Playstation 4 lanseras den 29 november

Permalänk
Melding Plague

Playstation 4 lanseras den 29 november

Efter lång väntan avslöjar Sony när lanseringen av Playstation 4 kommer äga rum i 32 olika länder. Först serveras Nordamerika och kort därefter anländer spelkonsolen till Europa.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

in ur face xbone

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Gött med ett datum spikat

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Microsoft kommer förlora pengar på det här. Det finns de som bara har råd med en konsol och skiter i vilken det blir, och de kommer nu välja PS4.

Självklart kommer Microsoft tjäna pengar på de som absolut vill ha en XB1, men den skaran är krympande.

Inget ont om Microsoft, men spontant kan jag känna att det här är rätt åt dem. De har velat fram och tillbaka med besluten och lyckats uppröra både de som gillade konsolen som den var tänkt, och de som inte gjorde de då de uppenbart är kappvändare. Egentligen hade de nog tjänat på att behålla konsolen som de tänkt den, för finns det i ärlighetens namn någon som vill ha den nu bara för att de ändrat de dumma besluten? Är inte det lite att äta ur handen på den man tidigare stått och skrikit åt? Nej, hyckleri är vad det är. Fy fan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag som inte hade PS3 är lite smått nyfiken på hur avskalat ett svenskt PSN skulle vara för PS4 i jämförelse med det nordamerikanska PSN.
Finns samma tjänster och utbud? Kommer det växa sig närmre allt eftersom?

Permalänk
Medlem

Oj Oj vad MS kommer att förlora pengar på den livsviktiga julhandeln!

Men det lugnt... MS har ju Windows RT att falla tillbaka på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Microsoft kommer förlora pengar på det här. Det finns de som bara har råd med en konsol och skiter i vilken det blir, och de kommer nu välja PS4.

Är väl inte värre än vid lanseringen av dagen konsoler? Var inte PS3 några månader sen i Europa då eller missminner jag mig nu kanske?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag som inte hade PS3 är lite smått nyfiken på hur avskalat ett svenskt PSN skulle vara för PS4 i jämförelse med det nordamerikanska PSN.
Finns samma tjänster och utbud? Kommer det växa sig närmre allt eftersom?

På spelsidan är utbuden ungefär lika bra, US har lite grejer vi inte har och tvärt om men sett till tjänster överlag har de mycket mer att välja på än vad vi har. Men tillgång till Netflix och många andra tjänster finns så det är inte på något vis dåligt.

Det är inte som PSN i början, jävlar vad kass utbudet var då.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en PS4 att plinka på till julen

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Är väl inte värre än vid lanseringen av dagen konsoler? Var inte PS3 några månader sen i Europa då eller missminner jag mig nu kanske?

Läs andra stycket. för att få svar på din fråga

http://www.vgchartz.com/article/250980/playstation-3-lifetime...

Nästan ett år men de kom ikapp och har till dags datum sålt mer enheter än Xbox 360.

Dold text
Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Är väl inte värre än vid lanseringen av dagen konsoler? Var inte PS3 några månader sen i Europa då eller missminner jag mig nu kanske?

Det vet jag inte, men det gäller väl samma oavsett. Sony förlorade säkert en del pengar även på det. Plus att många hade Sony Musics Rootkit-skandal i färskt minne och möjligen lät bli att köpa ps3 för det.

Men den här gången känns det som om Sony drar den längsta stickan. Dels är de först med konsolen, och dels har Microsoft genom att klanta sig rejält bjudit Sony på massvis med gratisreklam och de har kunnat rida på "Ni vet det där pissiga som XB1 har? Det har inte vår konsol" i sin marknadsföring.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fan det enda jag inte gillar med playstation är layouten på handkontrollen. Hoppas det kommer tredjeparts kontroller som är som xbox kontrollen. För nu lutar det verkligen mot ps4. Även om jag varit xbox fanboi sedan första xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av black south:

in ur face xbone

Skrivet av Ozzed:

Microsoft kommer förlora pengar på det här. Det finns de som bara har råd med en konsol och skiter i vilken det blir, och de kommer nu välja PS4.

Självklart kommer Microsoft tjäna pengar på de som absolut vill ha en XB1, men den skaran är krympande.

Inget ont om Microsoft, men spontant kan jag känna att det här är rätt åt dem. De har velat fram och tillbaka med besluten och lyckats uppröra både de som gillade konsolen som den var tänkt, och de som inte gjorde de då de uppenbart är kappvändare. Egentligen hade de nog tjänat på att behålla konsolen som de tänkt den, för finns det i ärlighetens namn någon som vill ha den nu bara för att de ändrat de dumma besluten? Är inte det lite att äta ur handen på den man tidigare stått och skrikit åt? Nej, hyckleri är vad det är. Fy fan.

Jag tror inte att det är något problem för Microsoft då den kommer lanseras i USA, Australien, Storbritannien, Tyskland och Frankrike den 15 november, Alltså innan ps4.

