Permalänk
Medlem

Nån som testat VLCD?

Jag har funderat på att prova detta.
Jag ligger väldigt högt över på bmi(vilket jag och min läkare använder som en riktlinje, då jag är tjöck).
Men jag har senaste 5 månaderna ätit medicin som orsakar viktuppgång, och då var jag redan lite tung innan.
Läkaren tipsar om att kanske testa VLCD under 3 veckor, sen nån vecka av och sen 3 veckor till för ett kraftigt viktras.

Så tänkte kolla om nån här testat och vad era erfarenheter av det är.

Är 181 cm lång och ca 114 tung.
Målvikten vi satt för mig är 85, och för att bli av med den "riktiga övervikten" så kör vi VLCD.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629 kolla den tråden tror det är mer rätt ställe att fråga

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Mjo.. Men tänkte kolla här bland liksinnade innan man ger sig på träningsforum

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Av det jag har läst är VLCD det som har fungerat bäst generellt för att minska i vikt.

Kom ihåg att göra en bra och långsiktig kostplan efter dieten också, så du håller dig smal och frisk i framtiden.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

VLCD är riktigt bra för att starta om man är överviktigt.
Du kommer få ett stort viktras vilket ofta bidrar till motivation, du kommer bli av med sötsug, hungerkänslorna kommer minska.

Däremot är det långt ifrån enkelt, man måste ställa sig in på att ok nu ska jag BARA dricka detta i 2-3 veckors tid, och inte äta något annat.
Det tar rätt mentalt på en om man inte är helt inställd och förberedd på det, många klarar inte av det annars.
Man kommer vara enormt hungrig i början dessutom och ger ännu ett skäl att droppa det.

Sen det absolut viktigaste, man måste ha en plan efter VLCD "dieten", annars gör det absolut inget.
Det man brukar göra är att man fortsätter dricka men man börjar äta en måltid om dagen och ökar därefter.

Vet en hel del bekanta som använt sig utav VLCD för att få rätt på sin vikt.
En bekant vägde 140ish kilo, 175 cm lång ungefär han drack VLCD enbart i 5 veckor, därefter åt han lunch och drack resten i 5 veckor till. Nu dricker han VLCD till frukost då det är enkelt att få i sig på morgonen och äter normalt resten av dagen, han har inte haft några återfall med vikt upp utan fortsätter gå ner sakta men säkert.

Min mor ävender herbalife (typ VLCD fast lite mer kalorier), hon dricker det fortfarande 2 gånger om dagen och äter 1 stort mål och 2 mellanmål utanför och håller sin vikt.

Det viktigaste är som sagt att man ställer sig in på det, att det kommer bli jobbigt att börja med men att det är värt det.
Sen att man har en plan hur man ska lägga upp det.

Fixa dom 2 delarna så kommer det gå galant.

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Ett par tips..
Rensa kylskåp och frys innan, efter ett par dagar på VLCD kan man bli sugen på vad som helst. Det går dock över när du kommer in i Ketos efter 4-5 dagar.
Ut och promenera när du känner matsuget.
Se till att ha isbitar hemma om du blir sugen på nått att tugga på.
Lightläsk
Jag hade planerat fusk varje söndag, dvs jag käkade en god middag eller liknande. Det gav känslan av att man börjar om varje måndag vilket hjälpte, en vecka i taget typ.

Jag körde 5 veckor VLCD kur för ett par år sedan. Gick hur smidigt som helst och jag fick en spark. Gått ner ytterligare 20kg sen dess.