Permalänk
Medlem

tv6 visar esport

http://www.tv6.se/theinternational

Kul att tv6 kommer att sända världens största dota2 turnering på tv, (18miljoner) i prispengar

Tycker att man ska ta och öppna sin tv dessa dagar om man har möjlighet dvs att man är hemme och inte ska använda tv'n för att öka tittarsiffrorna
, man får då hoppas på att andra spel tävlingar visas!

själv kommer jag att kolla då jag spelar dota2

Permalänk
Medlem

Såg det härom dagen att dem ska visa det på TV. Härligt att Sverige äntligen börjar visa fram fötterna och satsar på E-sport som en sport!

Permalänk
Medlem

Gillas starkt. Äntligen finns det åtminstonde något vettigt på TV

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Tycker att man ska ta och öppna sin tv dessa dagar om man har möjlighet dvs att man är hemme och inte ska använda tv'n för att öka tittarsiffrorna
, man får då hoppas på att andra spel tävlingar visas!

Tittarsiffrorna räknas väl fram genom att frivilliga har installerat en apparat i sin TV som skickar vidare informationen till de som (be)räknar antalet tittare? (vilka nu det är..)
Har du inte installerat någon sådan apparat i din TV så spelar det ingen roll vad du tittar på, de kommer ändå inte att veta vad du tittade på.

Kollar du via nätet så kanske FRA skickar vidare infon till tittarräknarna visserligen :þ

Om ni vill uppmuntra tv6 att visa mer esport så skicka ett mail till dem och berätta det, det är nog det säkraste sättet att visa vad man önskar se.

Själv så kollar jag aldrig på sport, varken AFK-sport eller esport, men tycker det är kul att vanlig tv uppmärksammar esport ändå

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk

Detta hade varit utmärkt om de sänt på TV-kanalen men det är bara på PLAY...

SVT körde sändning via kanalen, hoppades på samma här men icke. Vill inte uppleva esport på en datorskärm utan min stora tv :D:D

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Skrivet av thedarkknight:

Detta hade varit utmärkt om de sänt på TV-kanalen men det är bara på PLAY...

SVT körde sändning via kanalen, hoppades på samma här men icke. Vill inte uppleva esport på en datorskärm utan min stora tv :D:D

Fast de sista matcherna ska väl sändas i TV, likt SVTs sändningar.

Citat:

Sändningstider
På TV6: De sista matcherna sänds lördag 10/8 och söndag 11/8. Mer info kommer.
På TV6 Play: Lördag 10/8 och söndag 11/8 kl 21.00 (till ca 06.00)

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

mmm ser verkligen fram emot att se en dota match i 576i, lär ju verkligen se vad som händer om jag sitter en millimeter ifrån skärmen... måste ju vara i HD annars kan man lika gärna kolla på datorn

men visst kul att dom visar e-sport på tvn, synd bara att kanalerna inte är gjorda för det ännu

om jag nu inte missat något?

Permalänk
Skrivet av Viochee:

mmm ser verkligen fram emot att se en dota match i 576i, lär ju verkligen se vad som händer om jag sitter en millimeter ifrån skärmen... måste ju vara i HD annars kan man lika gärna kolla på datorn

men visst kul att dom visar e-sport på tvn, synd bara att kanalerna inte är gjorda för det ännu

om jag nu inte missat något?

Som jag minns det var det helt okej när de spelade SC2 på SVT i vintras eller när det var

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12