Permalänk
Medlem

The last of us till ps4?

Tror ni här på sweclockers att the last of us kommer att släppas som en classic version eller nåt liknande på ps4?

Visa signatur

GPU: Asus Geforce GTX 680 2GB PCI-E DirectCU II TOP CPU: Intel 3770k 3.5 Ghz RAM: 16 gb Corsair Veagaence Low Profile

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zalke:

Tror ni här på sweclockers att the last of us kommer att släppas som en classic version eller nåt liknande på ps4?

Nej, tyvärr.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Givetvis, över molnet skulle jag nog tro :). På skiva kommer nog aldrig hända.

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag fortfarande inte acceptera att det inte kommer till PC

Kommer man kunna köra PS3 spel på PS4 är frågan. just det, det kan man inte då dom byter processor arkitektur... jag gillar inte Sony längre

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Personligen kan jag fortfarande inte acceptera att det inte kommer till PC

Kommer man kunna köra PS3 spel på PS4 är frågan. just det, det kan man inte då dom byter processor arkitektur... jag gillar inte Sony längre

DU borde vara glad över processor bytet. Det blir x86 arkitektur och det gynnar dig, då portningar av spelen blir lättare.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

DU borde vara glad över processor bytet. Det blir x86 arkitektur och det gynnar dig, då portningar av spelen blir lättare.

Klart jag är glad för det

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lär ju komma i playstation store som nedladdning nån gång. De gillar ju att sälja spel två gånger till folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Personligen kan jag fortfarande inte acceptera att det inte kommer till PC

Kommer man kunna köra PS3 spel på PS4 är frågan. just det, det kan man inte då dom byter processor arkitektur... jag gillar inte Sony längre

Se denna länken: http://www.youtube.com/watch?v=yzvkMTqbF3Y
Har dock inte provat själv så kan inte garantera att det funkar, men kan vara värt ett försök

Nvm detta, det är fake.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Tror nog det kommer att kunna spelas med hjälp av Gaikai något år efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Se denna länken: http://www.youtube.com/watch?v=yzvkMTqbF3Y
Har dock inte provat själv så kan inte garantera att det funkar, men kan vara värt ett försök

Är skeptisk till den där, men är det någon som har testat?

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Se denna länken: http://www.youtube.com/watch?v=yzvkMTqbF3Y
Har dock inte provat själv så kan inte garantera att det funkar, men kan vara värt ett försök

Skrivet av ZaRreE:

Är skeptisk till den där, men är det någon som har testat?

Problemet vad jag har hört är att inga PS3 emulators är särskilt bra och väldigt instabila. Dom portar mellan två olika processor arkitekturer och även om PC är extremt kraft fullt i jämförelse med PS3 så förstörs en stor del av övertaget av emuleringen.
Men jag kanske provar, tror dock inte detta är lagligt.

EDIT: Man måste fortfarande skaffa ett PS3 BIOS och alla sidor som man skulle kunna ladda ner det ifrån är i princip fejk.
EDIT2: efter att ha kollat runt lite så verkar det inte finnas något legit alls.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Emulatorn ska vara helt laglig. Dock kan jag garantera att länken jag länkade är fejk, man kan inte få tag på bios-filerna, det är bara en endless survey. Doh!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Tror nog det kommer att kunna spelas med hjälp av Gaikai något år efter release.

Det där ska man nog inte förvänta sig. Det kan dröja mycket länge innan det händer eller så kommer de inte använda det alls. Man ska nog inte förutsätta att det händer.

Permalänk
Medlem

Naughty Dog är såpass stora och mäktiga (viktiga för Sony) att de förmodligen får välja själva om de vill porta till PS4 eller inte. Jag tror de satsar allt på ett nytt spel istället.

