Jag behöver tips på gaming lurar.

Permalänk
Medlem

Jag behöver tips på gaming lurar.

Så jag har testat lite hörlurar (Headsets) och ingen passar mig jag har testat Steelseries siberia v2, Razer Carcharais, Logitech g230.
Jag vet att några kommer att tipsa om Senheiser och en bords mikrofon men jag gillar att ha micen på lurarna för bords mikrofonen är i vägen jag måste vara nära den när jag pratar lite jobbigt tycker jag och jag använder bara micen till att prata på skype så om ni vet några lurar med följande: Mic, Runt öronen, Foam kuddar (Luftas, inte läder), helst stereo.

Tack om ni svarar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem

Du skrev ingen budget så modmic och ett par sennheiser för cirkus 2,5 papp.
Om det var för mycket så kör istället på modmic och ett par bra lurar för X kr.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Jag e ganska nöjd med mina carcharias. Släpper dock igenom mycket bakgrundsljud och har aningen klen bas för vissa men jag tycker basen är lagom för att inte dränka diskanten i spel som siberia v2 gör på ett annat sätt
Qpad har jag annars hört en del bra om

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset... otroligt sköna att ha på sig, bra ljud och bra mic.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag testade Corairs vengence 1500 lurar, helt okey! saknar lite bas, men sitter bra.
enl, mina polare på skype så är micen superbra jämfört iaf med Siberia (Men då är nästan allt underbart)

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Jag e ganska nöjd med mina carcharias. Släpper dock igenom mycket bakgrundsljud och har aningen klen bas för vissa men jag tycker basen är lagom för att inte dränka diskanten i spel som siberia v2 gör på ett annat sätt
Qpad har jag annars hört en del bra om

Jag har de just nu inte direkt för mig krossar mina örn men mitt huvud är ego när det gäller hörlurar

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du skrev ingen budget så modmic och ett par sennheiser för cirkus 2,5 papp.
Om det var för mycket så kör istället på modmic och ett par bra lurar för X kr.

Jag har lite över tusen på kortet men jag vill inte "slösa" så mycket på ljud eftersom jag inte kollar direkt på ljud kavlité så mycket, bara jag har krispt ljud, en bra mic och att dem är sköna är jag nöjd.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipiken:

Jag har lite över tusen på kortet men jag vill inte "slösa" så mycket på ljud eftersom jag inte kollar direkt på ljud kavlité så mycket, bara jag har krispt ljud, en bra mic och att dem är sköna är jag nöjd.

Jag rekomenderar fortfarande QPad QH-85 - inge läder, sitter jäkligt lätt å bekvämt, bra ljud och bra mic men vill du komma billigare undan kan du prova dessa som jag var på väg att beställa http://www.maxfps.se/produkt/5015 innan jag hittade mina QPad QH-85

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset... otroligt sköna att ha på sig, bra ljud och bra mic.

Om du har tid skulle du kunna köra ett test på micen i skype echo test och dela med det på nått sätt?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipiken:

Om du har tid skulle du kunna köra ett test på micen i skype echo test och dela med det på nått sätt?

hur går jag till väga på det ??? du kan lägga till mig på skype om du vill så kan jag tralla lite i micen Anders Blomdahl blackjava@gmail.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag vet inte undrade bara om du hade nåt s i rock armen.
Jag la till dig på skype.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipiken:

Om du har tid skulle du kunna köra ett test på micen i skype echo test och dela med det på nått sätt?

här har du 3killar som hårdtestar den slutna varianten som har läder men det är ju samma mic, så kolla på detta klipp från ca 4:40m å framåt http://www.youtube.com/watch?v=8yb3LMOKOeM

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

här har du 3killar som hårdtestar den slutna varianten som har läder men det är ju samma mic, så kolla på detta klipp från ca 4:40m å framåt http://www.youtube.com/watch?v=8yb3LMOKOeM

Tack för det ! =D

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipiken:

Tack för det ! =D

här har u mictest på de billigare platronic gamecon 780 http://www.youtube.com/watch?v=JSJkvFPiOig

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OskarW90:

Jag testade Corairs vengence 1500 lurar, helt okey! saknar lite bas, men sitter bra.
enl, mina polare på skype så är micen superbra jämfört iaf med Siberia (Men då är nästan allt underbart)

Jag har med Corsairs 1500 lurar och det är en jädrans bas efter man går in på ljud egenskaper via högtalaren nere i aktivitetsfältet och aktiverar bas förstärkningen, Var tom att jag fick dra ner basen i medföljande eq program då det började göra ont i trumhinnorna.

Mycket sköna lurar.

Permalänk

Är du ute efter bra ljud så håll dig borta från allt vad gaming lurar heter, med udantag från PC360 samt qPads Takstar OEM's.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

qpad qh-90 äger dom ångrar inte köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Jag rekomenderar fortfarande QPad QH-85 - inge läder, sitter jäkligt lätt å bekvämt, bra ljud och bra mic men vill du komma billigare undan kan du prova dessa som jag var på väg att beställa http://www.maxfps.se/produkt/5015 innan jag hittade mina QPad QH-85

Jag skaffa in QH 85 hör ett litet bruss från micen har du också?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Inaktiv

Polaren kör också med qh-85 och micen är rätt kass med brus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipiken:

Jag skaffa in QH 85 hör ett litet bruss från micen har du också?

ne inget va nån har påpekat lr nåt jag märkt själv, dock vet jag att sen tidigare datorer så kan de va känsligt om man pluggar in dem fram i datorn lr bak i datorn och har i vissa fall fått köpa separat ljudkort. körde mic test igen för att va på säkra sidan och nej inget brus.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

ne inget va nån har påpekat lr nåt jag märkt själv, dock vet jag att sen tidigare datorer så kan de va känsligt om man pluggar in dem fram i datorn lr bak i datorn och har i vissa fall fått köpa separat ljudkort. körde mic test igen för att va på säkra sidan och nej inget brus.

Med vilket program testade du? För jag får in ett litet hiss fram och bak

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk

Testat Astro Gaming headsetten? Finns bara en svensk försäljare än så länge dock, http://www.gamestate.co/se/headsets

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

Testat Astro Gaming headsetten? Finns bara en svensk försäljare än så länge dock, http://www.gamestate.co/se/headsets

Näh dem är alldeles för dyra för ett par vanliga stereo lurar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipiken:

Med vilket program testade du? För jag får in ett litet hiss fram och bak

testade med både det du länka i skype och mic test i TS3 kan ju var nåt som stör dina ljudingågnar i datorn, har du separat ljudkort ??? har haft liknande problem med vissa moderkort och de integrerade ljudet speciellt om man försökt använda micingågnen på fronten av datorn. använder dock inte dosan som följde med lurarna, jag har kopplat bort den då den bara var ivägen. kanske nåt iden som strular isåfall för den använder inte jag. dock tror jag inte det ska va nåt problem.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

testade med både det du länka i skype och mic test i TS3 kan ju var nåt som stör dina ljudingågnar i datorn, har du separat ljudkort ??? har haft liknande problem med vissa moderkort och de integrerade ljudet speciellt om man försökt använda micingågnen på fronten av datorn. använder dock inte dosan som följde med lurarna, jag har kopplat bort den då den bara var ivägen. kanske nåt iden som strular isåfall för den använder inte jag. dock tror jag inte det ska va nåt problem.

Inga ljudkort har jag, jag har testat all ingångar med och utan dosan. När jag testar mitt gamla headset så är det ingen hiss.
Jag testade i audacity, ts3 (ladda nyys ner det) och steam och det är inget hiss där men bara skype vad kan de bero på?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D || Silver Power SP-S850M 850W || i5-4670K || Cooler Master Seidon 120mm || ASUS Z87-A || Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 16GB || Gainward GeForce GTX 770 || Kingston HyperX 3K SSD 240GB || Wins 7