Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

Du tror inte att det finns så mycket folk som hatar Beats, kan ha någon relevans till att det är skräp? Eller tror du verkligen att det är en konspiration mot DrDre Beats ?

Testa och googla lite så hittar du FAKTA varför beats är dåliga jämfört hur mycket du betalar för dom.

Och dom enda som tycker Beats är "coola" är folk som inte vet hur usla dom är. Folk med kunskap om musik osv skrattar åt folk som går runt med Beats.

Mitt svar på detta kan du läsa i inlägget ovanför ditt.

Permalänk
Medlem

Är det den typ av design på lurarna som du är ute efter, så finns det som någon annan nämnde.. Yamaha HPH-PRO400. Men om du nu tvunget måste välja mellan dem 2 du länkat, spelar andras åsikter ingen roll. Utan då blir det bara dina egna åsikter som gäller, för rent ljudmässigt är det samma skit!(om jag får uttrycka mig så) Sen är där väldigt mycket orättfärdig kritik om Beats lurar. Säga rakt av att dem är dåliga är fel! Ljud är personligt. Vissa vill ha mycket bas medasn andra vill ha det neutralt, andra vill ha en varm ljudsignatur medans anra föredrar det hårt.

Permalänk

Köp Audio Technica ATH-M50 ist. Bytte mina Beats Studio mot ett par av dessa och det är ju ganska monumental skillnad.

Edit: Beatsen låter häftigt första gången man lyssnar i dem men efter en timme så har man ont i huvudet för att de sitter illa, samt att ljudet är burkigt och trist.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Tycker man måste ta hela användande och syfte i åtanke också innan man säger "bra" och "dålig". Beats Studio är en av de bästa lurarna i prisklassen om man ser till kriterierna att de ska vara aktiva och ha noice cancel. Som lur att ha "ute på gatan" skulle jag välja Beats Studio över ATH-M50 vilken dag som helst. Skulle jag välja på enbart ljudkvalté så skulle jag välja ATH-M50. Men hur man än vrider och vänder på det så kan du inte jämföra ATH-M50 med Beats Studio rakt av och är i min mening två helt olika produkter med två olika användningsområden.

Men vad är beats studio för produkt egentligen? Inte fan är det ett par lurar för studion iaf, är man bara ute efter ett par lurar som bara ser snygga ut (för ljudet kan det knappast vara) kan man väl köpa vilka jävla billiga lurar som helt som ser bra ut. Om de hade vart billigare så hade jag absolut förstått grejen med beats, men nu kostar de fan 2000kr, vilket är helt sjukt när de ligger runt lurar för under 500kr när det kommer ljudet. Gillar man bas så kan man väl lika gärna köpa ett par Sony MDR-XB500 eller något liknande.

http://www.digitalversus.com/headphones/beats-by-dr-dre-studi... Om man tittar här så är ljudet under all kritik. Ingen djupbass, 10dB skillnad mellan low å mid. Nu har jag inte hört studio utan bara by dre men jag kan verkligen inte förstå hur dessa skulle kunna låta bra med den där kurvan. Dessutom så tyckte jag att de verkligen kändes "burkiga" och plastiga och hade för hårda öronmuffar som tryckte konstigt mot huvudet, kändes typ som att åka in i tunnel som att sätta på sig dom. Fattar verkligen inte hur man kan försvara dessa lurar, beats är en ren jävla scam imo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Men vad är beats studio för produkt egentligen? Inte fan är det ett par lurar för studion iaf, är man bara ute efter ett par lurar som bara ser snygga ut (för ljudet kan det knappast vara) kan man väl köpa vilka jävla billiga lurar som helt som ser bra ut. Om de hade vart billigare så hade jag absolut förstått grejen med beats, men nu kostar de fan 1500kr, vilket är helt sjukt när de ligger runt lurar för under 500kr när det kommer ljudet. Gillar man bas så kan man väl lika gärna köpa ett par Sony MDR-XB500 eller något liknande.

http://www.digitalversus.com/headphones/beats-by-dr-dre-studi... Om man tittar här så är ljudet under all kritik. Ingen djupbass, 10dB skillnad mellan low å mid. Nu har jag inte hört studio utan bara by dre men jag kan verkligen inte förstå hur dessa skulle kunna låta bra med den där kurvan.

Nu talade jag om Beats Studio som en aktiv lur med inbyggd förstärkare och noice cancel, utbytbar kabel, ihopfällbar osv. Man måste ju jämföra i samma produktsegment. Som sagt, jämför man BARA ljudet så är det absolut inte mitt förstahandsval, med med alla de andra aspekterna i åtanke så är det enligt mig en av de bästa på marknaden.

Permalänk
Medlem

Beats går ju sönder på runt en månad också, plastigare skit får man leta efter. Flickvännen hade två par (köpta billigt) som gick sönder i hennes handväska inom loppet av tre månader.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Nu talade jag om Beats Studio som en aktiv lur med inbyggd förstärkare och noice cancel, utbytbar kabel, ihopfällbar osv. Man måste ju jämföra i samma produktsegment. Som sagt, jämför man BARA ljudet så är det absolut inte mitt förstahandsval, med med alla de andra aspekterna i åtanke så är det enligt mig en av de bästa på marknaden.

Beats studio är inte värda sina 3000kr samma gäller bose comfort 15 och andra lulllull lurar.
Det är bättre med bra inearlurar med foamtips att knalla runt i om man vill ha ljudisolering och komfort.

Jag tycker personligen inte det är värt att betala 3000kr för en aluminiumbåge med ett B på och urusla komponenter i (jämförelse) med vad du kan få för de pengarna i vanliga fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kozmos:

Beats studio är inte värda sina 3000kr samma gäller bose comfort 15 och andra lulllull lurar.
Det är bättre med bra inearlurar med foamtips att knalla runt i om man vill ha ljudisolering och komfort.

Jag tycker personligen inte det är värt att betala 3000kr för en aluminiumbåge med ett B på och urusla komponenter i (jämförelse) med vad du kan få för de pengarna i vanliga fall.

Nu kostar de förståss inte 3000.- utan ligger väl på ca 2000.-. Vilka lurar i samma prisklass med samma funktioner tycker du är bättre?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rydisen:

Beats går ju sönder på runt en månad också, plastigare skit får man leta efter. Flickvännen hade två par (köpta billigt) som gick sönder i hennes handväska inom loppet av tre månader.

Det var förmodligen kopior då. Mycket vanligt bland kina-kopiorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Tycker man måste ta hela användande och syfte i åtanke också innan man säger "bra" och "dålig". Beats Studio är en av de bästa lurarna i prisklassen om man ser till kriterierna att de ska vara aktiva och ha noice cancel. Som lur att ha "ute på gatan" skulle jag välja Beats Studio över ATH-M50 vilken dag som helst. Skulle jag välja på enbart ljudkvalté så skulle jag välja ATH-M50. Men hur man än vrider och vänder på det så kan du inte jämföra ATH-M50 med Beats Studio rakt av och är i min mening två helt olika produkter med två olika användningsområden.

"Bästa lurarna i prisklassen".... Snälla. Så vida du inte köpte dom för 200kr så stämmer inte detta. "Koss Porta Pro" har bättre ljud

"noice cancelation" Kika lite på de reviews som finns här under så kan du lätt se att dom inte har bra jämnfört med billigare konkurenter.

" Skulle jag välja på enbart ljudkvalté så skulle jag välja ATH-M50" .... Så med andra ord, så tycker du som likt väl många andra som tycker Beats är oki. Det är looken och designen du är villig att betala tonvis med pengar för. Det är inte ljudet du är ute efter, utan "Coolhet" och "Looks"

"Men hur man än vrider och vänder på det så kan du inte jämföra ATH-M50 med Beats Studio rakt av och är i min mening två helt olika produkter med två olika användningsområden." .... Vi kan inte ha mer skilda åsikter.... 2 olika hörlurar av olika märken har inte två olika användings områden.
Men köper väll hörlurar för att lyssna på musik, eller är det bara jag som är gammal ????

Skrivet av anon200213:

Mitt svar på detta kan du läsa i inlägget ovanför ditt.

Nej det gjorde du inte.

Du svarade inte om du trodde det var en konspiration mot "DrDre Beats" ?

Du svarade inte hur det kommer sig att det finns så mycket fakta att Beats är så dåliga jämnfört med andra hörlurar i samma prisklass.

Eller om du har kikat runt lite på olika reviews..... OCH det är från folk som har hört deras ljud av personlig erfarenhet.

Personligen om jag hade investerat pengar i ett par hörlurar hade jag helt klart valt ett av följande märken "Shure, Sennheiser eller Audio Technica"
Beats har nog de flesta bara hört skit om, tyvärr har jag inte hört så mycket om "50 cents hörlurar"

Kolla på denna review vs "Shure SRH 440" som är mindre än halva priset....

Sedan finns det ett par andra Reviews av Beats... om du nu benhöver se mera.

annons borttagen
Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Det var förmodligen kopior då. Mycket vanligt bland kina-kopiorna.

Också mycket vanligt bland äkta exemplar, hade en klasskompis vars beats gick sönder tre gånger under kort tid utan någon misshandel som alla hörlurar ska tåla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheWolfbane:

"Bästa lurarna i prisklassen".... Snälla. Så vida du inte köpte dom för 200kr så stämmer inte detta. "Koss Porta Pro" har bättre ljud

"noice cancelation" Kika lite på de reviews som finns här under så kan du lätt se att dom inte har bra jämnfört med billigare konkurenter.

" Skulle jag välja på enbart ljudkvalté så skulle jag välja ATH-M50" .... Så med andra ord, så tycker du som likt väl många andra som tycker Beats är oki. Det är looken och designen du är villig att betala tonvis med pengar för. Det är inte ljudet du är ute efter, utan "Coolhet" och "Looks"

"Men hur man än vrider och vänder på det så kan du inte jämföra ATH-M50 med Beats Studio rakt av och är i min mening två helt olika produkter med två olika användningsområden." .... Vi kan inte ha mer skilda åsikter.... 2 olika hörlurar av olika märken har inte två olika användings områden.
Men köper väll hörlurar för att lyssna på musik, eller är det bara jag som är gammal ????

Nej det gjorde du inte.

Du svarade inte om du trodde det var en konspiration mot "DrDre Beats" ?

Du svarade inte hur det kommer sig att det finns så mycket fakta att Beats är så dåliga jämnfört med andra hörlurar i samma prisklass.

Eller om du har kikat runt lite på olika reviews..... OCH det är från folk som har hört deras ljud av personlig erfarenhet.

Personligen om jag hade investerat pengar i ett par hörlurar hade jag helt klart valt ett av följande märken "Shure, Sennheiser eller Audio Technica"
Beats har nog de flesta bara hört skit om, tyvärr har jag inte hört så mycket om "50 cents hörlurar"

Kolla på denna review vs "Shure SRH 440" som är mindre än halva priset....
https://www.youtube.com/watch?v=wKnF31rXeXA

Sedan finns det ett par andra Reviews av Beats... om du nu benhöver se mera.
https://www.youtube.com/watch?v=zbVf6QaVVlY

https://www.youtube.com/watch?v=mDOfSf-CDCs

https://www.youtube.com/watch?v=Uf601gc6n-c

Men du läser ju inte vad jag skriver. Jag tycker Beats studio är bra i sin klass med sina funktioner. Du blandar in massa andra passiva lurar utan NC, då är det en helt annan diskussion.

Permalänk
Avstängd

Beats suger basen är för djup och förstör musiken beats är typ för dubstep har själv ett par Bose ae21 för 1798kr rekommenderas stark inte för lite bas och inte för mycket

Permalänk
Avstängd

Ursäkta dom heter bose ae2i

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men du läser ju inte vad jag skriver. Jag tycker Beats studio är bra i sin klass med sina funktioner. Du blandar in massa andra passiva lurar utan NC, då är det en helt annan diskussion.

Bose har sina QC15 eller QC03 som är miljoner gånger bättre än beats studio för liknande pris sen är ju Beats aktiva noise-cancelling betydligt mycket sämre än Bose dito och det finns flera andra runt 2000kr nu handlar det ju dock inte om Studio alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men du läser ju inte vad jag skriver. Jag tycker Beats studio är bra i sin klass med sina funktioner. Du blandar in massa andra passiva lurar utan NC, då är det en helt annan diskussion.

Ja men de funktioner du nämner är faktiskt inte de primära man tittar på när man köper hörlurar. Det man tittar på när man köper lurar för utomhusbruk borde generellt vara: ljudkvalitet, hållbarhet, utseende, komfort och pris.

Skrivet av anon200213:

Nu talade jag om Beats Studio som en aktiv lur med inbyggd förstärkare och noice cancel, utbytbar kabel, ihopfällbar osv. Man måste ju jämföra i samma produktsegment. Som sagt, jämför man BARA ljudet så är det absolut inte mitt förstahandsval, med med alla de andra aspekterna i åtanke så är det enligt mig en av de bästa på marknaden.

Det är ju helt klart ett pluss men om de brister på de primära egenskaper som ett par hörlurar bör ha så spelar det inte någon större roll att de har en utbytbar kabel. Noise cancellation ser jag dock inte som något positivt då jag tycker att det bidrar till mer nackdelar än fördelar och finns även gott om lurar som drivs fint med portabla spelare så att de är aktiva spelar inte heller någon roll imo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon200213:

Nu kostar de förståss inte 3000.- utan ligger väl på ca 2000.-. Vilka lurar i samma prisklass med samma funktioner tycker du är bättre?

Dessa "funktioner" som du uppskattar så mycket fungerar ju inget vidare på Beats. Har testat rätt många NC-lurar och Beats var bland dom allra sämsta när det gäller brusreducering. T.ex. presterar AKG K490NC och 495NC långt bättre än Beats, både ljudet och brusreduceringen är klart bättre. Bose klår ingen när det gäller brusreducering, dock inget vidare ljud. Ligger dock bättre till än Beats.
Ser ingen vidare fördel med att dom är aktiva. Ännu en sak att ladda och förstärkaren verkar ändå vara skräp (med tanke på ljudet).

Skrivet av anon200213:

Det var förmodligen kopior då. Mycket vanligt bland kina-kopiorna.

Tyvärr också vanligt bland dom äkta.

Skrivet av Barla:

Beats suger basen är för djup och förstör musiken beats är typ för dubstep har själv ett par Bose ae21 för 1798kr rekommenderas stark inte för lite bas och inte för mycket

Skrivet av Barla:

Ursäkta dom heter bose ae2i

Basen är för kraftig på Beats, inte för djup. Är öppen för förslag men litar inte ett dugg på Bose när det gäller ljudkvalitet. Vad har du jämfört med?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jag antar att det är "street" looken du är ute efter, eller måste det stå beats på dom också? Annars borde du kolla på dessa https://cdon.se/hemelektronik/akg_k_618_dj-21366269 Snygga, bra ljud och ett rätt bra pris också. För som sagt så är ljudet ingen höjdare på beats lurar, iaf inte på de jag provlyssnat. Beats by dre var rent ut sagt usla, är bara kolla på frekvensomfånget, lurar för 200kr klarar av djupbass bättre än dom. https://imageshack.us/a/img707/1527/68423301.jpg

Hah Koss var fan inte alls för dåligt. Specielt när det gäller 200kr.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Många Beats-haters här som uppenbarligen aldrig lyssnat på dem utan bara hakar på hata-trenden för att det är lika coolt som att äga ett par Beats.

Eller, eller så är det helt enkelt faktum att Beats likt allting annat för tillfället är det hippa och coola märket i kändisvärlden. Händer varje år, varierar i kategorier för alltifrån kläder till elektronik. För några år sen var det Ed Hardy som alla kändisar gick runt i, Beats är en hype som förhoppningsvis dör ut snabbt, för det gör tyvärr inget än förpestar marknaden med sin extremt överdrivna basgång. Och jo, jag har gått runt en hel dag med just Studio då jag inte pallade mer. Ändå på sin lägsta basgång så är dom oerhört överdimensionerade och det är en riktig påfrestning för öronen om man drar på nånting med mycket bas i, Rock, House ex. Var helt avdomnad i öronen efter en dags användning. Som tur var köpte jag aldrig dom utan lånade dom för att se om allt det negativa som nämns om dom stämmer. Jodå kan jag bara säga, allt stämmer.
Det finns som sagt mängder med olika recensioner på dessa lurar, alltifrån vanliga konsumentrecensioner till riktiga, och det är verkligen inte mycket positiva resultat som visas upp för dom försöker påvisa oss andra om att Beats är det allra bästa.

Om nu TS mot all förmodan ändå vill införskaffa ett par Beats är det bästa tipset jag kan ge han att köpa ett par billiga kopior för 1/4 av priset. På så sätt får han samma ljudkvalitet och likadan byggkvalitet som om han skulle ha pröjsat fullpris för ett par äkta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag ska säga såhär. Jag har sånna beats som du länkade. Dom tätar runt öronen bra och har jätte bra ljud. Lite dyra är dom faktiskt det håller jag med om. Men det tätar väldigt bra och är bra ljud. Jag är nöjd. Jag bryr mig inte om några tester med hz och skit. Det är ju vad man själv tycker och vad andra människor tycker. Vi är inga datorer och jag bryr mig inte om märket. Jag är nöjd iallafall

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheErixen:

Är det någon som Hr prövat 50 cents?

Jag har lyssnat på dem... Tyckte de lät rätt platt och tråkigt... Du har fått bra förslag ovan, på lurar där man slipper betala för spons till fotbollsspelare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Ja men de funktioner du nämner är faktiskt inte de primära man tittar på när man köper hörlurar.

Det bestämmer väl inte du? För mig är det kanske det primära, för trådskaparen är det kanske det primära.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kent:

Dessa "funktioner" som du uppskattar så mycket fungerar ju inget vidare på Beats. Har testat rätt många NC-lurar och Beats var bland dom allra sämsta när det gäller brusreducering. T.ex. presterar AKG K490NC och 495NC långt bättre än Beats, både ljudet och brusreduceringen är klart bättre. Bose klår ingen när det gäller brusreducering, dock inget vidare ljud. Ligger dock bättre till än Beats.
Ser ingen vidare fördel med att dom är aktiva. Ännu en sak att ladda och förstärkaren verkar ändå vara skräp (med tanke på ljudet).

Tyvärr också vanligt bland dom äkta.

Basen är för kraftig på Beats, inte för djup. Är öppen för förslag men litar inte ett dugg på Bose när det gäller ljudkvalitet. Vad har du jämfört med?

Som du kan läsa i mina tidigare inlägg så har jag ett 20-tal hörlurar av olika typer för olika användningsområden. Allt jag säger är att i den klassen och användningsområde som Beats Studio befinner sig är de inte "dåliga", punkt slut. Jämfört med lurar som passar andra användningsområden så kanske Beats Studio kan klassas som dåliga ja, men jag har aldrig jämfört dem med "andra klasser" här i tråden. By the way, jag HAR AKG K490NC bra NC men har inte aktiv drivning, så de slukar iPhone batteri på några timmar, vilket Beats Studio med sin inbyggda förstärkare inte gör.

Permalänk
Medlem

Jag tycker TS ska satsa på dom här:

Ett par mega beats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

AKG K619 (billigast hos webhallen om man loggar in)

Jag köpte ett par K619 från Webhallen runt jul tror jag det var. Jag vet inte om jag fått något måndagsexemplar eller liknande men mina har faktiskt extremt dåligt ljud.. Mina tidigare a-Jays Four lät sjukt mycket bättre.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Som du kan läsa i mina tidigare inlägg så har jag ett 20-tal hörlurar av olika typer för olika användningsområden. Allt jag säger är att i den klassen och användningsområde som Beats Studio befinner sig är de inte "dåliga", punkt slut. Jämfört med lurar som passar andra användningsområden så kanske Beats Studio kan klassas som dåliga ja, men jag har aldrig jämfört dem med "andra klasser" här i tråden. By the way, jag HAR AKG K490NC bra NC men har inte aktiv drivning, så de slukar iPhone batteri på några timmar, vilket Beats Studio med sin inbyggda förstärkare inte gör.

Men du har ju fortfarande inte berättat inom vilket användingsområde som de är bra. Jag kan inte riktigt förstå hur ett par hörlurar kan vara bra när de är dåliga på dess främsta syfte... Att återskapa ljud, eller ja det bestämmer ju inte jag, kanske har missat poängen med hörlurar helt och hållet.

Eller menar du snarare kriterier/egenskaper än användingsområde? Typ om man ska köpa ett par lurar med X, Y och Z så finns det inga andra än dom här därför kan dom inte vara dåliga?

Permalänk
Medlem

Kan folk sluta länka m50....finns mycket bättre i samma prisklass.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon200213:

jag HAR AKG K490NC bra NC men har inte aktiv drivning,

De har ju aktiv störljudsdämpning så de är aktivt drivna, det fungerar inte annars.
Och en bra lur är en som kan återge musik utan att färga, det är grundkriteriet för en bra lur och utan den egenskapen så kan den inte vara bra även om man tycker den är snygg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Men du har ju fortfarande inte berättat inom vilket användingsområde som de är bra. Jag kan inte riktigt förstå hur ett par hörlurar kan vara bra när de är dåliga på dess främsta syfte... Att återskapa ljud, eller ja det bestämmer ju inte jag, kanske har missat poängen med hörlurar helt och hållet.

Eller menar du snarare kriterier/egenskaper än användingsområde? Typ om man ska köpa ett par lurar med X, Y och Z så finns det inga andra än dom här därför kan dom inte vara dåliga?

Jo det sa jag för några inlägg sedan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

De har ju aktiv störljudsdämpning så de är aktivt drivna, det fungerar inte annars.
Och en bra lur är en som kan återge musik utan att färga, det är grundkriteriet för en bra lur och utan den egenskapen så kan den inte vara bra även om man tycker den är snygg.

Konstigt, då är de väl felkonstruerade för K490NC kan draina batteriet i min iPhone på 2 timmar medan jag kan spela säkert 6-7 timmar med mina Beats Studio. Faktum är att jag skaffade mina Beats Studio just för att mina K490NC inte "fungerade" för mig ute och on-the-go. Däremot hemma tycker jag de är helt okej, lite spretig diskant och tunt mellanregister, men annars mycket lur för pengarna.