Och nej, det finns inga fungerande emulatorer till PS3. Tro inte allt du läser på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Problemet vad jag har hört är att inga PS3 emulators är särskilt bra och väldigt instabila. Dom portar mellan två olika processor arkitekturer och även om PC är extremt kraft fullt i jämförelse med PS3 så förstörs en stor del av övertaget av emuleringen.
Men jag kanske provar, tror dock inte detta är lagligt.

EDIT: Man måste fortfarande skaffa ett PS3 BIOS och alla sidor som man skulle kunna ladda ner det ifrån är i princip fejk.
EDIT2: efter att ha kollat runt lite så verkar det inte finnas något legit alls.

Man brukar räkna med att man behöver något mellan 10 till 100 ggr den totala kraften för att kunna emulera något Perfekt. 10 ggr är det absolut lägsta fallet, och i det fallet så handlar det till stor del om att hitta sätta att gå runt, mer perfekt emulering hamnar runt 100 ggr mer kraftfullt.

Att skriva en 1:1 emulator som emulerar allt perfekt utan hack för att öka prestanda kräver enorm CPU kraft, dagens datorer klarar NES & SNES ungefär på denna nivå, nyare konsoler kan du glömma här. Så vad de behöver göra är att försöka hitta vägar runt, skriva jit kompilatorer o.s.v.

I alla fall, dagens PS2 emulatorer är t.ex. i dags läget långt ifrån bra nog. PS3 är ett långt mer avancerad system en vad en PS2a är. Men i alla fall vist det kommer nog komma en dag då vi har PS3 emulatorer, men du får nog vänta tills PS4's livscykel är på väg ut, ungefär så lång tid det brukar ta för emulatorer att börja bli bra nog. Dvs räkna med minst +7 år.

Om du vill spela PS3 spel, Köp en PS3'a.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Man brukar räkna med att man behöver något mellan 10 till 100 ggr den totala kraften för att kunna emulera något Perfekt. 10 ggr är det absolut lägsta fallet, och i det fallet så handlar det till stor del om att hitta sätta att gå runt, mer perfekt emulering hamnar runt 100 ggr mer kraftfullt.

Att skriva en 1:1 emulator som emulerar allt perfekt utan hack för att öka prestanda kräver enorm CPU kraft, dagens datorer klarar NES & SNES ungefär på denna nivå, nyare konsoler kan du glömma här. Så vad de behöver göra är att försöka hitta vägar runt, skriva jit kompilatorer o.s.v.

I alla fall, dagens PS2 emulatorer är t.ex. i dags läget långt ifrån bra nog. PS3 är ett långt mer avancerad system en vad en PS2a är. Men i alla fall vist det kommer nog komma en dag då vi har PS3 emulatorer, men du får nog vänta tills PS4's livscykel är på väg ut, ungefär så lång tid det brukar ta för emulatorer att börja bli bra nog. Dvs räkna med minst +7 år.

Om du vill spela PS3 spel, Köp en PS3'a.

Stämmer inte. Vad snackar du om att dagens ps2-emulatorer är dåliga? Den jag har fungerar helt utmärkt, droppar aldrig någonsin i fps eller krashar etc.

Jag emulerar WII och ps2 på min dator med extramoddad grafik så det är påtvingad kantutjämning och så vidare, det klarade min 2500k finfint.
Du kan emulera vissa Xbox-spel utan problem, alla PS2spel (som jag känner till, har provat x antal) WII, alla olika gameboys osv.
Vill ni kolla mer på emulatorer så är detta den enda sidan ni behöver kolla på: http://www.emulator-zone.com/
Alla emulatorer som finns där är lagliga och gratis att ladda hem.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Man brukar räkna med att man behöver något mellan 10 till 100 ggr den totala kraften för att kunna emulera något Perfekt. 10 ggr är det absolut lägsta fallet, och i det fallet så handlar det till stor del om att hitta sätta att gå runt, mer perfekt emulering hamnar runt 100 ggr mer kraftfullt.

