Permalänk
Medlem

Msi gt70

Hej,
Jag har en msi gt70 och undrar om det går att byta grafikkort, prossecor, hårddisk.
I fall det går att byta grafikkort har alla grafikkort samma mått?
Tack för era svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja allt går att byta väldigt lätt, grafikkorten måste vara MXM 3.0B standard vilket nästan alla nya kort följer förutom Asus såklart..
Du kan köpa ett kort från vilken laptop som helst, Alienware, Clevo, Msi men du behöver modifiera .inf-filen för att installera drivrutinerna alt ladda ner en modifierad .inf.
Clevo och Msi kort brukar vara enklast i just Msi.

Alla kort stöds inte så du måste söka på det kortet du vill uppgradera till.

Processorn är mycket lättare att uppgradera, du tar helt enkelt ut den gamla och sätter i en ny, se bara till att du köper en ivy bridge ifall du har ivy bridge(i5-3xxxQM, i7-3xxxQM/XM eller en haswell ifall du har haswell(i5-4xxxQM, i7-4xxxQM/XM.

Notera att det kan bli ganska dyrt att uppgradera om du inte hittar delar till sjyssta priser, ebay är det jag rekommenderar men köp helst från en säljare inom EU så du slipper Tull och Moms.

Permalänk
Medlem

Tack så jätte mycket fick svar på allt
Men jag undrar hur fungerar fläkten till msi gt70. Jag har hört att den är bra men låter den mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av WTC1337:

Tack så jätte mycket fick svar på allt
Men jag undrar hur fungerar fläkten till msi gt70. Jag har hört att den är bra men låter den mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Fläkten regleras automatiskt beroende på hur temperaturerna ligger till, ju högre temps desto högre rpm och högre ljud. Det finns även en turbofläktfunktion som ökar fläktens hastighet ganska kraftigt.
Men den är tyst som en mus när allt ligger på bra temperaturer.

Permalänk
Medlem

Okej vad bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag kollade precis på prisjakt och de dyra msi hade bara en fläkt och de lite biligare hade fler fläktar. Vilken av dem tror du har bäst kylning. Om du tittar på bilderna som är i dessa länkarna så ser du de olika fläktarna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1953848
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1468939