CDON nekar mitt defekta grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Som någon tidigare har nämnt så bör du kolla på vad den kommer upp i temperaturen om du kör med öppen låda dvs. utan sidopanel.

Blir inte kylningen sämmre med öppen låda då det inte blir genomdrag som det borde ??

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma kort som du har och hade samma fel. Jag ringde till inet och frågade lite, sen sa dem bara att det var ett ganska vanlig sak och brukar få många samtal/mail om. Skickade tillbaka det och fick ett helt nytt.
Kortfattat : INET <3

Permalänk
Skrivet av furuliden:

Ser rent ut. Men vilka temperaturer får du med grafikkortet med sidopanelen nedmonterad (som på bilden)?

Får testa det när jag fått tillbaka kortet igen.

Skrivet av twit:

Att du läst tester som säger att just den modellen ligger runt 75°C säger inte mycket. Recensenter kör ofta med riggen liggande på bord eller med burken öppen för att det går snabbare. Kör man med sidoplåten stängd är det naturligtvis helt avgörande vilken temperatur luften är innan den blåses över kylflänsen. Är luften 40°C kommer kortet naturligtvis vara betydligt varmare än om luften är 20°C.

Därtill är det inte någon omöjlighet att mjukvaran eller tempsensorn ger en felaktig temperatur.När du kör en rejäl omgång Furmark efter du fått hem kortet och det storknar är det dags att kolla var felet ligger, men dessförinnan har du svårt att argumentera mot CDONs test.

Men att kortet stundtals går upp i 100% fläkthastighet betyder ju att det är riktigt varmt. Köper man en eftermarknadskylare så bör det ju inte ligga närmre 100 grader efter några få månader. Men jag får väl kolla när jag får tillbaka kortet, ca 400 kr fattigare eller vad CDON kräver av mig. Men de borde ju ändå sett under deras egna tester att kortet var extremt varmt. Men de kanske de ansåg normalt för ett nytt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Blir inte kylningen sämmre med öppen låda då det inte blir genomdrag som det borde ??

enda anledningen att ett luftflöde genom lådan behövs är för att ny kalluft ska komma fram till komponenterna. Med öppen sida kommer kalluft direkt in till komponenterna från sidan. Prova själv och se temperaturerna

Permalänk
Skrivet av Gavelin:

Jag har exakt samma kort som du har och hade samma fel. Jag ringde till inet och frågade lite, sen sa dem bara att det var ett ganska vanlig sak och brukar få många samtal/mail om. Skickade tillbaka det och fick ett helt nytt.
Kortfattat : INET <3

Ett helt nytt av annan modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

enda anledningen att ett luftflöde genom lådan behövs är för att ny kalluft ska komma fram till komponenterna. Med öppen sida kommer kalluft direkt in till komponenterna från sidan. Prova själv och se temperaturerna

Tror att det blir sämre luftflöde i lådan om den är öppen, luften transporteras inte bort rakt igenom lådan om han nu har en sån setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Blir inte kylningen sämmre med öppen låda då det inte blir genomdrag som det borde ??

Beror på. Enligt min erfarenhet har det i många fall blivit bättre då det i övrigt har visat sig att denna så kallade luftgenomdrag har varit undermålig vilket har lett till att temperaturen på alla komponenter stigit till skyarna.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Nu har jag inte läst allas kommentarer, men det kan inte vara så att programmet som mäter hans gpu temp är dåligt och bara kan mäta tex vissa kort eller bara nvidia på ett korrekt sätt ?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Hög temp i sej är är nog svårt att få byta för då du inte har några andra fel som crashar, BSOD, dåligt prestanda, etc.
Om det nu är så att grafikkortet blir så varmt att det throttlar/kommer över maxtemperaturen så är det en annan sak.

