Lite frustrerad över WP 7.8

Permalänk
Medlem

Lite frustrerad över WP 7.8

Tjena! Är det möjligt att WP8 nånsin kommer att komma ut till L900? Blir så fittigt förbaskad på skiten... EN app som är problemet och det är GoPro appen.... Måste ju gå att ha sönder skiten och få en 820 elr nåt på garantin...grrrr....Måste ju varit en kompetent idiot som gjort en telefon med ett OS som man planerat att överge redan efter ett år! Instagram skulle ju även va kul men idioterna som gjort det kommer väl aldrig förstå att man kan desgina till riktiga OS istället för skit som Android. Hursom haver kan det ha verkat som ett sjukt beslut att skaffa en "gammal Lumia" då 920 redan fanns men det var itne mitt beslut så alla vet. Men frågan var: Är det troligt att Wp8 kommer till L900 elr är alternativet att slå sönder skiten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Tjena! Är det möjligt att WP8 nånsin kommer att komma ut till L900? Blir så fittigt förbaskad på skiten... EN app som är problemet och det är GoPro appen.... Måste ju gå att ha sönder skiten och få en 820 elr nåt på garantin...grrrr....Måste ju varit en kompetent idiot som gjort en telefon med ett OS som man planerat att överge redan efter ett år! Instagram skulle ju även va kul men idioterna som gjort det kommer väl aldrig förstå att man kan desgina till riktiga OS istället för skit som Android. Hursom haver kan det ha verkat som ett sjukt beslut att skaffa en "gammal Lumia" då 920 redan fanns men det var itne mitt beslut så alla vet. Men frågan var: Är det troligt att Wp8 kommer till L900 elr är alternativet att slå sönder skiten?

Du kommer aldrig få wp8 på en telefon som har wp7/7,5/7,8 från tillverkaren i alla fall, det har varit känt ända sedan wp8 visades upp. Kanske går på en icke officiell väg har inte brytt mig om att kolla upp det utan skaffade en 8x istället. Du borde sälja din lumia 900 istället för att slå sönder skiten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Kan möjligen komma en 7.9 uppdatering:
http://www.ielectrons.com/microsofts-windows-phone-7-smartpho...

Bättre att försöka sälja den.

Permalänk
Medlem

Är själv lite orolig över liknande situation när Lumia 1020 släpps med WP8. Kommer den då att få 8.1 eller snackisen 9? Antagligen inte :/ men lider med dig nu, har Lumia 800 själv, och har många buggar med 7.8 som gör mig vansinnig och komplett galen!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Är själv lite orolig över liknande situation när Lumia 1020 släpps med WP8. Kommer den då att få 8.1 eller snackisen 9? Antagligen inte :/ men lider med dig nu, har Lumia 800 själv, och har många buggar med 7.8 som gör mig vansinnig och komplett galen!

Varför skulle inte de nya med wp8 få wp9? De bytte system och de lär inte byta igen till något annat.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Är själv lite orolig över liknande situation när Lumia 1020 släpps med WP8. Kommer den då att få 8.1 eller snackisen 9? Antagligen inte :/ men lider med dig nu, har Lumia 800 själv, och har många buggar med 7.8 som gör mig vansinnig och komplett galen!

du kommer garanterat få 8.1 och ned största sannolikhet även senare uppdateringar som 9. Anledningen till att 7 inte fick 8 är bland annat att de bytte till NT från CE.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av razeer:

Är själv lite orolig över liknande situation när Lumia 1020 släpps med WP8. Kommer den då att få 8.1 eller snackisen 9? Antagligen inte :/ men lider med dig nu, har Lumia 800 själv, och har många buggar med 7.8 som gör mig vansinnig och komplett galen!

Anledningen till att WP7-lurar inte får WP8 är att de bygger på olika kärnor. WP7 bygger på Windows CE. WP8 bygger på samma kärna som Windows 8.

Vad jag vet finns inga planer på att byta kärna igen. Målet är att WP8 ska närma sig just W8. Därför kommer nuvarande WP-lurar med all sannolikhet att hänga med betydligt längre när det gäller nya versioner. Även WP9 lär bygga på samma kärna som W9.

Permalänk
Medlem

Kan inte sälja den 1 år o 2 månader kvar på abbonemanget, kunde köpa ut den men då skulle ja inte ha råd med en 920. Det var farsan som bestämde att jag inte har råd med en 920 (egentligen skulle ja ha rås till kanske 5 920) men sålänge jag är under 16 så säger lagen att han bestämmer över även de pengar jag tjänat ihop själv Känns surt att ha köpt en GoPro HD Hero3 Black Edition och ikte kunna använda appen för att farsan tror sig veta bäst alltid :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Kan inte sälja den 1 år o 2 månader kvar på abbonemanget, kunde köpa ut den men då skulle ja inte ha råd med en 920. Det var farsan som bestämde att jag inte har råd med en 920 (egentligen skulle ja ha rås till kanske 5 920) men sålänge jag är under 16 så säger lagen att han bestämmer över även de pengar jag tjänat ihop själv Känns surt att ha köpt en GoPro HD Hero3 Black Edition och ikte kunna använda appen för att farsan tror sig veta bäst alltid :S

Skickades från m.sweclockers.com

Köp en 920 i samma färg som din 900 så märker farsan inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Kan möjligen komma en 7.9 uppdatering:
http://www.ielectrons.com/microsofts-windows-phone-7-smartpho...

Bättre att försöka sälja den.

Skulle va intressant och veta om det faktiskt kommer en 7.9 uppdatering eller om det bara var för att glädja oss "early adopters"... Ge oss falska förhoppningar så att säga

Har försökt hitta nån information om det på nätet men inte lyckas med det. Förmodligen läggs allt krut på WP8 nu!

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Anledningen till att WP7-lurar inte får WP8 är att de bygger på olika kärnor. WP7 bygger på Windows CE. WP8 bygger på samma kärna som Windows 8.

Vad jag vet finns inga planer på att byta kärna igen. Målet är att WP8 ska närma sig just W8. Därför kommer nuvarande WP-lurar med all sannolikhet att hänga med betydligt längre när det gäller nya versioner. Även WP9 lär bygga på samma kärna som W9.

Härligt! Inte ett dugg insatt i arkitekturen som dessa OS är uppbyggda av. Men då ska jag alltså inte behöva oroa mig om jag köper Lumia 1020!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Kan inte sälja den 1 år o 2 månader kvar på abbonemanget, kunde köpa ut den men då skulle ja inte ha råd med en 920. Det var farsan som bestämde att jag inte har råd med en 920 (egentligen skulle ja ha rås till kanske 5 920) men sålänge jag är under 16 så säger lagen att han bestämmer över även de pengar jag tjänat ihop själv Känns surt att ha köpt en GoPro HD Hero3 Black Edition och ikte kunna använda appen för att farsan tror sig veta bäst alltid :S

Skickades från m.sweclockers.com

Låter lite som för mig när jag var i den åldern (14/15) jag fick absolut inte bygga en egen dator, utan jag skulle köpa en färdig på elgiganten... Men som någon redan sagt. 920 och 900 är lika till utseendet, så köp en i samma färg och håll tyst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter lite som för mig när jag var i den åldern (14/15) jag fick absolut inte bygga en egen dator, utan jag skulle köpa en färdig på elgiganten... Men som någon redan sagt. 920 och 900 är lika till utseendet, så köp en i samma färg och håll tyst.

Hade jag fått det svaret av mina föräldrar när jag va 14-15 och köpa egna saker då hade jag fan gått i taket.

Byggde saker för egna pengar sedan jag va 12.

Det kan jag säga att man har lärt sig mycket på och utvecklats som person att få testa.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Tjena!... Måste ju gå att ha sönder skiten och få en 820 elr nåt på garantin...grrrr....

Du måste vara väldigt ung.
Om du medvetet har sönder saker för att få nytt på garantin förstör du för oss andra. Men det bryr du dig inte om.
Så...varför ska jag hjälpa dig?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Låter lite som för mig när jag var i den åldern (14/15) jag fick absolut inte bygga en egen dator, utan jag skulle köpa en färdig på elgiganten... Men som någon redan sagt. 920 och 900 är lika till utseendet, så köp en i samma färg och håll tyst.

mm vore kul om det vore så lätt.. Skulle nog bo i ladan efter det och så att ha en vit då det finns fina gula skulle ju va fail xD
Och snart kommer ju 925 så då blir väl 920 ÄNNU billigare och då kanske farsan låter mig göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hade jag fått det svaret av mina föräldrar när jag va 14-15 och köpa egna saker då hade jag fan gått i taket.

Byggde saker för egna pengar sedan jag va 12.

Det kan jag säga att man har lärt sig mycket på och utvecklats som person att få testa.

Jo jag håller med dig det var inte roligt men höll på och uppgraderade , tog isär och byggde ihop i smyg så hade kul ändå. Skulle man beställa något var det via min bror som gällde. Han kan fortfarande vara irriterande med sånt men bor inte hemma och är 21 nu så spelar ingen större roll som tur är.

Skrivet av TheFlyingFin:

mm vore kul om det vore så lätt.. Skulle nog bo i ladan efter det och så att ha en vit då det finns fina gula skulle ju va fail xD
Och snart kommer ju 925 så då blir väl 920 ÄNNU billigare och då kanske farsan låter mig göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är inte så mycket du kan göra mer än att tjata och argumentera, om du inte känner för att vara "osnäll". Men kom ihåg att du får du hämnd när han vill kunna komma in på det där fina ålderdomshemmet (Skämt)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Du måste vara väldigt ung.
Om du medvetet har sönder saker för att få nytt på garantin förstör du för oss andra. Men det bryr du dig inte om.
Så...varför ska jag hjälpa dig?

beror på vad mans er som ung =P 15 år men svårt att hålla mig lugn ibland =S

Permalänk
Skrivet av razeer:

Härligt! Inte ett dugg insatt i arkitekturen som dessa OS är uppbyggda av. Men då ska jag alltså inte behöva oroa mig om jag köper Lumia 1020!

Allt blir gammalt. Det hör liksom teknik till. Men ja, 1020 kommer att få nya WP-versioner betydligt längre än 900. Det kan jag sätta rätt mycket på.

Varför köper du inte bara en Lumia 920 i samma färg och säljer 900:an i smyg sen? Då blir det en sömlös övergång som farsan inte märker. Du får en 920 för 3300 kr idag. En Lumia 900 kan du nog få 7-800 Kr åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Allt blir gammalt. Det hör liksom teknik till. Men ja, 1020 kommer att få nya WP-versioner betydligt längre än 900. Det kan jag sätta rätt mycket på.

Varför köper du inte bara en Lumia 920 i samma färg och säljer 900:an i smyg sen? Då blir det en sömlös övergång som farsan inte märker. Du får en 920 för 3300 kr idag. En Lumia 900 kan du nog få 7-800 Kr åtminstone.

tyvärr är teknik en av de grenar av produkter som åldras snabbast då det är en enorm mängd forskning på ämnet...

vilket gör det både dyrt och roligt för entusiasterna här på forumet...

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.