[WoW] Boogiemen - Svensk Top Guild (11/13 HC) - Söker folk!

Permalänk
Medlem

[WoW] Boogiemen - Svensk Top Guild (11/13 HC) - Söker folk!

Bas info:
Server: Tarren Mill EU PVP
Faciton: Horde
Guildnamn: Boogiemen
Raidform: 25man HC
Progress: 13/13 HC
Nationalitet: Svenska (Norsk+Danskar går bra ifall ni förstår Svenskan som pratas under raider.)
Gchat/Mumble Språk: Svenska
Raiding Schema: Mån, Ons, Sön 19.00-23.00 Server Time / Svensk Tid
Hemsida: www.boogiemen.se

Vilka är vi?
Boogiemen är en svensk raiding guild i WoW som finns på Tarren Mill EU och har nyligen klättrat till att bli en av de bästa Svenska guilder i världen.
Från grunden var medlemmarna del av Solid, senare Solid Gaming på Maelstrom EU. Men har nyligen startat upp på nytt på Tarren Mill.
Boogiemen har ett starkt ledarskap med nära ett halv decennium erfarenhet utan high-tier/end -game raidande och guild ledande.
Målet är som det alltid ha varit; Att raida competetive på en hög nivå och klättra internationella ladders medan vi samtidigt håller ett rätt så chill raiding schema. (3 Dagar per vecka). Kvalité över kvantitet!
We sätter stort värde på att ha ett aktivt och dedikerad community som alla stora guilder erbjuder.

Guildmaster: Mékket
Co-founder: Myranftw, Bossefine
Officer(s): Lorelaine, Yenni, Rupenbritz, Eywen, Juventas
Website & Mumble coding/hosting: Middy (http://www.korkad.nu)
Art & Media: FluffySheeps (http://fluffysheeps.deviantart.com/)

Vad söker vi?
För tillfället söker vi för att expandera vår roster, vi har haft lite ont om bra trials som är värda att behålla längre än vi "måste".
Vi söker spelare som kan sin klass mer än att ha googlat 2 timmar och sedan skriver att de kan de, upp till bevis!
Du skall komma förberedd till raids, även om vi går igenom en ny boss före vi kör så antas det att du har läst om hur mekanikerna under fighten fungerar, och hur din klass roll (om den har någon) skall agera under en specefik fas m.m.
Vi erbjuder guild repairs under progress raids (och ibland under farm raids), men egna Pots/Flasks/300 Food är ett krav under våra raids. (275 Food kan gå bra om man spelar på alts under farm bossar).
Att hålla så nära 100% attendance som möjligt är i stort sett ett krav. (Nu under ledigheter sker väl semestrar osv vilket är förståeligt).

Rekryteringsstatus: (2013-07-23)

Warrior
Fury/Arms: 0-1
Protection: 1

Paladin
Protection: 0
Holy: 0-1
Retribution: 0

Death Knight
Blood: 0-1
Unholy/Frost: 0-1

Shaman
Restoration: 0-1
Enhancement: 0
Elemental: 1-2

Hunter
Beast Mastery/Survival/Marksmanship: 0-1

Druid
Guardian: 0
Restoration: 1
Feral: 1
Balance: 1

Monk
Brewmaster: 0-1
Wind Walker: 0
Mistweaver: 1

Rogue
Assassination/Combat/Subtlety: 1

Priest
Holy/Disc: 0
Shadow: 0

Warlock
Demonology/Affliction/Destruction: 1-2

Mage
Arcane/Fire/Frost: 1-2

Dold text

Dock är ALLA exceptionella spelare oavsett klass är välkomna att göra en ansökning, vi söker bra spelare, INTE bra karaktärer.

Ansökning:
Läs innan du appliar
Ansökningsmall
Exempel: Dålig application
Exempel: Bra application (Ja ironiskt nog min egna).
Gör din apply här!

Kontakt/Information:
Ni kan svara här på forumet så läser jag och svarar ASAP, annars kan ni kontakta oss på andra sätt:
Skype: Rupenbritz, Bnet: Rupenbritz#2720 (Är melee officer så tar beslut om melee's - resten bör kontakta andra, men kan hjälpa er o besvara de flesta frågorna).
Ingame: Rupenbritz, Mékket, Myranftw, Lorelaine, Yenni, Eywen, Juventas

Permalänk
Medlem

Nu har vi plockat Lei Shen! Satsar på Ra-den asap.

Just nu så har vi även tillfälle att boosta/geara upp folk som är bra men saknar gear. Så om ni faller i detta kriteria äre bara o skriva en application

Permalänk

Att ni flyttat och kör fortfarande. Shit.

Hoppas det går bra iallfall. Körde med er lite på Maelstrom förut aka Haldren.

GL

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

oh frostwhisper solid?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

För att klargöra så betyder detta inte att vi bara "boostar" vem som helst. Vi kommer bara att boosta för gear om någon person som appliar har en exklusiv bakgrund inom WoW, eller kanske precis kommit tillbaka från en paus sen förra tieret och saknar gear för att kunna spela med oss i nästa tier.

Permalänk
Medlem

Jag spelar själv på Tarren Mill. Har precis tagit upp spelet sedan slutet av Cataclysm.

Tar ni endast emot HC spelare eller har ni någon mer avslappnad del i guiden också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det någon lista på svenska top guilder?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till rätt forumdel*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Jag spelar själv på Tarren Mill. Har precis tagit upp spelet sedan slutet av Cataclysm.

Tar ni endast emot HC spelare eller har ni någon mer avslappnad del i guiden också?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har en social del självklart! Kan bli så att någon social får va med o raida bara för o fylla raiden

Skrivet av Stefan.Jarl:

Finns det någon lista på svenska top guilder?

WoWprogress.com så kan du kryssa för Svenska guilder.

Permalänk

Ni tar inte in levlande warlocks? Har varit inaktiv väldigt länge. Lirade mycket i BC fick fullt T6 innan jag slutade, levlade den dock till 80. Men längre än så har jag inte kommit än. Är 24år och söker en svensk seriös guild vilket ni verkar vara. Vore gött att få joina! Mvh

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

Ni tar inte in levlande warlocks? Har varit inaktiv väldigt länge. Lirade mycket i BC fick fullt T6 innan jag slutade, levlade den dock till 80. Men längre än så har jag inte kommit än. Är 24år och söker en svensk seriös guild vilket ni verkar vara. Vore gött att få joina! Mvh

Vi tar in socials ja Och dom som sedan blir max level och vill ta spelet lite seriösare får sig en chans om dom visar vad dom går för o gearar lite innan bara

Permalänk

Tråkigt att det är både är en horde guild, och en annan server än den jag lirar på Och så klart, verkar det inte som ni söker en Disc priest ^^ Har inte bra gear eller progress egentligen. Ilvl 517 och 8/12 Normal

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Vi har överfullt på priests nämnligen

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Vi tar in socials ja Och dom som sedan blir max level och vill ta spelet lite seriösare får sig en chans om dom visar vad dom går för o gearar lite innan bara

Okey grymt! Så om jag transferar till er server då är jag försäkrad om att få joina som social först? Sen när ja blir 90 osv så tar vi det då!

Isf drar ja en transfere typ idag

Mvh

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk

Hej! Det låter toppen guild Jag skulle vilja gärna joina er... Jag ha tagit paus i 4 månader nu eftersom fokuserar på jobbet och sånt. jobbar 10-12 timmar varje dagar ibland övertid upp till 14 timmar. Men nu har det varit lugnt under 4 veckor... Pga nytt företag Nu rullar vi uppåt med bra vinst så jag kan jobba mindre timmar. Så jag är sugen på att joina till svensk guild och hitta er här på SweC.

Men enda negative är att jag är döv så jag använda inte mic genom att prata med er i skype eller vad ni nu använda.

Min karaktär gubbar är Sweddansk Troll Rogue lvl 90 Itemlevel 514 om jag minns rätt och Whitekronan Tauren Death Knight lvl 90 Itemlevel är 498. Min gubbar ligger på server Kazzak. Jag är riktig sugen på att göra comeback inför nya patchen.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

Okey grymt! Så om jag transferar till er server då är jag försäkrad om att få joina som social först? Sen när ja blir 90 osv så tar vi det då!

Isf drar ja en transfere typ idag

Mvh

Ja du får 100% en social spot!
Vi kan inte garrantera att du får raida med oss bara för du blir 90 Man måste lixom visa framfötterna och visa att man verkligen vill det isåfall. (Och ta gearing seriöst). Vi kan inte invitea nydingade 90s till Heroic Raids tyvärr

Skrivet av Dansken88:

Hej! Det låter toppen guild Jag skulle vilja gärna joina er... Jag ha tagit paus i 4 månader nu eftersom fokuserar på jobbet och sånt. jobbar 10-12 timmar varje dagar ibland övertid upp till 14 timmar. Men nu har det varit lugnt under 4 veckor... Pga nytt företag Nu rullar vi uppåt med bra vinst så jag kan jobba mindre timmar. Så jag är sugen på att joina till svensk guild och hitta er här på SweC.

Men enda negative är att jag är döv så jag använda inte mic genom att prata med er i skype eller vad ni nu använda.

Min karaktär gubbar är Sweddansk Troll Rogue lvl 90 Itemlevel 514 om jag minns rätt och Whitekronan Tauren Death Knight lvl 90 Itemlevel är 498. Min gubbar ligger på server Kazzak. Jag är riktig sugen på att göra comeback inför nya patchen.

Hej och ja det är verkligen en toppen guild!
Eftersom vi satsar på att hålla rätt hög fokus i progress raids är kommunikation en extremt stor del utav vårt raidande, så det skulle va lite problematiskt tyvärr =/

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Ja du får 100% en social spot!
Vi kan inte garrantera att du får raida med oss bara för du blir 90 Man måste lixom visa framfötterna och visa att man verkligen vill det isåfall. (Och ta gearing seriöst). Vi kan inte invitea nydingade 90s till Heroic Raids tyvärr

Hej och ja det är verkligen en toppen guild!
Eftersom vi satsar på att hålla rätt hög fokus i progress raids är kommunikation en extremt stor del utav vårt raidande, så det skulle va lite problematiskt tyvärr =/

GÖtt! Hehe nej det förstår jag full ut! klart man måste visa framfötterna om man ska få va med dom stora grabbarna, Haha men nice då transferar ja idag tror jag. Gjorde nyss ett acc på eran hemsida också, Kommer att nicka netraver. Vad heter du ingame så kan jag ju bara skriva eller så skriver ja här när jag är framme Ser ni som ett måste att jag väljer troll som warlock eller för att dem är typ bästa casters? Är lite sugen på ORC faktiskt ;P

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk

Jo jag förstår att ni kräver ventrilo att genom kommunikation är viktig. Men ni kan försöka ge en chans? Men självklart det är upp till er om ni vågar ta den risk att plocka in en döv.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Jo jag förstår att ni kräver ventrilo att genom kommunikation är viktig. Men ni kan försöka ge en chans? Men självklart det är upp till er om ni vågar ta den risk att plocka in en döv.

De negativa är även att du saknar väldigt mycket gear, så det är lite för mycket negativt

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

GÖtt! Hehe nej det förstår jag full ut! klart man måste visa framfötterna om man ska få va med dom stora grabbarna, Haha men nice då transferar ja idag tror jag. Gjorde nyss ett acc på eran hemsida också, Kommer att nicka netraver. Vad heter du ingame så kan jag ju bara skriva eller så skriver ja här när jag är framme Ser ni som ett måste att jag väljer troll som warlock eller för att dem är typ bästa casters? Är lite sugen på ORC faktiskt ;P

Heter Rupenbritz
Spela vad du vill

Permalänk
Medlem

Jag tyckte eran guild lät trevlig, om jag bara lyckas övertala tjejen kanske jag kan börja raida igen. Men annars kan jag flytta över en gubbe för social åtminstone.

Warrior
Druid
Hunter

Men det får bli efter semestern drar till frankrike i 2 veckor nu.

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Heter Rupenbritz
Spela vad du vill

Jag har för tillfället bara Cataclysm på accountet, Tänkte levla till 85 först på denna server jag är på nu, Såg att allt i quest loggen osv försvinner när man transferar så tänker det är lika bra att levla upp till 85 först, Så kommer jag efter det! Du får en whisper en kommande vacker dag

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

Jag tyckte eran guild lät trevlig, om jag bara lyckas övertala tjejen kanske jag kan börja raida igen. Men annars kan jag flytta över en gubbe för social åtminstone.

Warrior
Druid
Hunter

Men det får bli efter semestern drar till frankrike i 2 veckor nu.

Huntern är nog den som skulle vara mest intressant om du gearar lite till Om du vill raida kommer en apply krävas, annars är du vällkommen som social!

Skrivet av themilkyway:

Jag har för tillfället bara Cataclysm på accountet, Tänkte levla till 85 först på denna server jag är på nu, Såg att allt i quest loggen osv försvinner när man transferar så tänker det är lika bra att levla upp till 85 först, Så kommer jag efter det! Du får en whisper en kommande vacker dag

Sound like a plan! Lycka till med levlandet!

Permalänk
Medlem

Ra-den gick ned nyss! 13/13 HC, denna tier klar i stort sett!

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Ra-den gick ned nyss! 13/13 HC, denna tier klar i stort sett!

GZ N GJ! =D

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Medlem

Lycka till med recruitandet Drev själv en stor HC klan för i vanilla och BC. Kul var det men vilket slit att hålla koll på alla members att de skötte sig o dök upp till raids. O recruita nya när vissa valde att ragequitta....hehe

Permalänk

Grattis på Ra-den kill

//empiri Goodgame Frostmane-EU

Permalänk

Tjena, är sugen på att dra igång mitt spelande lite igen! Spelade mycket under bc och wotlk då jag var med progress guild, kommer ihåg att vi tog mumu pre nerf iaf på bc tiden. Dock! har jag aldrig spelat horde men kan bli roligt. Är ute efter en social spot då jag nyss skapade ett nytt acc då mitt gamla tydligen hade blivit kapat.

//Henke

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av themilkyway:

GZ N GJ! =D

Skrivet av DynamitHarry:

Tjena, är sugen på att dra igång mitt spelande lite igen! Spelade mycket under bc och wotlk då jag var med progress guild, kommer ihåg att vi tog mumu pre nerf iaf på bc tiden. Dock! har jag aldrig spelat horde men kan bli roligt. Är ute efter en social spot då jag nyss skapade ett nytt acc då mitt gamla tydligen hade blivit kapat.

//Henke

Bara o whispra ingame så får du en invite Vi börjar få ihop ett bra gäng socials nu så vi kan dra igång mer social evenemang!