Permalänk

Hörlurar och bords mikrofon

Tja, Jag ska köpa nya hörlurar och en bords mikrofon. Har en budget på ca 800-900 totalt.Hörlurarna behöver inte vara så extrema eftersom dem bara används till skype och ingen musik. Men mikrofonen vill jag ha något bättre av. Har kollat på Blue Snowball men hittar inget vidare pris på den, och att skicka den från amazon på US kostar mer än vad mikrofonen gjorde själv...

Så ett headset med läder kuddar som ska sitta bra och kunna ha på dem länge, ljudkvaliten behöver inte vara 100

En bordsmikrofon som har tillräckligt bra ljud för att kunna spela in med bra kvalitet och utan brus! Ska gärna hålla en längre tid också.

Några tips?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Audio-Technica har gjort ett antal bra mikrofoner. Kolla efter Audio-Technica MB3K, har själv använt en sådan och jag är mer än nöjd.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk

Tack! Ska kolla på det lite!

Har hört mycket bra om Qpad QH-90. Någon som vet hur bra mic den har?

Permalänk
Medlem

Kolla upp Antlion mic. Om du köper hörlurar kanske det kan vara något för dig. Har ingen själv så vet tyvärr inte hur ljudkvalitén är.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett inlägg eftersom det bryter mot forumregeln om bumpning:

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

kan tipsa om ath m50! svinbra hörlurar verkligen!

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX