Permalänk

Går inte starta i felsäkert läge.

Hej.

Pappa har fått polisviruset. Och jag ska ta bort det. Jag vet hur jag ska göra. Men När jag startar i felsäkert läge och loggar in så står det direkt "du loggas ut" och "windows avslutas" Varför gör den så? Spelar ingen roll vilket felsäkert läge jag startar i..

Edit: Har även testat att logga in vanlig på datorn och låst datorn, och sedan starta om den som http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/start-computer-saf... säger.
//Jakob Eriksson

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Använd Felsäkert läge med Kommandotolk, kör sedan rstrui.exe i kommandotolken. Återställ datorn till ett datum innan viruset kom in. Fungerar det så skanna därefter igenom datorn med något bra verktyg.

Permalänk
Skrivet av Ibis:

Använd Felsäkert läge med Kommandotolk, kör sedan rstrui.exe i kommandotolken. Återställ datorn till ett datum innan viruset kom in. Fungerar det så skanna därefter igenom datorn med något bra verktyg.

Jag har testat med komandotolken men det kommer upp direkt när jag loggar in "du loggas ut" och sedan "windows avslutas."
Och jag kan inte återställa till viss datum för det kom när pappa höll på med bokföring och han har inte exakt vilken tid och vill inte riskera hans bokföring. Så jag hade tänkt starta i felsäkert läge och köra skybot program som tar bort trojanen.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Lauge:

Jag vet hur jag ska ta bort det men kommer inte in i felsäkert läge. :/

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.