilket ja tycker är otroligt störande) , fingeravläsare kan jag klara mig utan.. Skulle väll vara om batteritiden är dubbelt så bra mot nu, men det tror jag knappast. Och 5an har enligt mina behov tillräcklig prestanda.

Fortfarande en bättre och nyare telefon. Att den är dyrare är en självklarhet.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Fast dom är ju gjorda i plast:S

Bättre det än glas... typ var 4:e iphone jag ser har ju en spricka i skärmen... Dock har ju 5:an 50% mindre risk att gå sönder... eftersom den inte har glas på baksidan...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Eller så köper du en android.

Eller så köper han en WP som en äkta man.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Fast dom är ju gjorda i plast:S

Hitta en med en gedigen form och bra känsla. Plastmobilerna verkar hålla bra så mycket bättre för tappande och stötar än iphone.
Har aldrig varit med om en sprucken skärm på mina plast-telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Bättre det än glas... typ var 4:e iphone jag ser har ju en spricka i skärmen... Dock har ju 5:an 50% mindre risk att gå sönder... eftersom den inte har glas på baksidan...

Personligen så håller jag hellre i mobil med kvalitativ känsla men som inte klarar ett fall i asfalten så bra. Än att hålla i en mobil som sviktar och känns plastig.

Lösningen på problemet att en mobil i glas(tex) är ömtåligare än plast är att hålla i mobilen! Dvs ge fan i att tappa den! Hur svårt ska de va!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Bättre det än glas... typ var 4:e iphone jag ser har ju en spricka i skärmen... Dock har ju 5:an 50% mindre risk att gå sönder... eftersom den inte har glas på baksidan...

Det är för att folk inte köper tillräckligt säkra skal till den. Tappat min flera gången men inte en repa/springa/kantstötning på den.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Bättre det än glas... typ var 4:e iphone jag ser har ju en spricka i skärmen... Dock har ju 5:an 50% mindre risk att gå sönder... eftersom den inte har glas på baksidan...

Enligt min erfarenhet är det inte glaset som är problemet. Utan att aluminium är så pass hårt att när du stöter till den så går all energi över till skärmen, och då skärmens svagaste punkt, nämligen kanterna. Medans plasten bara smetas mot glaset och absorberar stöten.

Permalänk
Skrivet av Gyhlen:

Det är för att folk inte köper tillräckligt säkra skal till den. Tappat min flera gången men inte en repa/springa/kantstötning på den.

Jag brukar inte anväda skal på mina andorider. Sliter dom med hälsan, inte värd att sälja för något när man köper ny så sällan som jag iaf. Tycker det skall vara en njutning att hålla på med nymobilen ist för ett stort plastskal bara för att man ska envisas med aluminium under ^^
Men det är väl olika från person till person, som det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Det är för att folk inte köper tillräckligt säkra skal till den. Tappat min flera gången men inte en repa/springa/kantstötning på den.

Ne de är för att folk är klantiga och klarar inte av att hålla i en mobil!;)

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Personligen så håller jag hellre i mobil med kvalitativ känsla men som inte klarar ett fall i asfalten så bra. Än att hålla i en mobil som sviktar och känns plastig.

Lösningen på problemet att en mobil i glas(tex) är ömtåligare än plast är att hålla i mobilen! Dvs ge fan i att tappa den! Hur svårt ska de va!

Skulle vilja se dig böja på en telefon som har en hel sida av glas (; Men jag håller med, skal och sånt drar bara ned på mobilens känsla. Dock tycker jag det finns plastmobiler som har väldigt bra kvalitetskänsla, min sambos HTC tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Hitta en med en gedigen form och bra känsla. Plastmobilerna verkar hålla bra så mycket bättre för tappande och stötar än iphone.
Har aldrig varit med om en sprucken skärm på mina plast-telefoner.

Tappa inte telefonen! Herrejävlar.... Är alla födda med reumatism nuförtiden eller varför har vissa svårt att hålla fast i en mobiljävel!:p

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

Tappa inte telefonen! Herrejävlar.... Är alla födda med reumatism nuförtiden eller varför har vissa svårt att hålla fast i en mobiljävel!:p

Med tiden så tar man den för givet och håller till slut flera saker samtidigt osv. Och gör diverse i förbifarten, plockar upp den när den sitter i laddaren och så är sladden för kort är en klassiker ^^

Har en Galaxy skit note nu, så jag försöker nästan ha sönder den >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Eller så köper han en WP som en äkta man.

Skickades från m.sweclockers.com

Man är väl snarare en äkta man när man sitter med sin mobil på Meego med en terminal körandes htop och nmap.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz