Förslag på stabila och bra webhotell?

Permalänk
Medlem

Förslag på stabila och bra webhotell?

Hej!

Det är dags att flytta mina domäner och websidor till annat webbhotell nu och frågan är då vad som rekommenderas av er som jobba ofta med dessa?

Efter en snabb sökning verkade Binero ha fått bra betyg men läste man runt på lite forum så verkade de ha dålig prestanda. Ett annat som rekommenderades var Web10 men jag har inte hittat så mycket information om det än.

Vad som krävs är ASP.NET(.NET 4.0) och MSSQL samt MySQL.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Använder one.com utan problem. Vet itne om de har löst sina problem med domänrättigheter, men som användare har jag inte märkt något.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Använder one.com utan problem. Vet itne om de har löst sina problem med domänrättigheter, men som användare har jag inte märkt något.

Hur många domäner har du där? Hur aktivt har du kontakt med dem? Hur sköter de sin kundtjänst?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Två domäner, belastningen är ett 100-tal träffar per månad. Kundtjänst har fungerat OK den gången som jag hade klantat till det och behövde backup.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Har kört Binero, One och Loopia.
Hittills har loopia varit bäst, mycket inställningar och bra prestanda samt möjlighet till en form av gratis SSL.
Det enda som varit bra med One är att de har live-chat och deras låga priser.
Binero har, för mig, gått från toppen till botten. Speciellt deras kundservice, sist jag skickade ett mail tog det 2 dagar att få svar, under all kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mel0dy:

Har kört Binero, One och Loopia.
Hittills har loopia varit bäst, mycket inställningar och bra prestanda samt möjlighet till en form av gratis SSL.
Det enda som varit bra med One är att de har live-chat och deras låga priser.
Binero har, för mig, gått från toppen till botten. Speciellt deras kundservice, sist jag skickade ett mail tog det 2 dagar att få svar, under all kritik.

Aha, detta verkar inte bli ett lätt val. Känns som att folk har väldigt olika erfarenheter av webhotellen och jag tror att det beror nog mycket på vilken omfattning man jobbar med hotellet. Jag har läst på flera ställen just att Binero har fått från 100 till 0 annars hade det troligen varit mitt val då de är ganska omskrivna i tester. Live-chat gillar jag skarpt men om de svarar snabbt på mail så fungerar det med, mail är bättre spårbart om man försöka leta efter vad man gjorde för lösning för något år sen ex.

Loopia är ganska gamla i gamet och jag hade faktiskt inte dem som ett alternativ då man verken hört gott eller ont om dem. Kanske dags att ta in dem också som ev val.

Idag har jag Axentus som har live-chat, tidvis har hastigheten varit dålig men efter flytt till nya servrar flyter det på bra. Priserna är dock ingen höjdare(särskilt med tanke på att man bara får 10GB för 2400 kr / år) så det är därför jag nu tittar på alternativ.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Jag kör på One.com till alla mina live-projekt. Just nu ligger jag ute med två domäner på det hotellet och förutom snabb support har de även allt man kan tänkas behöva, snabb överföring via både FTP och deras webbuppladdning och den borttagna bandbreddsbegränsningen är underbar för oss med lite större sidor.

Det som fick mig att välja det från början var det oändliga antal epostadresser man fick på köpet, men har sedan dess upptäckt alla andra fördelar.
Jag har hört om folk som fått problem med One.com, men har inte märkt något själv.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem

Jag har Surftown, och jag har aldrig haft några som helst problem. Mycket proffsig support och snabb respons. Vad jag förstått är dom kanske dyrare än snittet, men jag betalar gärna det priset för vad jag hittills fått.. Varmt rekommenderade!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Några frågor kring detta med webhotell.

1: Hur är det med säkerhet kring bottar, spam etc? Vi kommer behöva skapa en massiv sida med allt från fotoalbum, videolänkar och forumsfunktion. Det är så trist bara när en sajt blir bombad med skräp. Eftersom det kommer kunna läggas upp en hel del så blir ju säkerheten ganska så prioriterad.

2: Hur pass avancerad design kan man ha? Sidan är till en PA lajv-kampanj ( Post Apocalypse lajv ) men skulle behöva kunna driva lite animerade detaljer, lite rörliga bakgrunder, musikslingor etc. Finns det nåt webhotell som kanske hellre tar till sig kunder med de önskemålen än andra?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Skrivet av Oneoff:

Använder one.com utan problem. Vet itne om de har löst sina problem med domänrättigheter, men som användare har jag inte märkt något.

One har väl knappast asp.net? Rätta mig om jag har fel.

Skrivet av Nompario:

Några frågor kring detta med webhotell.

1: Hur är det med säkerhet kring bottar, spam etc? Vi kommer behöva skapa en massiv sida med allt från fotoalbum, videolänkar och forumsfunktion. Det är så trist bara när en sajt blir bombad med skräp. Eftersom det kommer kunna läggas upp en hel del så blir ju säkerheten ganska så prioriterad.

2: Hur pass avancerad design kan man ha? Sidan är till en PA lajv-kampanj ( Post Apocalypse lajv ) men skulle behöva kunna driva lite animerade detaljer, lite rörliga bakgrunder, musikslingor etc. Finns det nåt webhotell som kanske hellre tar till sig kunder med de önskemålen än andra?

Har mycket dåliga erfarenheter av one vad det gäller prestanda. Välj något annat. Säkerheten ligger nog mest på er som skapar webbplatsen, att se till att uppdatera era applikationer regelbundet. Och för forumspam/kommentarspam ligger det på respektive applikation att hantera sånt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Snusfri

Bumpar och snor den här tråden lite.
Har för tillfället Binero, men hastigheten där är under all kritik, de har gått från att vara riktigt bra till att vara medelmåttor på sin höjd och därför planerar jag att flytta min huvudsite därifrån (ett forum med för tillfället runt 1000 unika besökare/dygnet).

Krav: php, mysql och bra peering mot utlandet då många besökare är just från andra länder än Sverige, man skall även kunna betala månadsvis, kvartalsvis eller årsvis.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Bumpar och snor den här tråden lite.
Har för tillfället Binero, men hastigheten där är under all kritik, de har gått från att vara riktigt bra till att vara medelmåttor på sin höjd och därför planerar jag att flytta min huvudsite därifrån (ett forum med för tillfället runt 1000 unika besökare/dygnet).

Krav: php, mysql och bra peering mot utlandet då många besökare är just från andra länder än Sverige, man skall även kunna betala månadsvis, kvartalsvis eller årsvis.

Manufrog har fått mycket bra kritik. Första månaden är gratis så du kan testa.

http://www.manufrog.com/

Skrivet av SwiftDelete:

000webhost kör inte senaste versionen av PHP vilket gör att man inte kan installera vissa forum.

Permalänk
Medlem

one.com ska du skita i om du vill ha en sida som inte tar 5 sekunder att ladda in.

mebo.se funkar bra för mig och betalar en tia i månaden, inga konstiga begränsningar om hur många databaser och liknande du får ha utan allt begränsas av diskytan/bandbredden. Obegränsad bandbredd/diskyta som webhotell erbjuder är ändå bullshit och de kapar av din sida så fort du når upp till en ganska låg mängd. Du får även testa gratis i 60 dagar just nu ser det ut som.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Just nu kan jag faktiskt rekommendera Binero.
Dom hade enorma problem eftersom deras driftlösning hamnade efter för trycket, men för 1-2 månader sedan bytte dom ut hela deras system och serverhall, nu går det går fruktansvärt fort och stabilt.

All gammal kritik på Binero reflekterar inte hur bra dom är just nu.

EDIT:

Skrivet av SwiftDelete:

Insåg precis att du bumpade en flera månders gammal tråd bara för att skicka en ref-länk. Är ganska säker på att ref-länkar inte tillåts.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Binero är klantar. Senast jag hörde hade de alla servrarna i en källare som blev vattenfylld.

http://www.winhost.com/ Kör jag.. inga problem, bra uptime och prestanda. De är billiga, men det känns som man får mer än vad man betalar för.

Skrivet av celoz:

one.com ska du skita i om du vill ha en sida som inte tar 5 sekunder att ladda in.

mebo.se funkar bra för mig och betalar en tia i månaden, inga konstiga begränsningar om hur många databaser och liknande du får ha utan allt begränsas av diskytan/bandbredden. Obegränsad bandbredd/diskyta som webhotell erbjuder är ändå bullshit och de kapar av din sida så fort du når upp till en ganska låg mängd. Du får även testa gratis i 60 dagar just nu ser det ut som.

Mebo stödjer inte ASP.NET.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackOdd:

Binero är klantar. Senast jag hörde hade de alla servrarna i en källare som blev vattenfylld.

Låter som någon hittepåhistoria. Deras senaste servrar har inte stått i någon källare. Pratar vi över 10 år tillbaka nu?
Du får gärna ta fram en källa på det, antar att det finns om det är sant, men hittar inget. Annars förblir det nog ett påhitt.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Låter som någon hittepåhistoria. Deras senaste servrar har inte stått i någon källare. Pratar vi över 10 år tillbaka nu?
Du får gärna ta fram en källa på det, antar att det finns om det är sant, men hittar inget. Annars förblir det nog ett påhitt.

Inte säker, hörde det för någon månad sedan. Om du inte hittar källa, vilket inte jag gör heller, så kanske det är påhitt ändå.