Permalänk
Medlem

Köp in lite kylpasta och montera om. Tar inte längre än 15 minuter

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Men då har jag väl ändå fått ett dåligt kort i sig? Ett måndagsexemplar. Borde jag inte som konsument kunna reklamera ett kort som inte levererar som det bör? Jag har ju inte lust att köpa nytt om ett halvår för att jag nått värmegränsen.

mitt hd 6870 var lika värdelöst tills jag bytte den dåligt lagda kylpastan (var på halva gpun i stort sett och kylaren satt inte riktigt heller för den delen) 90% fläktsus höll jag 92c load i enklare spel som gta san andreas. -.- märkte att datorn stängde av sig när jag spelade dirt 3 med kortet och trodde först något pajat... (efter mitt pillande och fixande trots dålig kylare (inte jämn överhuvudtaget så jag fick lägga på ordentligt med kylpasta) håller runt 51c idle nu efter ett par timmar med 140 mm fläkt på kortet) load är då svalare nu iallafall runt 75c i TF2
(nästa gång jag köper grafikkort så blir det sapphire mitt förra 'HD 5770 lite' var underbart tyst och svalt med ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Nu har jag inte läst allas kommentarer, men det kan inte vara så att programmet som mäter hans gpu temp är dåligt och bara kan mäta tex vissa kort eller bara nvidia på ett korrekt sätt ?

tror ej det en massa kort från xfx är nog såhär...
postade nyss om mitt kassa exemplar av xfx hd 6870 ovanför.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Själv är jag en sådan som inte stirrar mig blind på temperaturer. Varför lita på de siffrorna? Som de personer som bestämt hävdar att deras processorer går i 20 grader idle när temperaturen i luften är 25 grader... Frågan är om höga temperaturer egentligen ens är ett fel ur ett konsumenträttsligt perspektiv så länge grafikkortet fungerar till de avseenden det är tänkt?

Nä, antingen fungerar kortet eller så fungerar det inte, tycker jag.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Skrivet av Seriously:

Själv är jag en sådan som inte stirrar mig blind på temperaturer. Varför lita på de siffrorna? Som de personer som bestämt hävdar att deras processorer går i 20 grader idle när temperaturen i luften är 25 grader... Frågan är om höga temperaturer egentligen ens är ett fel ur ett konsumenträttsligt perspektiv så länge grafikkortet fungerar till de avseenden det är tänkt?

Nä, antingen fungerar kortet eller så fungerar det inte, tycker jag.

Fast fläktarna på grafikkortet ska aldrig gå upp till 100% under de omständigheter som råder för TS. Det är något fel på hans grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Rasmusen98:

Nu har jag inte läst allas kommentarer, men det kan inte vara så att programmet som mäter hans gpu temp är dåligt och bara kan mäta tex vissa kort eller bara nvidia på ett korrekt sätt ?

Grejen är ju ändå att fläktarna regelbundet snurrar i 100% och ger ifrån sig ett jäkla ljud. Och när kortet känner att de behöver maxa i fläkthastighet så måste ju något vara galet.

Skrivet av coopish:

Hög temp i sej är är nog svårt att få byta för då du inte har några andra fel som crashar, BSOD, dåligt prestanda, etc.
Om det nu är så att grafikkortet blir så varmt att det throttlar/kommer över maxtemperaturen så är det en annan sak.

Jag har ju som sagt inte stresstestat kortet i tex Furmark. Det är däremot något jag kommer göra så fort jag får tillbaka kortet. Ligger det i 96 grader spelandes Bioshock i Vsync så kommer det definitivt krascha under Furmark.

Skrivet av sirlen:

Köp in lite kylpasta och montera om. Tar inte längre än 15 minuter

Då bryter jag väl ändå garantin? Sedan är jag inte särskilt haj för en sådan operation.

Skrivet av mini-z1994:

mitt hd 6870 var lika värdelöst tills jag bytte den dåligt lagda kylpastan (var på halva gpun i stort sett och kylaren satt inte riktigt heller för den delen) 90% fläktsus höll jag 92c load i enklare spel som gta san andreas. -.- märkte att datorn stängde av sig när jag spelade dirt 3 med kortet och trodde först något pajat... (efter mitt pillande och fixande trots dålig kylare (inte jämn överhuvudtaget så jag fick lägga på ordentligt med kylpasta) håller runt 51c idle nu efter ett par timmar med 140 mm fläkt på kortet) load är då svalare nu iallafall runt 75c i TF2
(nästa gång jag köper grafikkort så blir det sapphire mitt förra 'HD 5770 lite' var underbart tyst och svalt med ^^)

Hade det inte varit för garantin och mina extremt begränsande kunskaper så hade det absolut varit ett alternativ.

Skrivet av Seriously:

Själv är jag en sådan som inte stirrar mig blind på temperaturer. Varför lita på de siffrorna? Som de personer som bestämt hävdar att deras processorer går i 20 grader idle när temperaturen i luften är 25 grader... Frågan är om höga temperaturer egentligen ens är ett fel ur ett konsumenträttsligt perspektiv så länge grafikkortet fungerar till de avseenden det är tänkt?

Nä, antingen fungerar kortet eller så fungerar det inte, tycker jag.

Jag har ju som sagt inte ens stresstestat kortet utan det ligger i 96 grader (100% fläkthastighet) bara jag spelar ett simpelt spel som Bioshock i Vsync. Skulle jag öppna exempelvis Furmark så kommer det ju passera 100 grader på ett fingerknäpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Hej kära Sweclockare!

Jag har fått problem med CDON och behöver all hjälp jag kan få för att försöka gå till botten med detta.

Jag införskaffade efter mycket om och men min nuvarande burk i Januari från CDON då swec-rabatten alltid sitter fint. Jag har haft problem med garantiärenden tidigare hos dem men tog risken ändå. Jag valde ett grafikkort från XFX och betalade lite extra i hopp om att jag skulle få ett ordentligt kort. Men redan från start märkte jag en lite för hög ljudnivå från kortet och efter lite granskning upptäckte jag att min temperatur låg på runt 85 grader vid allmänt spelande. Efter några månader (idag) ligger grafikkortet på hela 95-96 grader. Spel jag främst spelat är Bioshock Infinite, Alan Wake och WarZ (Infestation), alltid VSYNC på. Fläkten på grafikkortet går ofta upp i 100%. Jag måste noga påpeka att detta är INTE under hård belastning då jag aldrig stresstestat kortet.

Jag skickade till slut in det till CDON, beskrev mitt fel NOGA. Och nu efter två veckor får jag besked att de testat kortet och finner inga fel med det och att de är redo att skicka det tillbaka till mig.

Såhär löd deras svar:

"Hej Er kort har blivit nekat vid undersökningen och inga fel kunde konstateras. VIDTAGEN ÅTGÄRD Nekad [Test OK] ÅTGÄRDSBESKRIVNING Nekad [Test OK] Vidtagen åtgärd: Heaven (v4.0) 1920x1080 maxinställningar, PASS Valley (v1.0) Extreme HD, PASS Furmark (v1.10.6) 1920x1080 maxinställningar, PASS Battlefield 3, PASS Då er kort var felfritt så kommer det att returneras till er."

-

CDON kan väl på fullaste allvar inte mena att ett så pass nytt kort ska ligga nästan 100 grader vid belastning? Jag går i tankarna om att köpa ännu ett kort och köra Crossfire vilket idag känns som en omöjlighet. Efter något års slitage så sitter jag där med ett oanvändbart kort. Hur ska jag gå tillväga så CDON går med på att byta ut mitt kort?

Värt att poängtera är väl också att jag har inte gjort något särskilt åt luftflödet i chassit utan kör på standard kylning från stockfläktarna. Men har samtidigt svårt att tro att ett par extra fläktar sänker min temperatur med ca 20 grader. Jag har läst diverse tester att detta specifika kort ska ligga runt 75 grader vid full load.

Så länge det inte går utanför några tempratur gränser kan du tyvärr inte klaga. Det fungerar och är inte heller på farliga temps. De spelen du nämner belastar gpu lika mycket som ett "stresstest" så där är det ingen skillnad. Spel tar ofta fram fel fortare än avsedda stresstest dessutom.
De spelen du nämner tar upp gpu till 100% användning och ett stresstest tar det inte högre än så

Höga tempraturer visst. Men inte skadligt. Skulle se över luftflödet. Sen håller olika gpus olika temp så är inget konstigt med det.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Så länge det inte går utanför några tempratur gränser kan du tyvärr inte klaga. Det fungerar och är inte heller på farliga temps. De spelen du nämner belastar gpu lika mycket som ett "stresstest" så där är det ingen skillnad. Spel tar ofta fram fel fortare än avsedda stresstest dessutom.
De spelen du nämner tar upp gpu till 100% användning och ett stresstest tar det inte högre än så

Höga tempraturer visst. Men inte skadligt. Skulle se över luftflödet. Sen håller olika gpus olika temp så är inget konstigt med det.

