MSI z87-G45 Gaming - BIOS-drivrutin (1.3) ej kompatibel

Permalänk
Medlem

MSI z87-G45 Gaming - BIOS-drivrutin (1.3) ej kompatibel

Kör ett system med Windows 7 Home Premium x64 och den senaste drivern vill inte installeras. Har provat att ladda hem den från MSI's sajt såsom många andra. Det är då alltså ett dilemma gällande kompatibilitet. Har testat att köra den i alla olika möjliga lägen och då även som administratör. Har funderat lite över att köra ett virtuellt XP-program, fram tills dess att det stod att man gärna inte skulle köra virtuellt om det berör BIOS-filerna.

Drivrutinen ifråga, är viktig för mig då den gör det möjligt för mig att överklocka processorn, vilket inte är riktigt stabilt i tidigare versioner.

Kan det möjligtvis vara Winrar, jag packar upp med som på något vänster ställer till det. Kan inte tänka mig att filen är korrupt, när den kommer från tillverkarens egna sida.

Vad mer kan jag göra?

Med vänlig hälsning,
Farangen

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Bios eller drivrutin ?
Vad är det som krånglar ?
Om det är en BIOS som inte vill uppdateras så har du med stor sannolikhet tagigt hem fel fil, eller har nåt program som stör installationen.
ISF gör uppdateringen från BIOS istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Bios eller drivrutin ?
Vad är det som krånglar ?
Om det är en BIOS som inte vill uppdateras så har du med stor sannolikhet tagigt hem fel fil, eller har nåt program som stör installationen.
ISF gör uppdateringen från BIOS istället.

Jag märkte precis att den skulle flashas via BIOS. Just den filen jag för närvarande har, hittades dock inte på minnet. Får se om jag hittar rätt.

Tack ska du ha! Återkommer om jag får problem.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition