Permalänk

CPU kylare

Vilken är det absoluta bästa luft och vattenkylaren till en processor. Ska köpa en ny så vill ha tips av dom som kan. Har xigmatek elysium så har iaf plats till en stor kylare.

Vänliga hälsningar Michelsen

Visa signatur

Chassi: Xigmatek Elysium - PSU: XFX PRO 750W
Minne: Corsair Vengenace 8Gb - CPU: i5 2500K @ 3,30Ghz
GPU: Geforce GTX 670 - MB: Asus P8 Z68-V PRO
HDD: 3X 3TB Seagate @ 7200RPM

Permalänk
Medlem

Första frågan är om du ska ha den "bästa kosta vad det vill" eller en bra kylare?

Luft: kolla den som sitter i SC sommardator

Vatten slutet: corsairs H modeler fungerar bra, jag kör med H70i

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Valfri noctua? Tror inte du blir besviken om du skaffar en sån.

Skulle nog själv aldrig ha en vätskebaserad kylningslösning i min dator. Finns ju alltid risk för läckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelsen:

Vilken är det absoluta bästa luft och vattenkylaren till en processor. Ska köpa en ny så vill ha tips av dom som kan. Har xigmatek elysium så har iaf plats till en stor kylare.

Vänliga hälsningar Michelsen

Här är den bästa,

http://www.inet.se/produkt/6308733/thermalright-silver-arrow-...

Den har utgått på Inet men finns fortfarande hos andra.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Entusiast

Kan inte sluta rekommendera min kylare... kyler otroligt bra och är extremt tyst. Jag har haft ett gäng kylare genom åren, men ingen av mina tidigare har ens kommit i närheten av denna!

http://www.tweaktown.com/reviews/4676/thermalright_silver_arr...

Permalänk

Tackar för alla bra svar. Har beställt en noctua den värsta då. Har inga problem med pengarna!

Visa signatur

Chassi: Xigmatek Elysium - PSU: XFX PRO 750W
Minne: Corsair Vengenace 8Gb - CPU: i5 2500K @ 3,30Ghz
GPU: Geforce GTX 670 - MB: Asus P8 Z68-V PRO
HDD: 3X 3TB Seagate @ 7200RPM