Att skriva en 1:1 emulator som emulerar allt perfekt utan hack för att öka prestanda kräver enorm CPU kraft, dagens datorer klarar NES & SNES ungefär på denna nivå, nyare konsoler kan du glömma här. Så vad de behöver göra är att försöka hitta vägar runt, skriva jit kompilatorer o.s.v.

I alla fall, dagens PS2 emulatorer är t.ex. i dags läget långt ifrån bra nog. PS3 är ett långt mer avancerad system en vad en PS2a är. Men i alla fall vist det kommer nog komma en dag då vi har PS3 emulatorer, men du får nog vänta tills PS4's livscykel är på väg ut, ungefär så lång tid det brukar ta för emulatorer att börja bli bra nog. Dvs räkna med minst +7 år.

Om du vill spela PS3 spel, Köp en PS3'a.

Ungefär vad jag menade men du skrev det mycket bättre
Tur att PS4 blir x86 baserat, blir antaligen lättare att porta/emulera spel då.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Stämmer inte. Vad snackar du om att dagens ps2-emulatorer är dåliga? Den jag har fungerar helt utmärkt, droppar aldrig någonsin i fps eller krashar etc.

Jag emulerar WII och ps2 på min dator med extramoddad grafik så det är påtvingad kantutjämning och så vidare, det klarade min 2500k finfint.
Du kan emulera vissa Xbox-spel utan problem, alla PS2spel (som jag känner till, har provat x antal) WII, alla olika gameboys osv.
Vill ni kolla mer på emulatorer så är detta den enda sidan ni behöver kolla på: http://www.emulator-zone.com/
Alla emulatorer som finns där är lagliga och gratis att ladda hem.

Jag skrev inte att de inte funkar, jag skrev att de inte funkar bra nog. Om du hade förstått det jag skrev så hade du sett innebörden. en PS2 emulator i dagsläget försöker med så många tricks runt för att öka prestandan som mycket som möjligt, detta gör att vis kompatibilitet och problem uppstår. Dagens PS2 emulatorer är långt ifrån perfekta men de funkar ja, och ja du kan spela spel med dom.

Samma gäller Wii, eller tja specielt Wii, detta system är en aning kraftfullare en vad PS2 var, även har har du samma problem, ännu mer så än med PS2. Vist funkar en hel del spel, speciellt större delen av main stream spelen, men det är långt ifrån bra nog. Och även här återigen så använder de till stor del av Jit kompilering o.s.v och andra hack för att klara att emulera.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag skrev inte att de inte funkar, jag skrev att de inte funkar bra nog. Om du hade förstått det jag skrev så hade du sett innebörden. en PS2 emulator i dagsläget försöker med så många tricks runt för att öka prestandan som mycket som möjligt, detta gör att vis kompatibilitet och problem uppstår. Dagens PS2 emulatorer är långt ifrån perfekta men de funkar ja, och ja du kan spela spel med dom.

Samma gäller Wii, eller tja specielt Wii, detta system är en aning kraftfullare en vad PS2 var, även har har du samma problem, ännu mer så än med PS2. Vist funkar en hel del spel, speciellt större delen av main stream spelen, men det är långt ifrån bra nog. Och även här återigen så använder de till stor del av Jit kompilering o.s.v och andra hack för att klara att emulera.

Jag undrade bara vad sjutton du menar med att de är långt ifrån perfekta? Min upplevelse när jag emulerar ps2 på datorn är mycket bättre än upplevelsen när man faktiskt spelade på ps2, vart vill du komma?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Testpilot
Skrivet av simon253:

Ungefär vad jag menade men du skrev det mycket bättre
Tur att PS4 blir x86 baserat, blir antaligen lättare att porta/emulera spel då.

Bara för att processorn har samma arkitektur betyder det inte att hela systemet är lika dant. PS4:an har delat minne mellan CPU och GPU, på en PC måste du flytta information mellan grafikkortets minne och datorns minne men på PS4 är informationen redan där.

