Är AFA och RF mer socialt acceptabla än SMR?

Permalänk
Medlem

AFA, SMR, RF mfl är precis lika illa. Det enda som skiljer dem åt är ideologi, retorik, etc. Skit är skit i vilken form den än kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Du tycker inte att det beteendet du pratar om är mer rumsrent än mord, mordförsök, mordbrand osv?

Jag vill på intet sätt försvara AFA, även om jag inte har personliga erfarenheter så har jag stött på och pratat med många vänsteraktivister som fått sina demonstrationer eller aktioner förstörda av AFA som istället skapar huliganbråk.

Men huliganbråk och allt det du pratar om tycker iaf jag är betydligt mer rumsrent än mord och mordförsök och liknande.

Njae, det tycker jag inte.
De gick runt och försökte knivhugga folk och satte eld på saker med så jag ser ingen större skillnad på det stora hela. Enda skillnaden skulle väl i så fall vara att de var lite sämre på att faktiskt ha ihjäl folk, men de försökte minsann lika mycket.

Vidare så tycker jag det gör lite skillnad i att tala om utifall någon inblandad är mer eller mindre rumsren än resten. Inget av det som de sysslade med är rumsrent, så vem som var värst spelar liksom mindre roll för mig eftersom de ändå inte når upp till vad jag skulle kalla acceptabelt. Det är lite som att gå från teoriprovet och vara glad över att man fick 51p istället för 46p. Man har fortfarande misslyckats.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har 0 koll på organisationer osv.

Jag stöttar däremot SD för jag tycker vår invandringspolitik är helt åt helsike. Vi tar in alldeles för mycket.
Det sagt säger jag inte att det ska stängas helt, utan hela politiken ska göras om, minskning behövs.

Bara kolla på andra länder hur dom gör, betydligt bättre än Sverige som bara släpper in mer än vad man kan hantera.

Sen har man väll blivit tvingad till lite racist då man bor på ett område som huserar många invandrare, finns även en stor del av dom i staden man bor i.
Och man vet och har varit med om en hel del, så man har blivit negativt inställd till invandare för man har sett hur mycket skit som hänt.
Vet flera bekanta som upplevt samma sak genom åren.

Sen har jag dock 2 väldigt nära kompisar som är invandrare så ja.

Däremot stödjer jag inte direkt extrema grupper inom något, så om det är invandring, homosexuellt hat, eller ens idiotiska huligangrupper inom fotbollen (som är lika korkade som andra extremgrupper inom dom 2 tidigare nämnda områdena)

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Njae, det tycker jag inte.
De gick runt och försökte knivhugga folk och satte eld på saker med så jag ser ingen större skillnad på det stora hela. Enda skillnaden skulle väl i så fall vara att de var lite sämre på att faktiskt ha ihjäl folk, men de försökte minsann lika mycket.

Vidare så tycker jag det gör lite skillnad i att tala om utifall någon inblandad är mer eller mindre rumsren än resten. Inget av det som de sysslade med är rumsrent, så vem som var värst spelar liksom mindre roll för mig eftersom de ändå inte når upp till vad jag skulle kalla acceptabelt. Det är lite som att gå från teoriprovet och vara glad över att man fick 51p istället för 46p. Man har fortfarande misslyckats.

De gick runt och försökte knivhugga folk? Kan du utveckla?

För min del går det en väldigt stark och tydlig gräns mellan att faktiskt ha ihjäl folk och mordaktioner, det är i en helt annan liga än det andra vi pratar om här.

Vet inte om du bara är ideologiskt förblindad eller har en avskyvärd människosyn som inte håller med om det.

Skrivet av Mor5ives:

AFA, SMR, RF mfl är precis lika illa. Det enda som skiljer dem åt är ideologi, retorik, etc. Skit är skit i vilken form den än kommer.

Det som skiljer utöver ideologi och retorik är som sagt att vissa grupper faktiskt mördar folk och försöker mörda ännu fler medan andra inte gör det.

Om man tycker den skillnaden är värd något eller inte är upp till var och en.
Men om man inte tycker det så har man ingen som helst respekt ifrån mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

De gick runt och försökte knivhugga folk? Kan du utveckla?

För min del går det en väldigt stark och tydlig gräns mellan att faktiskt ha ihjäl folk och mordaktioner, det är i en helt annan liga än det andra vi pratar om här.

Vet inte om du bara är ideologiskt förblindad eller har en avskyvärd människosyn som inte håller med om det.

Det som skiljer utöver ideologi och retorik är som sagt att vissa grupper faktiskt mördar folk och försöker mörda ännu fler medan andra inte gör det.

Om man tycker den skillnaden är värd något eller inte är upp till var och en.
Men om man inte tycker det så har man ingen som helst respekt ifrån mig.

Utveckla vad?
Att dra en kniv och försöka hugga någon med den med motiveringen att de säkert tillhörde en viss gruppering? För sådana dumheter är vad AFA sysslade med när jag växte upp. De uppförde sig precis som de människor de ansåg sig bekämpa. De drev runt på stan i jakt på människor de kunde hoppa på och ta ut sina aggressioner på. Sen var det skit samma om man faktiskt var en del av någon gruppering eller inte, det räckte med att helt enkelt inte hålla med dem så var man per automatik deras "fiende" och därmed förtjänt av att bli misshandlad eller värre. Eller så kanske man hade en mobiltelefon de ville ha, eller en jacka, mp3-spelare o.s.v. Eller så var man bara svensk, det dög också som anledning ibland. De var inget annat än rasister, huliganer och kriminella.

Så varför skulle de vara bättre bara för att de står på vänstra sidan om en påhittad gräns?

Och vad du menar med ideologiskt förblindad eller min människosyn förstår jag inte. Jag tar inte hänsyn till ideologi. Ideologin bakom idiotiska handlingar är sak samma, det gör inte handlingarna mindre idiotiska. Och min människosyn är väldigt enkelt att en människa är en människa och därmed basta. Jag kunde inte bry mig mindre om ursprung, utseende, religion, ideologi eller annat. Däremot har jag gott om åsikter om hur folk uppför sig, men det har inte med min människosyn att göra.

Jag kan erkänna att jag generaliserar när det gäller dessa grupperingar, men då ingen av dem oavsett vilken sida de säger sig tillhöra någonsin gett mig någon anledning till att göra annat så ser jag ingen anledning till att inte göra det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Har 0 koll på organisationer osv.

Det finns lämpligare trådar för politik.

Skrivet av JimmieSan:

Jag stöttar däremot SD för jag tycker vår invandringspolitik är helt åt helsike. Vi tar in alldeles för mycket.
Det sagt säger jag inte att det ska stängas helt, utan hela politiken ska göras om, minskning behövs.

Fel tråd.

Skrivet av JimmieSan:

Bara kolla på andra länder hur dom gör, betydligt bättre än Sverige som bara släpper in mer än vad man kan hantera.

Menar du Lega Nords förslag att spränga båtarna eller mer sansade ideer? Du kan gott nog försöka motivera din åsikt men den kommer sig antingen av rasism eller inkompetens.

Skrivet av JimmieSan:

Sen har man väll blivit tvingad till lite racist då man bor på ett område som huserar många invandrare, finns även en stor del av dom i staden man bor i.
Och man vet och har varit med om en hel del, så man har blivit negativt inställd till invandare för man har sett hur mycket skit som hänt.
Vet flera bekanta som upplevt samma sak genom åren.

Ingen har tvingat dig till nåt du har valt att bli rasist, det är ditt eget fel.

Skrivet av JimmieSan:

Sen har jag dock 2 väldigt nära kompisar som är invandrare så ja.

Men alla andra invandrare är svin?

Skrivet av JimmieSan:

Däremot stödjer jag inte direkt extrema grupper inom något, så om det är invandring, homosexuellt hat, eller ens idiotiska huligangrupper inom fotbollen (som är lika korkade som andra extremgrupper inom dom 2 tidigare nämnda områdena)

Kasta inte sten i glashus.

