Spåra ägare till iphone?

Permalänk
Medlem

Det är ju bra att lägga in nummer för ICE el. nödsamtal så att en hederlig människa kan ringa dig eller nån i din krets, när nånting händer eller har hänt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av V1LL33:

Jag använder mönster på min androidlur, men mamma, pappa och flickvännen är markerade som ICE-kontakter, och nödsamtal går att göra utan att låsa upp den, vilket då dem kontakterna räknas som. Så jag hoppas att om jag tappar den så hittar någon den och vet att detta sätt finns.. På iPhone vet jag dock inte hur det..

I Android går det ju att skriva in ägarinfo, som visas på låsskärmen. Också ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjajjull:

Jag har bara sett unga personer ha problem med det
Samsungs däremot är inga problem. Det är lite konstigt eftersom det inte finns nånting, tydligen är det mer förståeligt att dra random över skärmen än att hålla på låsknappen och dra.

Fast med TW så står det väl "Svep för att låsa upp" eller nåt liknande?
Dock tycker man att de som trycker på hänglåset utan resultat borde fatta att det är något annat man ska göra för att låsa upp telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av olog-hai:

I Android går det ju att skriva in ägarinfo, som visas på låsskärmen. Också ett tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur?
Galaxy s2

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Hur?
Galaxy s2

I android 4.1.2 gör du följande: Inställningar -> Säkerhet -> Ägaruppgifter (En ruta där du kan skriva vad du vill)

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Skrivet av FrithiofeN:

I android 4.1.2 gör du följande: Inställningar -> Säkerhet -> Ägaruppgifter (En ruta där du kan skriva vad du vill)

Näe fanns inte för mig

Permalänk
Skrivet av Widholm:

Näe fanns inte för mig

Hur långt kommer du då? :/

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Skrivet av FrithiofeN:

Hur långt kommer du då? :/

Säkerhet. Sen hittar jag inte ägaruppgifter. Har rätt andeoid version.

Permalänk
Skrivet av FrithiofeN:

I android 4.1.2 gör du följande: Inställningar -> Säkerhet -> Ägaruppgifter (En ruta där du kan skriva vad du vill)

visste inte om det, tack!!

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Jag hittade en kvarglömd iphone i min taxibil.....

Om man är litta fiffig o inte vill in o pula i den så tag ut lilla minneskortet ur den o montera i datorn så kan man oftast öppna kortet o kika igenom innehållet , oftast finns det mkt uppgifter där som gör att man kan leta rätt på den trolige ägaren, Att läsa igenom minneskortet gör ju att du slipper in och pula i tfnen. Om du tar ut SIM-kortet o läser av nuffrorna där, så är väl de som kan svara på vad det är för trolig ägare är Telia kundtjänst, de verkar kunna ha bra möjlighter att leta. En del andra kundtjänster har ju bara chatt o sånt trams...

Hihi, jag körde taxi för länge sen oo hittade en kvarglömd handväska i bilen, i den låg bla ett pass, o jag ringde Farbror Blå och frågade o fick uppgift om en anhörig till ägaren (hon hade ingen adress i Sverige). Iafall jag lyckades få tag på den anhöriga per tfn o natvis kom den tillslut tillrätta, Förutom rätt mkt pengar i handväskan fanns flygbiljetter, kamera, tfn och mkt andra personliga tillhörighetr. Jag fick en kyss, två flaskor vin för besväret + en liten ostkorg med frukt. Hon var utbytes student o pluggade på ett universitet i USA, så för henne var det en ren katastrof att blivit av med handväskan, Genom att hon inte kunnat resa tebax te USA utan passet, o att hon inte skulle kunna hinna få ett nytt på så kort tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FasterSvenne:

Om man är litta fiffig o inte vill in o pula i den så tag ut lilla minneskortet ur den o montera i datorn så kan man oftast öppna kortet o kika igenom innehållet , oftast finns det mkt uppgifter där som gör att man kan leta rätt på den trolige ägaren, Att läsa igenom minneskortet gör ju att du slipper in och pula i tfnen. Om du tar ut SIM-kortet o läser av nuffrorna där, så är väl de som kan svara på vad det är för trolig ägare är Telia kundtjänst, de verkar kunna ha bra möjlighter att leta. En del andra kundtjänster har ju bara chatt o sånt trams...

Hihi, jag körde taxi för länge sen oo hittade en kvarglömd handväska i bilen, i den låg bla ett pass, o jag ringde Farbror Blå och frågade o fick uppgift om en anhörig till ägaren (hon hade ingen adress i Sverige). Iafall jag lyckades få tag på den anhöriga per tfn o natvis kom den tillslut tillrätta, Förutom rätt mkt pengar i handväskan fanns flygbiljetter, kamera, tfn och mkt andra personliga tillhörighetr. Jag fick en kyss, två flaskor vin för besväret + en liten ostkorg med frukt. Hon var utbytes student o pluggade på ett universitet i USA, så för henne var det en ren katastrof att blivit av med handväskan, Genom att hon inte kunnat resa tebax te USA utan passet, o att hon inte skulle kunna hinna få ett nytt på så kort tid.

En iPhone har inget minneskort att plocka ut.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Fan va folk dräller sina iphones överallt...

Jag lämnade in den första telefonen till polisens hittegods igår, och i morse när jag slutade så hittade jag ännu en iphone i baksätet.. orkar inte söka upp ägaren så jag lämnar in nr2 till hittegodset oxå

Tack för tipsen iaf men det blir för mycket jobb att söka upp ägarna själv.

Edit: Det fanns lite kräm kvar i batteriet så ägaren hade spårat telefonen och ringt växeln som tur var. Han kom och hämtade telefonen.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------