Spelprestandan har försämrats efter återställning av operativsystemet

Permalänk

Spelprestandan har försämrats efter återställning av operativsystemet

tjena äre någon som kan hjälpa mig med ett problem ?

hade runt 350fps på lol med benchmark inställningarna för ca. 2 månader sen och nu har jag bara 60-70 max..
har återställt datorn till en systemavbild och problemet kvarstår.. har även fps lagg på andra spel som t.ex. Borderlands 2..

Permalänk
Skrivet av andreassvedlund:

tjena äre någon som kan hjälpa mig med ett problem ?

hade runt 350fps på lol med benchmark inställningarna för ca. 2 månader sen och nu har jag bara 60-70 max..
har återställt datorn till en systemavbild och problemet kvarstår.. har även fps lagg på andra spel som t.ex. Borderlands 2..

Behöver mer info än så min vän Men annars så.

Permalänk
Skrivet av BlueProbe:

Behöver mer info än så min vän Men annars så.

vad är det du behöver då ? här är prylarna den är byggd av

amd fx-6300, gtx 670, asus crosshair v formula-z, ssd 120GB, mekanisk 1TB, 16GB 2133Mhz RAM, 650watt psu, corsair H80 vatten kylning.

Permalänk
Skrivet av andreassvedlund:

vad är det du behöver då ? här är prylarna den är byggd av

amd fx-6300, gtx 670, asus crosshair v formula-z, ssd 120GB, mekanisk 1TB, 16GB 2133Mhz RAM, 650watt psu, corsair H80 vatten kylning.

Om alla spel har plötsligt blivit skit så tyder det på att något är fel med en komponent eller om du har tur nån driver eller liknande. kolla eventvwr och se om windows har varnat för något extremt fel med din gpu.

Permalänk
Skrivet av BlueProbe:

Om alla spel har plötsligt blivit skit så tyder det på att något är fel med en komponent eller om du har tur nån driver eller liknande. kolla eventvwr och se om windows har varnat för något extremt fel med din gpu.

nej inget sånt fel med någon hårdvara.. finns inga felrapporter.. och har nyaste drivrutinerna lol..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreassvedlund:

nej inget sånt fel med någon hårdvara.. finns inga felrapporter.. och har nyaste drivrutinerna lol..

*Tråd delad*

Jag tror det blir lättare för dig att få svar på det här sättet.