Bästa ultrabook på marknaden idag? Zenbook U500VZ?

Permalänk
Medlem

Bästa ultrabook på marknaden idag? Zenbook U500VZ?

Sitter och ser mig om efter vilken som är den absolut kraftfullaste ultrabooken idag (jaja, just U500 är inte en ultrabook i ordets rätta mening, men nära nog).

Är det U500VZ eller finns det någon som är bättre?

U500VZ

Jag tänker då primärt på PC och inte mac. Med tanke på att Haswell kommer snart, är denna en relik inom kort ändå?

Permalänk

Japp just den U500VZ som du länkar till tycker jag också är skarpast med en 512gb SSD, visst finns det en Retina Macbook Pro men om man vill använda windows riktigt så går ju mkt utrymme till OSX och då försvinner ju värdefull plats så den är inget alternativ för mig heller längre. Visserligen får man kanske vänta till Windows 8.1 som antagligen får fullt stöd för high-density skärmar ifall man väljer denna U500VZ. Den inte allt för långlivade med grymma Samsungen 770Z5E har ju bättre grafikkort, men då den inte finns att köpa längre så stryker vi den med. Svaret på frågan, jo jag tycker U500VZ är den skarpaste ultrabooken idag när man behöver cirka 15.6" främst i och med SSD, quad-core processorn och den matta-skärmen. Personligen saknar jag någon form av displayport som stödjer mer än full-HD främst pga 27" skärmar, och en high density skärm behöver jag inte heller, utan 1080p räcker gott.

Japp sen kommer september med en uppsjö av nya datorer (ja man får hoppas iallafall). Det beror ju på vad man behöver, personligen saknar jag mini displayport främst. En 512gb SSD räcker dock länge. Relik lär det väl knappast vara i och med att den lär vara riktigt bra att redigera video på i bärbara mått räknat.

Visa signatur

6850k, Rampage V Ed10, 8x16gb, 2080Ti, 1080Ti, Titan X, 2TB SSD