Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 anslutnings typ?

Permalänk

Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 anslutnings typ?

Hej alla jag har en fråga om gpu kylaren Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 är det någon som vet hur denna ansluts?

då jag lyckats paja vga powerutaget på mitt grafikkort behöver jag ansluta denna till moderkortet eller till fläkkontroller.

är det någon som vet om man kan ansluta denna kylare direkt till fläkkontroller?

Permalänk
Vive la liberté!

Det borde komma med en adapter till molex? Lossa sladdarna och löd den till en 3-pin Fläkt-kontakt.
Annars
http://www.frozencpu.com/products/13314/cab-454/Gelid_Solutio...

Permalänk

humm kollade på sladden men mitt grafikkort har som sakt inget utag längre för fläkten funkar det?

Permalänk

tittade igen. jag har ingen Power grej på grafikkortet då den lossnade:D då det går inte

men om fläktarna på den kylaren har en 3 pin kontakt borde en fläktkontroll funka ju

Permalänk
Vive la liberté!

Täntke fel där.

Men det kommer med en 2xVGA-Fläktkontakt till Molex med Accelero 7970. Tycker själv att den i princip är tyst även vid fullvarv, men om fläktkontroll är viktigt så knipsa av en av VGA-fläktkontakterna och löd på en 3-pin fläktkontakt så.

Permalänk

a nu fattade jag klipp av ex 12 voltaren sätt dig en 3 pins. annars finns det ju fläktstyrae som kan ta 4 pins för jag antar sladden från kylaren är en 4 pins kontakt?

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk

men vänta nu hur tänker du nu. Om nu sladden i från kylaren är en 4 pins..så finns det ju fläktstyrning som klarar 4 pins.
och jag har 4 pins utag på modekortet..då behöver ja la ine löda och ha mig?

Permalänk
Vive la liberté!

Sladden frän grafikkortet är en 4-pin som passar kontakten från grafikkortet, och den passar inte 4-pin för fläktar. Det kommer med en adapter som för den kontakten till en 4-pin Molex. Denna kan man använda för delar till eventuella andra adaptrar. Om man nu inte bara direkt knipsar av VGA-fläktkontakten och löder dit en 4-pin fläktkontakt

Permalänk

antar du menar från kylaren...okej då fattar jag vilket jävla dilemma. jag som trodde sladden på denna kylare var en standard 4 pins:(

fattar inte hur jag ska lösa det då jag inte kan löda. och jag vet inte helt om jag gilalr att jag inte kan styra grafikkorts fläkten

Permalänk

fått dit det kopplade på adaptern 12v sedan till en Molex kabel jag hadde på fläkkontrollen!! snor tyst 34 grader varmt trots klockning

vid spelande öser jag på fläkten och max tempar ca 50 grader.. då har jag klockat core clock 50 mhz minnet 190 mzh cz!