Nästa!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det finns lämpligare trådar för politik.

Fel tråd.

Menar du Lega Nords förslag att spränga båtarna eller mer sansade ideer? Du kan gott nog försöka motivera din åsikt men den kommer sig antingen av rasism eller inkompetens.

Ingen har tvingat dig till nåt du har valt att bli rasist, det är ditt eget fel.

Men alla andra invandrare är svin?

Kasta inte sten i glashus.

Nästa!

Dina tolkningar på det jag skrev är nog det dummaste jag läst.
Inte värt min tid att besvara sådana idiotiska tolkningar som du lyckas med.

Riktigt jädra patetiskt försök till svar på allt jag skrev, och helt jädra fel på precis allt du försökte med.
Internet hero som försöker vara tuff antar jag, ignore så man slipper se dina värdelösa svar i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Dina tolkningar på det jag skrev är nog det dummaste jag läst.
Inte värt min tid att besvara sådana idiotiska tolkningar som du lyckas med.

Riktigt jädra patetiskt försök till svar på allt jag skrev, och helt jädra fel på precis allt du försökte med.
Internet hero som försöker vara tuff antar jag, ignore så man slipper se dina värdelösa svar i framtiden.

Klandrar dig inte. Då vet du hur vissa av oss andra har det som gjort ett seriöst försök att diskutera.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

I mina ögon är de båda sidorna lika jävliga. Utövar man våld mot andra av annan åsikt är man i mina ögon död.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Dina tolkningar på det jag skrev är nog det dummaste jag läst.
Inte värt min tid att besvara sådana idiotiska tolkningar som du lyckas med.

Lägg ner du skyller din rasism på invandrare
(Offerkofta strike )

Skrivet av JimmieSan:

Riktigt jädra patetiskt försök till svar på allt jag skrev, och helt jädra fel på precis allt du försökte med.
Internet hero som försöker vara tuff antar jag, ignore så man slipper se dina värdelösa svar i framtiden.

Mm visst
PS. Ta lite ansvar för din åsikter.

Skrivet av shogun-r:

Klandrar dig inte. Då vet du hur vissa av oss andra har det som gjort ett seriöst försök att diskutera.

Shogun samlar de likatänkande under samma offerkofta men nej han försöker inte diskutera.

Iförd sin offerkofta härleder rasisten (inte någon specifik individ) sin rasism till ett fåtal invandrares beteende, han inser inte att han då med ett diskvalificerar sig frå framtida åsiktsbyggande ty vad han gör och det som är värt att komma ihåg: Hans urval för att forma åsikten är olämpligt.

Om någon med en viss färg har gjort dig något illa kan du inte skylla på det när du dömer ut alla med samma färg.
(Grundläggande så att det skriker om det)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Utveckla vad?
Att dra en kniv och försöka hugga någon med den med motiveringen att de säkert tillhörde en viss gruppering? För sådana dumheter är vad AFA sysslade med när jag växte upp. De uppförde sig precis som de människor de ansåg sig bekämpa. De drev runt på stan i jakt på människor de kunde hoppa på och ta ut sina aggressioner på. Sen var det skit samma om man faktiskt var en del av någon gruppering eller inte, det räckte med att helt enkelt inte hålla med dem så var man per automatik deras "fiende" och därmed förtjänt av att bli misshandlad eller värre. Eller så kanske man hade en mobiltelefon de ville ha, eller en jacka, mp3-spelare o.s.v. Eller så var man bara svensk, det dög också som anledning ibland. De var inget annat än rasister, huliganer och kriminella.

Oj, detta är en beskrivning av AFA som jag aldrig någonsin stött på tidigare.
Vare sig utifrån eller inifrån.

Skrivet av belga:

Så varför skulle de vara bättre bara för att de står på vänstra sidan om en påhittad gräns?

Oavsett hur illa det du är pratar om, tycker du inte att det är ännu värre med överlagt mord?
Eller sådant här: https://www.sac.se/Aktuellt/Nyheter/Nazister-f%C3%B6rs%C3%B6k...

