Permalänk
Medlem

Hjälp ang speldator.

Nu är det så att jag hade tänkt mig att bygga mig en speldator. Det jag har tänkt mig är http://www.inet.se/kundvagn/visa/3649402/2013-07-27
och att jag lägger till lite delar som redan sitter i burken som jag använder.
Det jag har tänkt att att ta från min dator är ett nätagg på 430w. Tror ni detta skulle funka ? plus min 1tb hårddsik.
Tack på förhand!
Att tillägga är att jag vill kunna spela wow på nästan högsta grafik samt kunna live streama.

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg tänkte du använda?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Fungerar gör det. men vet inte vad du ska med kylpastan till och du har inget chassi med i kundvagnen.
datorn kommer maxxa WoW i grafikinställningar.

Edit: lol jag missade att han nu kommer ha två nätagg

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Oj länkade fel. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3649423/2013-07-27 räcker det med ett 430w agg ? sen har jag proseccor kylare i min burk också.

Tänkte om det agget jag har på 430w räcker eller om jag måste ha det som ligger i kundvagnen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa nätagget som du har i kundvagnen, tror det kommer svettigt för 430w agg att dra runt en speldator med ett GTX 760i.

Du kommer att lätt kunna maxxa alla spelen om du kör på 1080p utom Crysis 3 och Metro Last light inprincip.

Antar att du tar chassit från din gamla dator också, se bara till att det är ett eftermarknads chassi, dvs inget som Asus/Dell har byggt då dom oftast använder specialgjorda moderkort.

Edit:
Såg nu att du hade uppdaterat din länk och kan inte rekommendera detta chassit, jag personligen hade gått efter ett Fractal Design Core 3000 chassi, dock är det lite dyrare.
Har egen erfarenhet utav Cooler Masters Elite 430 chassi i alla fall, och det känns inte riktigt gediget, känns väldigt plastigt och inte väl byggt, kan tänka mig att 334U är något liknande.

Permalänk
Medlem

Hm.. vill försöka få så billigt som möjligt då jag inte har så stor budget att röra mig med ..

Permalänk
Medlem

Om du ska snåla på nåt, gör det inte på nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Oj länkade fel. http://www.inet.se/kundvagn/visa/3649423/2013-07-27 räcker det med ett 430w agg ? sen har jag proseccor kylare i min burk också.

Tänkte om det agget jag har på 430w räcker eller om jag måste ha det som ligger i kundvagnen.

Vad är det för märke på nätagget du har nu? Det som skrivs ut är alltid rekommenderat watt-antal.. Vilket brukar vara lite i överkant.

Sitter du tex på ett budgetagg med 80+ bronze så skulle jag absolut köpa ett kraftfullare nätagg, likaså om du tänkt utöka eller uppgradera i framtiden

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har ett Crossair nätagg! Själv chassit bryr jag mig i stort sett inte om, bara delarna sitter där dom ska osv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men är det något jag har missat? Är inte 100% på dator delar. Kommer det att passa osv? Och räcker Crossair 430w för detta system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker du ska ta detta moderkort istället. http://www.inet.se/produkt/1902255/msi-970a-g46-sli
Det fixar SLI och är i övrigt likvärdigt med Gigabytekortet. Inget av dem är någon highend version.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Tycker du ska ta detta moderkort istället. http://www.inet.se/produkt/1902255/msi-970a-g46-sli
Det fixar SLI och är i övrigt likvärdigt med Gigabytekortet. Inget av dem är någon highend version.

Jasså? SLI ? Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur som helst så det jag undrar är om det går att spela wow med detta system samt livestreama med mitt 430w Crossair agg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som "giplet" sade, skaffa http://www.inet.se/produkt/1902255/msi-970a-g46-sli istället, när du tycker datorn inte klarar av de spel du spelar är det bara att slänga i ett till 760 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Hur som helst så det jag undrar är om det går att spela wow med detta system samt livestreama med mitt 430w Crossair agg.

Skickades från m.sweclockers.com

Med största sannolikhet kommer det inte göra det, även om det skulle göra det tror jag att det skulle få jobba ganska hårt vilket gör att livslängden på agget dras ner samt att fläkten dras upp och kommer att låta för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopie:

Som "giplet" sade, skaffa http://www.inet.se/produkt/1902255/msi-970a-g46-sli istället, när du tycker datorn inte klarar av de spel du spelar är det bara att slänga i ett till 760 kort

Aha! Okej. Det var ju billigare också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Har ett Crossair nätagg! Själv chassit bryr jag mig i stort sett inte om, bara delarna sitter där dom ska osv!

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, ett Corsair.. Dom brukar ju göra bra grejer men vad är det för modell? CX?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Okej, ett Corsair.. Dom brukar ju göra bra grejer men vad är det för modell? CX?

Japp ett CX

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Japp ett CX

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, då skulle inte jag köra på det då det är ett budgetagg.. Så du bör investera i ett nytt

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Tänkte bara att tillägga att wow är ett processor spel.. d.v.s det kräver processor vilket även streaming gör. Men det ser bra ut endå då processorn är helt okej Sålänge du har 3-4+ mb/s i upload på ditt internet så ska du även kunna stream i 1080p Lycka till!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Tänkte bara att tillägga att wow är ett processor spel.. d.v.s det kräver processor vilket även streaming gör. Men det ser bra ut endå då processorn är helt okej Sålänge du har 3-4+ mb/s i upload på ditt internet så ska du även kunna stream i 1080p Lycka till!

Tackar, har 100/10 internet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sådär, ny kundvagn. Tror ni detta är bra ? http://www.inet.se/kundvagn/visa/3649729/ny-lista-till-gaming...
Hur vet jag om min processor kylare passar? brukar det vara samma ? är det något jag har missat ? tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Sådär, ny kundvagn. Tror ni detta är bra ? http://www.inet.se/kundvagn/visa/3649729/ny-lista-till-gaming...
Hur vet jag om min processor kylare passar? brukar det vara samma ? är det något jag har missat ? tack för snabba svar!

Ser bra ut! Har du en eftermarknadskylare nu? Annars får du med en kylare med processorn.. Om du har en eftermarknadskylare så kan du kolla på företagets hemsida, där bör det stå till vilken/vilka sockets/processorer den passar

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte Windows.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Ser bra ut! Har du en eftermarknadskylare nu? Annars får du med en kylare med processorn.. Om du har en eftermarknadskylare så kan du kolla på företagets hemsida, där bör det stå till vilken/vilka sockets/processorer den passar

Så det följer med processorn jag har i kundvagnen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Glöm inte Windows.

Har min hårddisk med windows så det behöver jag ej tack ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zebbilon:

Har min hårddisk med windows så det behöver jag ej tack ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Windowslicensen är kopplad till moderkortet, så köper du nytt moderkort behöver du en ny licens.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Har min hårddisk med windows så det behöver jag ej tack ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer dock behöva installera om windows i samband med nytt moderkort och ny processor.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebbilon:

Så det följer med processorn jag har i kundvagnen?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det följer med! Dock är väl det inte den bästa men den gör sitt jobb

Sen det dom andra skriver, byter du ut komponenter så bör (läs: måste) man installera om operativsystemet om man vill att allt ska lira perfekt!

Lycka till.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz