Woodcom Vulcano WizX Superclock Computer case V1 (Trälåda...)

Permalänk

Woodcom Vulcano WizX Superclock Computer case V1 (Trälåda...)

Var ju tvungen att ge det hela något flashigt namn...

Tjenixen!

När jag tyckte att eftermiddagarna efter sommarjobbet började bli långtråkiga så behövde jag någonting som kunde roa mig. Efter lite funderande bestämde jag mig för att försöka skapa det som nu är färdigt - ett chassi gjort i trä!

Mina enda mål som jag hade innan jag började med detta bygge var att det skulle roa mig samt att jag möjligen skulle lära mig en del om hantverk och snickeri. Då jag är en 17åring som knappar genom tonårslivet med ett avbantat studiebidrag samt en del sommarjobb i matbutik(inte så rik) så ville jag heller inte att kostnaderna skulle skjuta i taket.

Jag valde därför att använda mig av spånskiva då det var något som vi hade gott om hemma i garaget, men också för att det är lätt att arbeta med. Vad jag fick inhandla utöver det var listerna samt en sticksåg(fadern min har ju såklart en, men den är långt bort på landet) som gick på 300kr totalt. Sticksågen kostade 140 spänn på Jula och sågade förvånansvärt rakt för den pengen!

Jag tog inte bilder under skapandet av lådan, men nu får ni iallafall se slutresultatet av det hela. Med de förväntningar jag hade innan så är jag helt nöjd med resultatet. Dock så ska det inom en snart framtid dyka ner en 2m vit ljusslinga från NZXT i brevlådan, och då ska den byta ut nuvarande UV-slingorna samt kabeldragning ska göras. Hoppas ni gillar det som det är nu iallafall!

Hårdvara:
CPU - AMD Phenom II X4 960 Black Edition 3,6GHz
Moderkort - ASRock M3N78D
GPU - Gigabyte GTX 580 SOC
PSU - Corsair CX 500w
Internminne - Corsair XMS3 DDR3 2x4gb
Kylning - Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
SSD - OCZ Agility 3 60gb
HDD - Seagate Barracuda 250gb

OBS: Man får stå ut med bilderna som är inte så professionellt tagna med min SGS3
/Andreas

Ställ gärna frågor om ni undrar över någonting, då jag nu inte har beskrivit så mycket

Woodcom Vulcano WizX Superclock Computer case V1 (Trälåda...)

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk
Skrivet av andy90001:

Var ju tvungen att ge det hela något flashigt namn...

Tjenixen!

När jag tyckte att eftermiddagarna efter sommarjobbet började bli långtråkiga så behövde jag någonting som kunde roa mig. Efter lite funderande bestämde jag mig för att försöka skapa det som nu är färdigt - ett chassi gjort i trä!

Mina enda mål som jag hade innan jag började med detta bygge var att det skulle roa mig samt att jag möjligen skulle lära mig en del om hantverk och snickeri. Då jag är en 17åring som knappar genom tonårslivet med ett avbantat studiebidrag samt en del sommarjobb i matbutik(inte så rik) så ville jag heller inte att kostnaderna skulle skjuta i taket.

Jag valde därför att använda mig av spånskiva då det var något som vi hade gott om hemma i garaget, men också för att det är lätt att arbeta med. Vad jag fick inhandla utöver det var listerna samt en sticksåg(fadern min har ju såklart en, men den är långt bort på landet) som gick på 300kr totalt. Sticksågen kostade 140 spänn på Jula och sågade förvånansvärt rakt för den pengen!

Jag tog inte bilder under skapandet av lådan, men nu får ni iallafall se slutresultatet av det hela. Med de förväntningar jag hade innan så är jag helt nöjd med resultatet. Dock så ska det inom en snart framtid dyka ner en 2m vit ljusslinga från NZXT i brevlådan, och då ska den byta ut nuvarande UV-slingorna samt kabeldragning ska göras. Hoppas ni gillar det som det är nu iallafall!

Hårdvara:
CPU - AMD Phenom II X4 960 Black Edition 3,6GHz
Moderkort - ASRock M3N78D
GPU - Gigabyte GTX 580 SOC
PSU - Corsair CX 500w
Internminne - Corsair XMS3 DDR3 2x4gb
Kylning - Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
SSD - OCZ Agility 3 60gb
HDD - Seagate Barracuda 250gb

OBS: Man får stå ut med bilderna som är inte så professionellt tagna med min SGS3
/Andreas

Ställ gärna frågor om ni undrar över någonting, då jag nu inte har beskrivit så mycket

Woodcom Vulcano WizX Superclock Computer case V1 (Trälåda...)

Hmm, inte det snyggaste hemmabygget jag sett, men bra jobbat!
Din mus, vad är det för någon? Ser ganska intressant ut!

Permalänk
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Hmm, inte det snyggaste hemmabygget jag sett, men bra jobbat!
Din mus, vad är det för någon? Ser ganska intressant ut!

Första försöket

Det är något okänt märke som jag köpte på ebay för typ $20, det står E-980 på musens undersida. Kan inte hitta den på ebay längre. Dock finns det väldigt mycket snygga trådlösa möss på ebay som jag nästan skulle vilja köpa själv. Ex:
http://www.ebay.com/itm/E-3lue-E-Blue-Mazer-II-2500-DPI-Blue-...
http://www.ebay.com/itm/E-3lue-E-Blue-Mazer-2500-DPI-Blue-LED...

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk

Skulle säkert inte kunnat göra bättre ifrån mig, om jag nu inte skulle använt mig av resurserna från slöjden i plugget..
Aha, okej!