Jag förstår inte hur man kan säga att det är "samma skrot och korn".

Det betyder inte att det AFA gör är okej, men det SMR och liknande gör är värre.
Den som påstår någonting annat är antingen okunnig eller ideologiskt förblindad enligt mig.

Permalänk
Medlem

Har upplevt skit såväl från extremhögern, extremvänstern och även extremkristna, extremmuslimer och extrema datornördar ;).

Att sluta sig till en gruppering till den grad att man blir blind för omvärlden och andra möjligheter är aldrig något positivt - inte heller är det positivt att vara någon som söker konflikter. För mig har det ingenting med politisk (eller religiös) åsikt att göra. Det finns helt enkelt människor som av en eller annan anledning tycker om eller tenderar att skapa konflikter. Allt ifrån politiska och religiösa grupperingar passar in här, men även något som fotbollshuliganer (för att nämna ett exempel). Konfliktsökande i allmänhet till en extrem grad anser jag vara något negativt - för mig spelar det ingen roll vilken "grupp" vederbörande anser sig själv tillhöra.

Har desvärre en av användarna i tråden på ignore - dock är blockeringen av användaren enligt erfarenhet rättfärdigad. Får hoppas att man inte missar något av värde eller substans ;).

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem

Det är skillnad på AFA och vänster ideologi men det är inte skillnad på SMR och högerextremism

Om ni kissar på er så se till att ha rena byxor i närheten:
Den internationella vänsterrörelsen är en inklusiv idé där det ideologiska är det sammanhållande: Alla som delar ideologin är av samma sort så att säga.
Högerextremismen trots sina försök att skapa transnationella samarbeten kan aldrig hävda att en Syrisk rasist är av samma åsikt som en Svensk Rasist. Deras åsikter är nämligen oförenliga då de båda anser att den andre är lägre stående.

Är ni med?

Rasismen (SD,ND,SVP.) Kan aldrig skapa ett progressivt samhälle då meritokratin underställs härkomsten
Det här gör SD automatiskt till ett motsägelsefullt parti. Å ena sidan vill de ses som kompetenta men de kan inte tillåta att kompetensen är styrande. Det finns givetvis andra skäl till att dumförklara SD partiprogram tex partiprogrammet men jag är säker på att de flesta här med någorlunda kritiskt öga kan se att SD politik till hälften vilar på tron att Jimmie är Kung Midas och till hälften på att barnsagor är sanna.

Vänstern dras inte med samma problem och det finns en sjuhelvetes jävla enkel anledning till: Det övergripande ideologiska paradigmet är inte av nödvändighet likställt med den förda politiken ty det går att kompromissa om styrningen mot målet men bortsett från den Sydafrikanska Adhoc "rasen" "Heders vit" så finns det inget utrymme att kompromissa om ras, även om dessa inte finns på riktigt.

Så visst kan någon hävda att SMR och AFA är lika goda dumskallar men då ska den bedömningen gälla våldsbruket och inte den ideologiska tillhörigheten. Det är för visso dumt att göra den likställningen när det kommer till våldet också, av tämligen uppenbara skäl.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Oj, detta är en beskrivning av AFA som jag aldrig någonsin stött på tidigare.
Vare sig utifrån eller inifrån.

Oavsett hur illa det du är pratar om, tycker du inte att det är ännu värre med överlagt mord?
Eller sådant här: https://www.sac.se/Aktuellt/Nyheter/Nazister-f%C3%B6rs%C3%B6k...

Jag förstår inte hur man kan säga att det är "samma skrot och korn".

Det betyder inte att det AFA gör är okej, men det SMR och liknande gör är värre.
Den som påstår någonting annat är antingen okunnig eller ideologiskt förblindad enligt mig.

Det var det AFA stod för när jag växte upp. Man bytte sida av gatan eller valde att gå åt andra hållet lika kvickt när man såg dem komma som när man såg gängen i bomberjacka, doctor martins och rakade skallar. Och som sagt, det kanske inte stämmer längre, eller på alla medlemmar, men jag har hittills inte sett någonting annat så det är det jag bildar min åsikt på.

Är det värre med överlagt mord? Ja.
Gör det den ena bättre än den andre? Nej.

Ingen av sidorna når upp till en acceptabel nivå, punkt. Det må vara små skillnader mellan dem, men allihopa står så långt ifrån vad som är okej att det inte gör någon skillnad. Det är samma sak som den klassiska devisen att behöva "välja mellan pest och kolera". Så ja, jag ser dem som samma skrot och korn. De har mer gemensamt med varandra än vad som skiljer dem åt. Må hända att några är aningen värre men de är ändå sorgliga våldsälskande kriminella och saknar antingen vilja eller kapacitet att ingå i ett normalt samhälle.

Och oavsett vilken grupp som är aningen mindre misslyckad än övriga är för mig oviktigt då de alla i mitt tycke helt på eget bevåg klassar in sig själva i kategorin avskräde.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Att AFA-kidsen står för diverse oprovocerade våldshandlingar mot folk som inte har något med deras "kamp" eller något att göra är inget ovanligt.. var likadant i Sthlm på slutet av 90-talet början på 00 iaf.. största fördelen är väl att de lika ofta fick sanslöst mycket stryk själva ute i förorten när de trodde att alla som bor i förorten stöttar deras jävla vansinne.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Är det värre med överlagt mord? Ja.
Gör det den ena bättre än den andre? Nej.

Ah, okej.
Då antar jag att vi använder språket helt annorlunda helt enkelt.
Om det ena är värre så är det andra automatiskt bättre i det språket jag använder.

Även om bättre är ett lite dumt ord att använda då det fortfarande är dåligt.

Permalänk
Medlem

Har aldrig direkt haft att göra med någon högerextremist. Men har däremot haft äran att blivit påhoppad av ett gäng AFA-anhängare, detta efter att jag och några vänner sagt till dem att lugna sig.

Är på belga's tanke, skiter i vem du är, vad du tror på osv. men uppför dig som en vettig människa.

Att försöka få igenom sin åsikt med våld, hot och skadegörelse borde ses som en brist på intellekt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Klart att AFA är mer socialt accepterat än SMR. Vänsterterrorister är ju egentligen bara "aktivister" eller "motdemonstranter" medan högerterrorister kallas för vad de är - nynazister och högerextremister. När rapporteringen är så pass skev så kommer vanligt folk tro att det ena är mer rumsrent än det andra. Media har ett ansvar att utbilda folket, men det är man som bekant rätt dålig på. Vi behöver kriminalisera medlemsskap/umgänge i/med terroristorganisationer och låsa in hela bunten. Packet har inget i ett civiliserat samhälle att göra.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Klart att AFA är mer socialt accepterat än SMR. Vänsterterrorister är ju egentligen bara "aktivister" eller "motdemonstranter" medan högerterrorister kallas för vad de är - nynazister och högerextremister. När rapporteringen är så pass skev så kommer vanligt folk tro att det ena är mer rumsrent än det andra. Media har ett ansvar att utbilda folket, men det är man som bekant rätt dålig på. Vi behöver kriminalisera medlemsskap/umgänge i/med terroristorganisationer och låsa in hela bunten. Packet har inget i ett civiliserat samhälle att göra.

Jävla PK media!

(Om man nu läser de stora dagstidningarna och är medveten om att de är borgerliga så får man sin förklaring till den anti antifacistiskaktion ton som återkommer på ledarsidorna. Sen så är det ju mer tacksamt att skriva om Nazister och Skinheads pga deras fallenhet för skjutvapen och vansinniga Helter Skelter planer)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Jävla PK media!

(Om man nu läser de stora dagstidningarna och är medveten om att de är borgerliga så får man sin förklaring till den anti antifacistiskaktion ton som återkommer på ledarsidorna. Sen så är det ju mer tacksamt att skriva om Nazister och Skinheads pga deras fallenhet för skjutvapen och vansinniga Helter Skelter planer)

Ja jävla PKmedia som vågar ta upp högerns smutsiga sysslor (se färska: http://www.dn.se/nyheter/varlden/livstid-for-mord-pa-romer/ ) och samtidigt mörkar när den hemska kulturmarxistiska falangen gör nåt liknade!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Ja jävla PKmedia som vågar ta upp högerns smutsiga sysslor (se färska: http://www.dn.se/nyheter/varlden/livstid-for-mord-pa-romer/ ) och samtidigt mörkar när den hemska kulturmarxistiska falangen gör nåt liknade!

Det är fullkomligt förjävligt att vi får hålla på!
Är det nån som sett vad Bidragsivraren Croneman skrivit? Propaganda för det Feminazistiska Eurabien

(Skitfint att ha Astrb0y här igen.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Citat:

I kontrast till medieuppgifter om ett krig mellan vänster och högerextremister tyder allt på att våldet nästan uteslutande kommer från en handfull vänsteraktivister, flertalet baserade i Eskilstuna.

Citat:

– Vi ser inte en person som är nazist som en dålig människa, en person som har gjort dåliga personliga val, utan vi ser det som en politisk motståndare, en politisk fiende.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artike...

Ah fiender, och fiender ska man såklart kriga mot. Jo men det är ju legit, bra jobbat vänstern.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artike...

Ah fiender, och fiender ska man såklart kriga mot. Jo men det är ju legit, bra jobbat vänstern.

Hur ser Nazisterna på det hela?

(Kan vara så, jag menar kan. Det är inte helt säkert men chansen finns att den Nazistiska Ideologin inte bara har som medel utan även som mål att uppnå etnisk rensning.)

PS.
(Det kan ju vara så liksom lite grann att Högerextrema i Sverige då och då dödar någon, ibland lite då och då kanske.)

Men nej det är bara dumt att likställa vänsterextremas våld med Nazisters våld på ett moraliskt plan funkar inte, det är kuben i trekantshålet.
(Nazister bortom regeringsposition begår våldsbrott för att möjliggör statligt systematiskt våld.)

Nästa!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd

Tramsig start på dagen, men jag förväntade mig inget annat från dig egentligen.

Om jag skulle få för mig att bränna ner någons lägenhet så får jag väl se till att göra det i kärleken och vänskapens namn. Då har jag inte gjort så mycket fel, iaf i Huzzbutts ögon.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Tramsig start på dagen, men jag förväntade mig inget annat från dig egentligen.

Om jag skulle få för mig att bränna ner någons lägenhet så får jag väl se till att göra det i kärleken och vänskapens namn. Då har jag inte gjort så mycket fel, iaf i Huzzbutts ögon.

Vänstern handlar inte om kärlek och vänskap. Jag tror att du blandar ihop vänstern med högerextremismen snack om fosterlandskärlek och brödraskap.
Om du vill få en inblick i hur vänstern fungerar så se på arabiska våren. Ett tips är att strunt i PKmedias rapportering om att sociala medier drog igång det hela utan kolla upp det faktiska och praktiska handlandet. Om du vill ha en trevlig historia ifrån en svensk kontext så kan du se hur vänstern fick stor smisk på gatan i början av 2000-talet (kulminerade i Göteborg) och drog sig tillbaka till internet och började fucka upp ägarrätten genom bla piratebay (jävla vänsterfasoner).
Men iofs, någon i din omgivning har säkert påstått sig vara vänster och att man ska följa Bob marleys vision om one love och Zion! Så låt oss anta att det är så vänstern fungerar. Å gråsossarna!

Vilken trams man får se på dagen. Vänstern och lägenhetsbränder i kärlekens namn. Pyts

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Tramsig start på dagen, men jag förväntade mig inget annat från dig egentligen.

Om jag skulle få för mig att bränna ner någons lägenhet så får jag väl se till att göra det i kärleken och vänskapens namn. Då har jag inte gjort så mycket fel, iaf i Huzzbutts ögon.

Du missförstår mig, Astrob0y förklarar det dock bra.