Hur skulle jag då klarar mig av att köra CF med detta kort?
Men faktumet kvarstår att de flesta 7970 jag hört om (av diverse vänner) så ligger dem runt 75 grader vid spelande. Det är lite mer bekvämt i längden än ett kort som jag troligtvis kommer ha problem med om ett halvår.

Permalänk
Medlem

100 grader tycker jag är helt oacceptabelt. Jag skulle kräva tillbaka pengarna. I värsta fall så kan du köpa en ny kylare: /

Permalänk

Själv älskar jag cdon, köper nästan allt därifrån, bra priser, bra kundservice o.s.v första felet jag nånsin har fått var nyss när jag fick en blu-ray film istället för ett spel.

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GooGeL:

Kortet tycks ju vara funktionabelt trots de "extrema" temperaturerna.

Jag tycker du har lagt upp det lite fel. Från din beskrivning så låter det som att du enbart har skickat in kortet utan att ta kontakt och haft en rejäl diskussion med deras kund(!?)support? .
Just det här, är ju lite mer trixit. Borde ha satsat på att få ett utlåtande från deras vanliga support innan du skickade in det för vad dom kallar felsökning.

Prata med XFX. Om inte annat, montera om kylaren, fast den bördan vore inte vara på dig. Men som sagt, från det du har skrivit så tycker iaf jag att du har lagt upp korten lite fel.
Man kan inte räkna med att de där teknikerna går på djupet.

Deras support är svåra att få tag på och de är tämligen värdelösa. De går ej att prata med och deras enda lösning på allt är att skicka in grejerna så deras verkstad (Gandalf Data) får titta på det.

Ett sätt att lösa det är att få ett utlåtande från XFX som sedan skickas till CDON. Det var så jag löste ett bråkade grafikkort som stendog vid hög belastning. Jag fick ett utlåtande från Asus först som jag bifogade. Samma sak krävdes för att CDON skulle byta ett trasigt chassi. Det krävdes att Fractal Design tog kontakt med CDON och talade om att det faktiskt var fel för att de skulle lösa problemet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tappert av CDON att stå emot denna typ av utnyttjande från konsumenter.

Då cdon får kortet så testar de strömförbrukning, fläkt och prestanda. Fungerar kortet då som det ska så är det inget fel på det! Nej du har ingen rätt till något, om de bjöd på undersökningskostnaden så har de redan slösat för mycket på dig.

Din typ får gärna hålla sig till inet eller någon annan butik som med sina höga priser sprider ut kostnaden av att dela ut gratis grafikkort till alla dess kunder. Inte fan ska din inkompetens vara något jag, som konsument, betalar för.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Hade det varit mitt kort hade jag bytt ut kylpastan, där ligger förmodligen felet, nästan 100c med fläktarna på 100% under spelning är inte normalt, inte ens för det enormt varma GTX480 kortet.

Jag har fått kort med alldeles för lite kylpasta o därefter för hög temp, dom kan aldrig se att du bytt ut kylpastan, jag har själv skickat in ett par kort när det gått sönder efter jag bytt kylpastan utan problem.

Använd MX4.

Permalänk
Skrivet av Jazz 1-up:

Tappert av CDON att stå emot denna typ av utnyttjande från konsumenter.

Då cdon får kortet så testar de strömförbrukning, fläkt och prestanda. Fungerar kortet då som det ska så är det inget fel på det! Nej du har ingen rätt till något, om de bjöd på undersökningskostnaden så har de redan slösat för mycket på dig.

Din typ får gärna hålla sig till inet eller någon annan butik som med sina höga priser sprider ut kostnaden av att dela ut gratis grafikkort till alla dess kunder. Inte fan ska din inkompetens vara något jag, som konsument, betalar för.

Aningen onödigt inlägg som inte tjänar något som helst syfte. Jag har ett nytt kort som jobbar i nästan 100 grader direkt från lådan som jag tänkt använda ett bra tag framöver och i en eventuell CF-lösning. Både du och jag vet att det inte är optimalt när man köper ett nytt dyrt grafikkort. Både du och jag vet att med tiden slits korten och temperaturen höjs. Och både du och jag vet att kortet inte kommer fungera i CF och inte heller leva särskilt länge när det redan nu ligger på höga temperaturer.

Permalänk
Medlem

CDON har uppenbarligen kört sin testsvit och det fungerar som det ska, då är det svårt att hävda returrätt. Vänd dig till XFX istället.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

CDON har uppenbarligen kört sin testsvit och det fungerar som det ska, då är det svårt att hävda returrätt. Vänd dig till XFX istället.

De känns bara så extremt bökiga att ta kontakt med. Man måste fylla i en uppsats av uppgifter bara för att kunna skicka iväg ett mail till dem. Menar, varför ska de ha min "billing" samt "shipping"-adresS?

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa allas inlägg, jag har dock sett till att kolla alla från TS. Jag ser aldrig något där du säger vad din CPU ligger på för temp (känns väll relevant hur varmt det är i chassit?).
Sen har du en R4 det betyder att du har damfilter ser du till att de är rena? För har du bara de 2 original fläktarna så har du nog inte råd med att ha ännu sämre insug då du inte har referrenskylare på GPU:n. Bara en tanke!
Lycka till i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Det är inte normalt att ett grafikkort håller dessa temperaturer under vanliga spelsessioner, fläkten ska ALDRIG vara på 100% under normala förhållanden.Inget av mina kort i SLI kommer över 80 grader vid normalt spelande och fläktarna ligger på max 60-70%, så något är helt klart fel med hans kort punkt slut.

Jag rekommenderar dig att vända dig direkt till XFX då CDON i detta fall inte vill hjälpa dig. Om du inte får hjälp där är nog enda lösningen att skaffa en annan kylare eller testa att byta kylpasta på din nuvarande.

citat
Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Skrivet av imo:

Jag ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa allas inlägg, jag har dock sett till att kolla alla från TS. Jag ser aldrig något där du säger vad din CPU ligger på för temp (känns väll relevant hur varmt det är i chassit?).
Sen har du en R4 det betyder att du har damfilter ser du till att de är rena? För har du bara de 2 original fläktarna så har du nog inte råd med att ha ännu sämre insug då du inte har referrenskylare på GPU:n. Bara en tanke!
Lycka till i vilket fall.

Värderna på min CPU ska senast jag kollade inte vara någon fara. Den ligger kyligt och bra. Exakta gradantal kan jag återkomma med. Vad rekommenderar du för uppsättning fläktar sett till placering osv om du är erfaren med R4.

Permalänk
Skrivet av Seriously:

Själv är jag en sådan som inte stirrar mig blind på temperaturer. Varför lita på de siffrorna? Som de personer som bestämt hävdar att deras processorer går i 20 grader idle när temperaturen i luften är 25 grader... Frågan är om höga temperaturer egentligen ens är ett fel ur ett konsumenträttsligt perspektiv så länge grafikkortet fungerar till de avseenden det är tänkt?

Nä, antingen fungerar kortet eller så fungerar det inte, tycker jag.

100 grader är inte ok, tänk om du köper en bil där vattentempen står på konstant hundra, bilen funkar ok, men du kommer alltid vara orolig

Skrivet av mahoganygnu:

Själv älskar jag cdon, köper nästan allt därifrån, bra priser, bra kundservice o.s.v första felet jag nånsin har fått var nyss när jag fick en blu-ray film istället för ett spel.

rellevans?

Jag hade problem med ett kort som coilwhinade ordentligt som jag köpt från cdon, krävde mycket diskussion (säkert 5 samtal och 20 mail) med dem innan jag fick det utbytt. Tror problemet ligger i att de själva inte har någon lokal support utan skickar iväg grejjerna. därför har de svårt att ta ställning till problem. I ditt fall har de ju testat kortet men testat fel sak då de förmodligen inte har någon bra komunikation med supporten. Jag skulle fortsätta att diskutera med dem och förklara hur du ser på dom som leverantör, och vilka konsekvenser det får om du inte får hjälp (dvs tappad kund + rykte)...
Lycka till och ge dig inte....

citat
Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Har du nu en fläkt liggandes nånstans så kan ju ju prova lägga den vid sidan om kortet, se ifall det bättrar temperaturerna något. Står luften på något sätt helt magiskt stilla där inne så lär de ju få fötter isåfall.