Farming simulator lan problem!

Permalänk

Farming simulator lan problem!

Hej, Min bror giftade farming simulator 2013 till mig igenom steam, och köpte spelet till sig själv också. Vi har alltså två olika cd-keys och varsitt steam-account. Men när vi går in på multiplayer i spelet för att hitta varandra så blir vi blockade ifrån spelet och kan alltså inte spela med varandra.

Någon som vet hur man ska göra? Vi lanar och sitter alltså vid samma internet, men de borde la gå att spela ihop ändå? Hittar inte någonting på internet om samma problem förutom dom som sitter och laddar ner spelet olagligt och använder samma nyckel...

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Hej, Min bror giftade farming simulator 2013 till mig igenom steam, och köpte spelet till sig själv också. Vi har alltså två olika cd-keys och varsitt steam-account. Men när vi går in på multiplayer i spelet för att hitta varandra så blir vi blockade ifrån spelet och kan alltså inte spela med varandra.

Någon som vet hur man ska göra? Vi lanar och sitter alltså vid samma internet, men de borde la gå att spela ihop ändå? Hittar inte någonting på internet om samma problem förutom dom som sitter och laddar ner spelet olagligt och använder samma nyckel...

Tacksam för svar

Vill man ha hjälp från många, så rekommenderar jag dig att du och din bror skriver på moddingsidan för FS

http://fs-uk.com/

Där finns det alltid folk som kan hjälpa en, har själv aldrig råkat ut för det här tyvärr, så vet inte riktigt vad man kan göra åt det

tänk bara på att det är ett engelskt forum

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Vill man ha hjälp från många, så rekommenderar jag dig att du och din bror skriver på moddingsidan för FS

http://fs-uk.com/

Där finns det alltid folk som kan hjälpa en, har själv aldrig råkat ut för det här tyvärr, så vet inte riktigt vad man kan göra åt det

tänk bara på att det är ett engelskt forum

Tackar, vi ska se om vi kan få hjälp där istället.

/ Mvh

Permalänk
Medlem

Jag och kompisen hade problem att ansluta till varandra, trots att vi satt hemma med var sin lina..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

En av er måste skapa en server och sedan är det bara att joina. Se till att välja samma region också.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Tackar, vi ska se om vi kan få hjälp där istället.

/ Mvh

Förresten, det är inte så att ni sitter på samma nätverk du och din bror?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Förresten, det är inte så att ni sitter på samma nätverk du och din bror?

Jo, de skrev jag ju. "Vi sitter vid samma internet"

Är de något speciellt man ska göra då eller? Tänker på att cs osv funkar ju utmärkt

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

En av er måste skapa en server och sedan är det bara att joina. Se till att välja samma region också.

Nä vi kommer inte så långt. Om min bror skapar ett game och jag sen ska joina så blir han kickad samtidigt som jag blir blockad, sen är vi båda blockade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Jo, de skrev jag ju. "Vi sitter vid samma internet"

Är de något speciellt man ska göra då eller? Tänker på att cs osv funkar ju utmärkt

Det kan lika gärna betyda att man har samma leverantör men sitter miltals bort^^

Kan vara det som stör, låter långsökt men FS är ett väldigt enkelt spel och plus det faktum att ni använder steam båda två, får gärna säga till om du får en lösning på det, då jag själv har vänner som kör liret och jag giftat det till dem, men vi har ännu inte lirat online med varandra

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Det kan lika gärna betyda att man har samma leverantör men sitter miltals bort^^

Kan vara det som stör, låter långsökt men FS är ett väldigt enkelt spel och plus det faktum att ni använder steam båda två, får gärna säga till om du får en lösning på det, då jag själv har vänner som kör liret och jag giftat det till dem, men vi har ännu inte lirat online med varandra

Klart jag säger till.

Asså de räcker att han skapar och jag sen ska söka servers, redan då blir jag blockad så vi kommer inte ens så långt att vi ska spela med varandra. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Klart jag säger till.

Asså de räcker att han skapar och jag sen ska söka servers, redan då blir jag blockad så vi kommer inte ens så långt att vi ska spela med varandra. =/

Har ni lirat spelet förut någon av er, och kört det "lånat" från internet så att säga från valfri torrentsida?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Har ni lirat spelet förut någon av er, och kört det "lånat" från internet så att säga från valfri torrentsida?

Nej de har vi inte. Min bror köpte de här om dagen på steam och har bara påbörjat campaign. Så ville han testa de nu när vi lanar så han köpte till mig med, ingen av oss har testat multiplayer förut. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Nej de har vi inte. Min bror köpte de här om dagen på steam och har bara påbörjat campaign. Så ville han testa de nu när vi lanar så han köpte till mig med, ingen av oss har testat multiplayer förut. =/

Okej, för det är tydligen vanligt när man gjorde en sökning på själva felmeddelandet

Det enda som annars faller mig in är att ni använder olika patchade versioner, kanske din bror eller du kryssat i att använda beta patchen och ni har olika, då brukar man också få samma meddelande

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Okej, för det är tydligen vanligt när man gjorde en sökning på själva felmeddelandet

Det enda som annars faller mig in är att ni använder olika patchade versioner, kanske din bror eller du kryssat i att använda beta patchen och ni har olika, då brukar man också få samma meddelande

Nä vi har båda ikryssat att den ska söka efter de senaste updatesen.
De konstiga är även att ifall jag skapar en server, så funkar det. Men ska han sen söka efter en server och ska joina vilken som helst så blir vi båda blockerade. De är nästan som att spelet tror att vi har samma key..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Nä vi har båda ikryssat att den ska söka efter de senaste updatesen.
De konstiga är även att ifall jag skapar en server, så funkar det. Men ska han sen söka efter en server och ska joina vilken som helst så blir vi båda blockerade. De är nästan som att spelet tror att vi har samma key..

Japp, det låter som det, tycker ni skall kontakta Steam och fråga deras support om hjälp med det här
Blir själv sugen på att ta reda på om det funkar, nackdelen är att jag har har enormt mycket mods i mina folders

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Japp, det låter som det, tycker ni skall kontakta Steam och fråga deras support om hjälp med det här
Blir själv sugen på att ta reda på om det funkar, nackdelen är att jag har har enormt mycket mods i mina folders

Låter nästan som att man får göra det, brukar dom svara snabbt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Låter nästan som att man får göra det, brukar dom svara snabbt?

Aldrig behövt göra det tyvärr:/

Ifall du inte fått ordning på det imorgon, så kan jag ta bort alla mods ur en av mina burkar, och där jag har FS installerat via steam
Har också en dator där jag har en nyckel jag köpt via Simmarket som vi kan utesluta saker med

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Aldrig behövt göra det tyvärr:/

Ifall du inte fått ordning på det imorgon, så kan jag ta bort alla mods ur en av mina burkar, och där jag har FS installerat via steam
Har också en dator där jag har en nyckel jag köpt via Simmarket som vi kan utesluta saker med

Hör av mig om de inte funkar.

Hm, du tror inte de går att ladda ner spelet typ på deras hemsida eller något för att sedan använda den cd-keyn man får ifrån steam? Dvs så man spelar spelet utanför steam istället?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Hör av mig om de inte funkar.

Hm, du tror inte de går att ladda ner spelet typ på deras hemsida eller något för att sedan använda den cd-keyn man får ifrån steam? Dvs så man spelar spelet utanför steam istället?

mvh

Det vet jag inte om det går, och jag skulle nog inte rekommendera det, man kan få sina nycklar bannade om man har otur

förresten, jämför era cd nycklar i steam och se om de är lika

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Det vet jag inte om det går, och jag skulle nog inte rekommendera det, man kan få sina nycklar bannade om man har otur

förresten, jämför era cd nycklar i steam och se om de är lika

Okej, då är de uteslutet.

Jo vi har redan jämfört dom, de är inte samma. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Okej, då är de uteslutet.

Jo vi har redan jämfört dom, de är inte samma. :/

Ah, okej, då var det inte så enkelt då med andra ord:/

skapa ett supportärende hos steam och fråga om hjälp, och som sagt, imorgon kväll kan jag hjälpa er och testa och se om det funkar med någon som spelar utanför ert nätverk

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kim_shady:

Okej, då är de uteslutet.

Jo vi har redan jämfört dom, de är inte samma. :/

Hej

Fick du och din bror någonsin ordning på det här?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Hej

Fick du och din bror någonsin ordning på det här?

Tjena, förlåt för sent svar! Japp vi fick det till att fungera. De var vårat eget fel totalt, lite pinsamt.

När han installerade spelet på steam så fick han en error att de saknades en fil, fick tips om att jag skickar filen till honom så fixar de sig. Visst kunde han spela, men de var ju i den filen min cd-nyckel låg i >.< Var ju inget vi tänkte på, haha.

Men vi fick sedan använda oss utav hamachi för att ens kunna spela ihop, fick aldrig någon connection igenom spelet. Men om jag t.ex skapade ett game och han joinade (igenom hamachi..) så laggade han nått så extremt såfort vi båda var i ett fordon, samma sak för mig om han skapade servern, så de sket sig ändå. Var massa tjöt om internethastighet men vi har då aldrig haft problem med vårt internet förr, jag sitter på 30mb/s och han själv på 60mb/s. =/

Tack för svar/hjälp i alla fall

Mvh / Kim