Permalänk

Gamla HDDs

Hej hej.

Har en liten fråga ang 2 st gamla hdds från den gamla pc:n, som jag hittade när det städades i vinden.. Hade nu tänkt att stoppa in dom i "nya" datan.

Det som är själva frågan är: På en av dom gamla hårddiskarna finns XP installerat och på den andra en massa musik och filmer.. Frågan är vad som händer när jag stoppar i den med XP i datan? Kommer det hända ngt speciellt?

Så vad är det jag ska tänka på vid uppstarten när jag "pluggat" in HHDs i burken?

Kör med win 7 i den befintliga.

//Johan

Permalänk

Koppla in den och sen formatera den om du inte ska ha något på den sen klart

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk

Finns inget speciellt att tänka på. SÅ länge de gamla hdd har SATA interface, så är de bara att plugga in, boota från din vanliga windows hårddisk, sen väl inne i windows är de bara att identifiera diskarna i diskhanteraren, formatera och sen tuta och köra.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Det kommer inte hända mycket, men du får kolla så att hårddisken med windows 7 ska vara först i bootloader. Men eftersom att dom är gamla så kan det vara PATA kontakt så det behövs en adapter för att använda den om ditt moderkort inte har PATA kontakter.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär