Permalänk
Medlem

Citadels på steam

Tjena

Någon som testat Citadels och har lite o säga om den?

Ser väl ut som AoE lite, mer detaljerad kanske? Vill ha ett spel när man samlar resurser och så, bygger upp sedan anfaller eller försvarar. Och AoE är ju så, men man vill ju ha något nytt Detta ser riktigt mysigt ut, i bilder o videos.. men hur är spelet i sig?

http://store.steampowered.com/app/238870/

Permalänk
Medlem

Var också intresserad av Citadels då det liknar AoE fast som du sa detaljerat.
Ska försöka skaffa det imorgon och se hur det blir ^^

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Var också intresserad av Citadels då det liknar AoE fast som du sa detaljerat.
Ska försöka skaffa det imorgon och se hur det blir ^^

mm, funderar också på att skaffa de Ser riktigt trevligt ut

Permalänk
Medlem

Vänta tills reviews släpps innan ni bestämmer om spelet är värt att köpa eller inte. Totalbiscuit tycker inte om det iallafall - https://twitter.com/Totalbiscuit/status/360876415547215872

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Vänta tills reviews släpps innan ni bestämmer om spelet är värt att köpa eller inte. Totalbiscuit tycker inte om det iallafall - https://twitter.com/Totalbiscuit/status/360876415547215872

Då får man avvakta lite tills några reviews kommer. Tack för tipset

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Vänta tills reviews släpps innan ni bestämmer om spelet är värt att köpa eller inte. Totalbiscuit tycker inte om det iallafall - https://twitter.com/Totalbiscuit/status/360876415547215872

Kanske de, själv gillar jag inte totalbiscuits Reviews :/ Han låter för elitest..

Men ska kolla på videon han ska släppa, kan vara något jag inte gillar personligen

Permalänk
Avstängd

Såvitt jag vet så är det inget AOE spel utan ett Siege baserat spel. All fokus verkar vara på just att bygga slott och försvara sig.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Såvitt jag vet så är det inget AOE spel utan ett Siege baserat spel. All fokus verkar vara på just att bygga slott och försvara sig.

Mm, tror också att de va så, mer en survival..men hur säger de i videon att man ska "mata" sina män och blablaba? Utan farm och så? Skaffa träd/guld osv..? Finns inte de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kanske de, själv gillar jag inte totalbiscuits Reviews :/ Han låter för elitest..

Men ska kolla på videon han ska släppa, kan vara något jag inte gillar personligen

Då får du vända dig till andra "reviewers" som är betalda för att säga att det är bra.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Det verkar vedervärdigt dåligt...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett skitdåligt spel. Om någon köpt det skulle ni kunna säga om det är så pass dåligt som de ser ut?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jaha :/
Då får man hålla sig till AoE

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Då får du vända dig till andra "reviewers" som är betalda för att säga att det är bra.

Näe, men just totalbiscuit..:P någon jag helt enkelt inte gillar Inte mer än så:)
Men ska kolla på videon iaf
Saken är att jag inte gillar själva personen i videon som pratar... Men videon i sig visa ju hur dålig spelet är...

Skrivet av Jazz 1-up:

http://www.youtube.com/watch?v=F6b7xXKgvsY

Ser ut som ett skitdåligt spel. Om någon köpt det skulle ni kunna säga om det är så pass dåligt som de ser ut?

Den var ju hur kass som helst.. hoppades på en ersättning till AoE ...men aja..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Näe, men just totalbiscuit..:P någon jag helt enkelt inte gillar Inte mer än så:)
Men ska kolla på videon iaf
Saken är att jag inte gillar själva personen i videon som pratar... Men videon i sig visa ju hur dålig spelet är...

Är han en dålig människa?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Är han en dålig människa?

De sa jag inte...Jag gillar bara inte tonen han använder när han pratar.. Alltså jag kan inte förklara de, han låter som en elitest..typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De sa jag inte...Jag gillar bara inte tonen han använder när han pratar.. Alltså jag kan inte förklara de, han låter som en elitest..typ

Ah, det måste vara den brittiska dialekten

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Hagge:

De sa jag inte...Jag gillar bara inte tonen han använder när han pratar.. Alltså jag kan inte förklara de, han låter som en elitest..typ

Det kan vara för att de flesta av hans "viral" videos är på honom som kritiserar ett dåligt spel. Detta är tydligen vad folk tycker är roligt...
Om du vill få en bättre uppfattning om honom så rekommenderar jag att du ser på hans några dagar gammal "Kickstarter vs Pre-order" video. Där är han inte så nedlåtande imo och han framstår mer som han gör i sina andra videos. Alltså en witty britt

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

Synd, det verkade roligt, kanske köper det från någon Steamrea för någon euro, känns som det lär droppa i pris snabbt.