(Det handlar inte om kärlek, det jag talar om handlar om något som kan reduceras till den svenska diskrimineringslagstiftningen)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd

Självklart handlar inte vänstern om kärlek, det handlar mest om hat och ilska mot människor som har lyckats och har det bättre. "Borgarhatet" i denna och andra trådar har varit tydliga men tycks har tagits bort nu.

Anyway så tycks ju det vara mer okej för vissa att banka på någon för den är i någon annan icke existerande "klass" än att banka på någon som har brytig svenska. Då borde det vara ännu mer okej att banka på någon för kärleken!

Så anser såklart inte civiliserade människor i ett civiliserat land. Det enda undantaget där våld är okej är i nödvärn. Någon gång kanske både vänster- och högerpacket förstår det.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Självklart handlar inte vänstern om kärlek, det handlar mest om hat och ilska mot människor som har lyckats och har det bättre. "Borgarhatet" i denna och andra trådar har varit tydliga men tycks har tagits bort nu.

Anyway så tycks ju det vara mer okej för vissa att banka på någon för den är i någon annan icke existerande "klass" än att banka på någon som har brytig svenska. Då borde det vara ännu mer okej att banka på någon för kärleken!

Så anser såklart inte civiliserade människor i ett civiliserat land. Det enda undantaget där våld är okej är i nödvärn. Någon gång kanske både vänster- och högerpacket förstår det.

Japp. Hat och ilska är nog ett återkommande tema för de där misslyckade töntarna som måste bo i länder där bla arbetarrätten är minimal. Att de inte kan lyckas bli rika självmant. Töntiga betamänniskor det där. De förtjänar troligen att vara losers. De borde v e r k l i g e n läsa "Och världen skälvde" för att få lite hum om hur världen egentligen ska fungera.

Och du är inne på något. Låt oss vara civiliserade människor och gör diverse brott olagliga. Låt oss kalla dem för tex mänskliga rättigheter2013UltimateEdition. Med lagen kommer största delen av sociala bekymmer och orättvisor som finns i världen att automatiskt försvinna. Det låter ju suveränt! Varför har ingen kommit på den civiliserade tanken. Troligen alla smutsiga PKtölpar i världen som inte har något bättre för sig som gillar att bränna bilar, sätta eld på fabrikerna och vara allmänt misslyckade. Hänger på internet i tid och otid gör de också. Att de inte har något bättre för sig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Självklart handlar inte vänstern om kärlek, det handlar mest om hat och ilska mot människor som har lyckats och har det bättre. "Borgarhatet" i denna och andra trådar har varit tydliga men tycks har tagits bort nu.

Borgarhatet som tagits bort är det enda borgarhatet som yttrats i tråden, anser du det vara representativt för oss andra eller kände du att ditt resonemang tjänar på en statistisk miss?

Skrivet av Crippa90:

Anyway så tycks ju det vara mer okej för vissa att banka på någon för den är i någon annan icke existerande "klass" än att banka på någon som har brytig svenska. Då borde det vara ännu mer okej att banka på någon för kärleken!

Först och främst ska det sägas att det inte är okej att anka på någon men det finns grader i helvetet. Om någon nu nödvändigtvis måste slå någon så är det givetvis bättre om inte orsaken till bankningen är statisk: Individuellt spö medger människovärde emedan rasistiskt spö minskar det.

Du blandar ihop Hat med kamp, Visst finns det vänsterextremister som hatar borgerligheten men nu är det ju inte riktigt representativt för vänstern i stot som snarare kan utifrån det ideologiska materialet beskrivas med en textrad från MSP: We love the winter, it brings us closer together.
Nog om det.

Skrivet av Crippa90:

Så anser såklart inte civiliserade människor i ett civiliserat land. Det enda undantaget där våld är okej är i nödvärn. Någon gång kanske både vänster- och högerpacket förstår det.

Det finns mängder av tillfällen då våld i dess former är "okej", det är till och med det löfte på vilket vår civilisation vilar på.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Det finns mängder av tillfällen då våld i dess former är "okej", det är till och med det löfte på vilket vår civilisation vilar på.

Lite nyfiken. Vid vilka tillfällen tycker du att våld är okej?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport