Permalänk

Benq xl2420t

Tjaa!

Jag har tänkt att köpa skärm till mitt ps3 och just nu sitter jag på en Philips hd tv. Jag har tittat på benq xl2420t. Funkar detta till ps3 super slim med super bra bild o skärpa osv eller e de bättre bild på en HDTV ??

Tacksam för svar //Victor

Permalänk

Nu är jag väldigt dålig på spelkonsoller men kan dom slänga ut upp till 120+ fps? Isf kan det vara väldigt värt men om det inte kan de så är det mycket mer värt o köpa en fin IPS skärm med fina färger o snyggare bild.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Du ska absolut köra på en datorskärm om du bryr dig om inputlag. Det är onödigt att köpa en 120Hz skärm enbart för PS3 då konsolen inte kan få ut 120Hz. Köp en vanlig 60Hz skärm och ett riktigt headset istället.

Skärmen blir lika skarp på alla skärmar om de har samma upplösning och du använder HDMI/DVI.

Permalänk
Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Du ska absolut köra på en datorskärm om du bryr dig om inputlag. Det är onödigt att köpa en 120Hz skärm enbart för PS3 då konsolen inte kan få ut 120Hz. Köp en vanlig 60Hz skärm och ett riktigt headset istället.

Skärmen blir lika skarp på alla skärmar om de har samma upplösning och du använder HDMI/DVI.

Köper nog 120hz då jag kanske kommer ha den till datorn ibland men tack för hjälpsamt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Victor Larsson:

Köper nog 120hz då jag kanske kommer ha den till datorn ibland men tack för hjälpsamt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, ja skärmen är bra i sig men levereras enligt mig med ganska otrevliga färger med mera och jag har därför ställt in en egen "profil" som får det att se snyggt ut
Om du köper skärmen och vill veta vilka inställningar det är så PM:a mig.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Ok, tack men de går alltså ändå att få bra färg o bild om man fixar lite i settings typ. Men hur blir färgerna då ? Gråa o tråkiga eller starka, glada färger ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Ok, tack men de går alltså ändå att få bra färg o bild om man fixar lite i settings typ. Men hur blir färgerna då ? Gråa o tråkiga eller starka, glada färger ?

Jämför du med en IPS-skärm så är alla TN-panele skitdåliga. Med BenQ'n visar nog inte sämre färg än din gamla skärm.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ok, ja skärmen är bra i sig men levereras enligt mig med ganska otrevliga färger med mera och jag har därför ställt in en egen "profil" som får det att se snyggt ut
Om du köper skärmen och vill veta vilka inställningar det är så PM:a mig.

Vilken är bäst av 2420t o 2411t? Är de värt att köpa 2420t?