Sen är alla redan bokade, och det gäller både ps4 och xbone så jag tror det är problem och få någon av konsolerna innan 2014 om man inte bokat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Fan det enda jag inte gillar med playstation är layouten på handkontrollen. Hoppas det kommer tredjeparts kontroller som är som xbox kontrollen. För nu lutar det verkligen mot ps4. Även om jag varit xbox fanboi sedan första xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du ska känna på den nya Dualshock 4 först, den ser ju bra mycket bekvämare ut än 3:an och 2:an.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Va kul!
Förbeställt, och kommer uppgradera hembion med ny duk och projektor.
Hoppas på mycket regn och rusk i höst!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av segen:

Oj Oj vad MS kommer att förlora pengar på den livsviktiga julhandeln!
Det kommer att ligga en PS4 under varje gran i hela världen.

Men det lugnt... MS har ju Windows RT att falla tillbaka på!

I see what you did there

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tror inte att det är något problem för Microsoft då den kommer lanseras i USA, Australien, Storbritannien, Tyskland och Frankrike den 15 november, Alltså innan ps4.

Faktum är att PS4 kommer ut dagen innan Xbox One i USA

Källa: Stycke 4, http://www.idg.se/2.1085/1.518549/ps4-slapps-29-november-och-...

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Spelkonsol är inget för mig.
Men i och med att MS valde att inte leverera lagom till Jul, kommer många xboxare att gå över till PS. Och bli "Ex-boxare"

Tror att detta betyder att striden om bästa spelkonsollen vanns av Sony:
* PS4 har bättre HW
* PS4 har marknadsförts på ett bättre sätt
* PS4 släpps före Xbox
* PS4 går att köpa innan Jul

Permalänk

När tror ni att man kan köpa ps vita i Sverige till det nya priset?

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Destiny+PS4 kan det nog bli till jul...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

När tror ni att man kan köpa ps vita i Sverige till det nya priset?

Priserna korrigeras nog i samma veva som lanseringen av PS4. Det är min gissning.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

7 år sedan PS3 introducerades - PS4 är mer än välkommmen!

"In Your FaceBox" som man säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tror inte att det är något problem för Microsoft då den kommer lanseras i USA, Australien, Storbritannien, Tyskland och Frankrike den 15 november, Alltså innan ps4.

Sen är alla redan bokade, och det gäller både ps4 och xbone så jag tror det är problem och få någon av konsolerna innan 2014 om man inte bokat.

Hur det går för dem i USA är inte relevant. Ska man resonera så kan de lika gärna låta bli att släppa konsollerna i Sverige alls då marknaden här är en halv fis i rymden jämfört med USA.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Går inte så bra för M$. Kanske det är dags att de återgår till sina rötter och gör opertivsystem som folk verkligen vill ha.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur det går för dem i USA är inte relevant. Ska man resonera så kan de lika gärna låta bli att släppa konsollerna i Sverige alls då marknaden här är en halv fis i rymden jämfört med USA.

Precis i de banorna resonerade jag också när jag läste det inlägget.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Går inte så bra för M$. Kanske det är dags att de återgår till sina rötter och gör opertivsystem som folk verkligen vill ha.

Kanske dags att äntligen sparka den där Ballmer och anställa någon som faktiskt har en teknikvision bortom att göra touch-screen på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Kanske dags att äntligen sparka den där Ballmer och anställa någon som faktiskt har en teknikvision bortom att göra touch-screen på allt.

Ballmer är en nickedocka och de har redan sparkat Sinofsky. Och 8.1 verkar ju bli trevligare än 8.0, men frågan är om inte Julie Larsson Green och Tammi Reller måste bort också innan de gör bra grejer igen. Annars får de snart byta slogan till "Turning tools into toys".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tror inte att det är något problem för Microsoft då den kommer lanseras i USA, Australien, Storbritannien, Tyskland och Frankrike den 15 november, Alltså innan ps4.

Sen är alla redan bokade, och det gäller både ps4 och xbone så jag tror det är problem och få någon av konsolerna innan 2014 om man inte bokat.

Vart har du kollat upp att PS4 är slutsålt redan nu vid förhandsbokning hos samtliga återförsäljare?

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det vet jag inte, men det gäller väl samma oavsett. Sony förlorade säkert en del pengar även på det. Plus att många hade Sony Musics Rootkit-skandal i färskt minne och möjligen lät bli att köpa ps3 för det.

Men den här gången känns det som om Sony drar den längsta stickan. Dels är de först med konsolen, och dels har Microsoft genom att klanta sig rejält bjudit Sony på massvis med gratisreklam och de har kunnat rida på "Ni vet det där pissiga som XB1 har? Det har inte vår konsol" i sin marknadsföring.

Jo, givetvis lär de ju tappa en del på att missa julhandeln. Dock gäller ju förseningen inte hela Europa vilket nog minskar tappet en del i alla fall. Med tanke på hur länge konsolerna förmodligen kommer finnas på marknaden är det inte omöjligt att de tar igen tappet på sikt. PS3 och 360:n har väl sålt ungefär lika mycket trots att PS3:an kom något senare.

Hur som helst kan det bli en smårolig historia att följa

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Någon som har koll på hur PS4 står sig mot XBox One i form av mediacenter (mest intressant för min del).

Har hittat väldigt lite info om det kring PS4 vilken känns lite trist.
Är det enbart en spelkonsoll?