Ändra den primära laggrinsplatsen

Permalänk
Medlem

Ändra den primära laggrinsplatsen

Tjenare, jag har precis byggt ihop min första dator.

Jag hade bara SSDn inkopplat när jag installerade OS osv eftersom att jag ville få allting på den och ingenting på min hårddisk.

Nu så verkar det som att allting är på SSDn: "Hämtade filer, Bibliotek, Skrivbord osv" Medan jag i själva verket vill ha ALLTING utom OS och några spel på min HDD, hur ska jag gå tillväga? Jag var tvungen att ha min hdd i min SSD om ni förstår.

Så det blir Dator > Lockal Disk C > Lokal Disk H istället för Dator > Lokal Disk C/Lokal Disk H

Jag vill alltså ha Hårddisken för alla program som jag laddar hem och inte min ssd.

Ps jag vet att en ssd också är en hårddisk

Snälla hjälp mig

Mitt OS är W8 btw

Permalänk
Medlem

Gå till: C:\användare\"dinanvändare"\ högerklicka på t.ex mina bilder eller vad du vill ändra, klicka på egenskaper. Gå till fliken "Plats" och ändra sökvägen till t.ex "E:\Dokument\Bilder.

Var det detta du ville göra?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Gå till: C:\användare\"dinanvändare"\ högerklicka på t.ex mina bilder eller vad du vill ändra, klicka på egenskaper. Gå till fliken "Plats" och ändra sökvägen till t.ex "E:\Dokument\Bilder.

Var det detta du ville göra?

Jag vill att typ allting ska sparas på HDDn förutom OS och några få spel på min SSD, men jag förstår inte hur jag ska göra. :/

Permalänk
Medlem

Isf får man gå tillväga på ungefär de här sättet:
http://programmaticallyspeaking.com/changing-the-user-profile...

Då sparas själva användaren och alla saker under användare såsom hämtade filer musik och skrivbord på din hårddisk.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|