Nintendos försäljning av Wii U störtdyker

Permalänk

På gott och ont tror jag att Wii U-försäljningen kommer att öka när Wiikey U släpps senare i år.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har aldrig ägt en konsoll tidigare, men har i princip bestämt mig för att hoppa på en Playstation 4 som verkar ha gjort allt rätt. Varför ska jag välja en Wii U istället?

Det pratas också om att "nya" speltitlar ska lyfta Wii U. Jag trodde inte att Super Mario, Donkey Kong och Zelda var nytt? Donkey Kong spelade jag iaf redan på tidigt 1980-tal. Vad jag minns körde jag även Super Mario på en 8-bitars Nintendo för mycket längesedan, likaså Zelda.

Lite samma anledning som att jag fortfarande sitter och lirar Nintendo 64 och Gamecube med polare ibland. Men sen köpte jag aldrig ett Wii heller...

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det senaste uppgifterna jag såg var att försäljningen ökade rejält i samband med att Pikmin 3 släpptes. Jag vet inte jag, men jag tycker att jag får dubbla budskap från media om Wii U.

Det känns i alla fall tryggt att veta att man kommer få Nintendos egna toppenlir utan att behöva oroa sig för flopp. Att det dessutom ryktas att dom tänker köpa upp Atlus bådar gott för oss som älskar JRPG

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

För lite spel till Wii U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Att det dessutom ryktas att dom tänker köpa upp Atlus bådar gott för oss som älskar JRPG

Hells to the YEAHHHHHHH

Skrivet av Chourou:

För lite spel till Wii U?

Det har varit ett problem sedan releasen... De satsade alldeles för lite på att få fram titlar till releasen av konsolen. Dock så kommer det nu under hösten att släppas en helvete massa spel.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Gender Bender:

Det senaste uppgifterna jag såg var att försäljningen ökade rejält i samband med att Pikmin 3 släpptes. Jag vet inte jag, men jag tycker att jag får dubbla budskap från media om Wii U.

Försäljningssiffrorna är tagna ur Nintendos kvartalsrapport.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Jag har Wii U, men efter att ha spelat igenom Mario + Luigi känner jag att den inte alls är igång lika mycket. Blir självklart mer så fort spelen någon gång hittar ut...det är nämligen endast Nintendo's titlar som är intressanta för familjen.

Trevlig konsol, oavsett - men det är synd på det tunna utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Inte konstigt när typ ingen ens vet om att den exiterar? Sedan har man ju redan spelat Mario, Zelda och DK så många gånger att man tröttnat på skiten... Möjligtvis att man skulle kunna köpa en sån här ifall man hade barn.

Jag har barn. Vill ändå inte köpa skräpet
Känner inte att det är värt över tre tusen kr för att spela mario.

Permalänk
Medlem

Jag har i dagsläget alla konsoler förutom Wii U. Jag kommer köpa en sådan så snart de får ut några vettiga RPGs. Till exempel X från monolith soft då Xenoblade till Wii var storartat. Wii köpte jag först när The Last Story och Xenoblade släpptes.

När det gäller PS4 och Xbox one så kommer jag köpa en PS4. Om jag skaffar en X1 beror på om det kommer några exklusiva RPGs. Annars har jag ingen anledning. Jag lirar endast RPG och tactics spel på Konsol och handhelds. PC är annars min huvudplattform.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt att höra då kanske dom gör nästa konsol bättre, får man hoppas iallfall.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Jag har barn. Vill ändå inte köpa skräpet
Känner inte att det är värt över tre tusen kr för att spela mario.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913552

3000 kr? Snäppet under 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Jag har barn. Vill ändå inte köpa skräpet
Känner inte att det är värt över tre tusen kr för att spela mario.

De kostar kring 1700:- nya.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Är grymt nöjd med min Wii U.
Helt annan spelkänsla och ger faktiskt ett helt nytt djup i spelandet.
Skulle välja Wii U framför PS4/XBONE vilken dag som helst då WiiU är den enda som faktiskt ger en unik spelkänsla. PS4/XBONE är precis likadana som förra generationen förutom grafiken (som dessutom självklart är sämre än på dator)

Så vill man ha en unik känsla och/eller har en dator man spelar på bör man köpa Wii U över de andra.

Vill man däremot budget gamea och inte har råd med en skaplig dator så antar jag arr PS4/XBONE kan vara bättre val!

Instämmer helt och hållet Har en wii u till mig och grabben för annorlunda spel med deras kontroll i åtanke, och spel med högsta grafiken till min PC, och de flesta spel som släpps till ps4 och xbone kommer ändå till PC ,som är det självklara valet ;P Obs ! för att inte tala om att man spelar online GRATIS på PC / Wii U och inte behöver betala ngn jä#la avgift i månaden för att kunna spela online som man måste göra till ps4, xbone

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

1690 kr?
de har i alla fall sjukt bra pris på enheten nu... det var jävligt billigt måste jag säga...

Nog så billigt som man vill köpa en bara för att

Permalänk
Medlem

Inte så förvånande. Är det något Nintendo bör göra så är det att få fram fler spel innan PS4/Xb1 hamnar i hyllorna.

För egen del, Nintendo ge er i kasst med att revitalisera F-Zero franchisen så köper jag direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:
Skrivet av BergEr:

De kostar kring 1700:- nya.

Jag menade premium enhet + ett par mariospel.
Den ni pratar om får man knappt nåt med i kartongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Stör mig mest på att om man ska ha en svart är man tvungen köpa Premium och betala en tusenlapp extra.

Det sägs att den vita inte ska tillverkas nå mera alltså den med 8 GB Ram. Så den vita modellen ska få som svarta 32GB Ram och samma tillbehör och funktioner som den svarta men det verkar som att det blir Japaner som får det först.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

http://www.youtube.com/watch?v=APWTJMyM4qg - X

Tycker du att t.ex mario på NES är likt mario64/sunshine?

Titlarna som lockar mig är dock deras gamla IPn. Har t.ex inte hittat något "racing" spel som är lika kul som mariokart =D
Super smash bros har man lagt många timmar i också.

Det spelet såg ju riktigt bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Det sägs att den vita inte ska tillverkas nå mera alltså den med 8 GB Ram. Så den vita modellen ska få som svarta 32GB Ram och samma tillbehör och funktioner som den svarta men det verkar som att det blir Japaner som får det först.

Wii U har 2 GB ram, inte 8. Det är flash minnet du tänker på.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Inaktiv

Är det så konstigt?
Den är så himla Seg.... ångrar mitt köp av wiiU.

Att gå in i settings tog i början ca13 sekunder. att gå ur settings ska inte TA 25sekunder! samma med att starta/stänga ner netflix, Är det en sån"Tung" applikation att det ska behöva ta tid?

Kunde dom inte stoppat in _Lite_ bättre hårdvara, så det inte ska behöva ta tid att starta och stänga applikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Är det så konstigt?
Den är så himla Seg.... ångrar mitt köp av wiiU.

Kunde dom inte stoppat in _Lite_ bättre hårdvara, så det inte ska behöva ta tid att starta och stänga applikationer.

Dom snålade på den punkten. Därför finns det så få titlar, ingen bryr sig att utveckla spel till wii u. Men det kommer!
Jag hade blivit tokig om man fick vänta på att öppna/stänga en meny.

Permalänk

Inte så konstigt med tanke på att där inte kommit så mycket spel till den. Undra vad de kommer göra om den säljer trögt även med de kommande spelen kommer de sänka priset ytterligare då?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Jag menade premium enhet + ett par mariospel.
Den ni pratar om får man knappt nåt med i kartongen.

Finns ingen som helst poäng att köpa Premium 32GB räcker för absolut inget så oavsett vad behöver du koppla in en Extern enhet. Behåll dina pengar och köp standard istället. Om nu inte den Vita färgen skrämmer bort dig.

---

Äger själv en Wii U som jag köpte mestadels på grund av att min Wii hade gått sönder och tja, priset var ungefär som 2x Wii och varför inte. Är själv hyfsad nöjd med konsolen men ja brister finns det.

Största bristen jag ser det är inte antalet spel, Konsolen har tillräckligt många spel, ungefär som vilken ny konsol som helst skulle ha på marknaden just nu, problemet är exklusiva spel. Det finns INTE många av dom som är exklusiva till Wii U som är ett måste att ha alls. Resten kan du spela på alla andra plattformar redan.

Idag har du typ enbart Mario & Pikmin 3 ( som släpptes för några dagar sedan ) som är Exklusiva och värda att äga.

Nintendo har alltid levt till stor del på sina egna spel tittlar, och här tabbade de sig något ofantligt rejält med Wii U, de kom enbart ut med ETT ENDA SPEL. Och dessutom en av deras sämre på länge i Mario serien. De skulle ja släppt ett Nytt Zelda, eller Metroid eller ett Mario spel med klass som Galaxy så hade de sett större försäljningar bland annat.

Men nu finns det inget sådant i huvud taget till platformen. Vi vet att det kommer en 'upphottad' Variant av Super Mario 3D som kom till 3DS också långt ifrån lika bra som Galaxy var. Sedan vet vi att det kommer ett nytt Zelda om något år. Men dessa skulle ha varit där när konsolen släptes. Edit Glömde nytt SSBM & Mario Kart.

--

Sedan Nintendo skulle gå i förlust? Varför skulle de ske i huvud taget, Nintendo har just nu den mest populära konsolen som säljer mest på marknaden just nu, det är väldigt lätt att missa den då många inte ser eller ens tittar på dom men de säljer mer en både PS3 och Xbox 360. Den heter Nintendo 3DS. Så att nintendo skulle gå i förlust är enbart konstigt.

Vi kan också jämföra 3DS med Wii U, 3DS vid sälj start hade nästan inga bra exklusiva spel alls från Nintendo, nästan allt var skräp, det tog över 1,5 år innan saker började komma som gjorde konsolen vettig. Just i år så har konsolen fått bland de bästa spel som släppts i år än så länge, och många mer är på väg.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Rapidfool:

Ja, det var ju därför Wii sålde så dåligt

Dold text

Nej, Wii sålde bra för sin familjevänliga kontroller som tillförde något nytt. Vid det här laget är de flesta så vana vid surfplattor att en "surfplatta" som kontroller, fast med urkass touch display, inte blir så väldigt lockande. Utan en "revolutionerande" kontroller hade Wii förmodligen inte sålt alls lika bra, eftersom de låg en generation bakom, och ungefär så är det med Wii U nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Kommer dra igång igen när mer spel släpps.

Permalänk
Medlem

"Nintendos försäljning av wii u störtdyker"

Hoppas priset gör samma sak. Men inte då. tvärtom steg priset med 200 kr sen senast jag kollade:p

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk

NO WAY, ARE YOU KIDDING!? Man är inte direkt förvånad, fattar inte att den sålt som den gjort.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Finns ingen som helst poäng att köpa Premium 32GB räcker för absolut inget så oavsett vad behöver du koppla in en Extern enhet. Behåll dina pengar och köp standard istället. Om nu inte den Vita färgen skrämmer bort dig.

Köpte precis Wii U till min dotter och säger tvärtom, ingen poäng med att köpa basic.
Nintendoland, laddningsdockan samt sensorn för att använda wii-motes tycker väl motiverar de extra slantarna, att det är några GB extra skadar ju inte heller även om det inte räcker till nedladdade spel).
Jag hade nästan varit beredd på att lägga pengarna mellan bara för att få den svart.

Däremot irriterar det mig att den precis som Wii har problem med mitt wifi. Fick tethra från telefonen till slut för att kunna göra systemuppdatering och wifit funkar perfekt till alla andra enheter (android-telefon + platta, iphone, ipad, macbook pro, dell-laptop, ps3 och ibland min stationära med något dlink-usb kort).
Så har svårt att tro att det e fel på routern.
Lite synd att den inte klarar GC-spel heller, men jag får väl spara mitt Wii för det.

Spelmässigt har jag bara testat nintendoland och new super mario, tycker de är riktigt bra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De kostar kring 1700:- nya.

Nu ja, priset var betydligt högre i början. De måste få några sålda därför sänker de priserna vartefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Kommer dra igång igen när mer spel släpps.

Men då finns PS4 och Xbox One. Jag tror inte försäljningen kommer stiga mot årets slut.