Dessutom har minnet en mycket högre bandbredd än vi har på PC, det går inte att emulera hur som helst. Du kan skyffla runt enorma mängder data utan en PCIE-buss som begränsar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Bara för att processorn har samma arkitektur betyder det inte att hela systemet är lika dant. PS4:an har delat minne mellan CPU och GPU, på en PC måste du flytta information mellan grafikkortets minne och datorns minne men på PS4 är informationen redan där.

Dessutom har minnet en mycket högre bandbredd än vi har på PC, det går inte att emulera hur som helst. Du kan skyffla runt enorma mängder data utan att PCIE-bussen begränsar.

Kanske later som en total noob/retard nu men det är väl ändå GPU:n och CPU:n som kommer sätta begränsningarna I FPS och grafik?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av simon253:

Kanske later som en total noob/retard nu men det är väl ändå GPU:n och CPU:n som kommer sätta begränsningarna I FPS och grafik?

Men utan minne har du ingenstans att lagra datan som GPU och CPU ska beräkna, det är lika viktigt det. Hur bra skulle ditt grafikkort funka utan minne? (ledtråd: inte alls)

När du spelar ett spel måste allt som behövs (texturer, modeller, AI) hämtas från hårddisken eller en skiva, det är fruktansvärt långsamt så därför måste man se till att stoppa in det man behöver för stunden i minnet, ju mer minne desto större banor och mer texturer får du plats för. På en PC måste du välja var du vill stoppa in de olika delarna, exempelvis texturer i grafikkortets minne och AI i datorns vanliga minne men på PS4 stoppar du in allt i samma minne och kan dessutom utföra beräkningar med både CPU och GPU på samma data.

Samma sak är det på Xbox one, det har också delat minne och är heller inte alls en vanlig dator bara för att den delar samma processorarkitektur.

Här kan du läsa lite om minnet (flera sidor): http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_plays...
De tar även upp vad de ändrat på i hårdvaran, saker som alltså inte finns på PC.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Går att få en ps3:a för 1390:-.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1416914

Det är väl ungefär samma pengar folk lägger på en SSD, en halv cpu eller typ 1/4 av ett grafikkort....

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kanske later som en total noob/retard nu men det är väl ändå GPU:n och CPU:n som kommer sätta begränsningarna I FPS och grafik?

där är fler aspekter än cpu och gpu när det kommer till prestanda/fps, bör vara en allmän kunskap om man surrar omkring här på forumet kan man tycka..

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

där är fler aspekter än cpu och gpu när det kommer till prestanda/fps, bör vara en allmän kunskap om man surrar omkring här på forumet kan man tycka..

Klart jag visste att det fanns fler aspekter. det var inte ens min fråga.

Skrivet av hunden:

Men utan minne har du ingenstans att lagra datan som GPU och CPU ska beräkna, det är lika viktigt det. Hur bra skulle ditt grafikkort funka utan minne? (ledtråd: inte alls)

När du spelar ett spel måste allt som behövs (texturer, modeller, AI) hämtas från hårddisken eller en skiva, det är fruktansvärt långsamt så därför måste man se till att stoppa in det man behöver för stunden i minnet, ju mer minne desto större banor och mer texturer får du plats för. På en PC måste du välja var du vill stoppa in de olika delarna, exempelvis texturer i grafikkortets minne och AI i datorns vanliga minne men på PS4 stoppar du in allt i samma minne och kan dessutom utföra beräkningar med både CPU och GPU på samma data.

Samma sak är det på Xbox one, det har också delat minne och är heller inte alls en vanlig dator bara för att den delar samma processorarkitektur.

Här kan du läsa lite om minnet (flera sidor): http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_plays...
De tar även upp vad de ändrat på i hårdvaran, saker som alltså inte finns på PC.

Tack för ett utförligt svar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="zalke;13709637"]Tror ni här på sweclockers att the last of us kommer att släppas som en classic version eller nåt liknande
Nej