Permalänk
Medlem

Hur mången kronor tjänar man på o löda själv igentligen?

Permalänk
Medlem

psxcare tar 500kr för montering

Permalänk
Medlem

Ok ok ok

OK - jag har hittat en kontakt som fixar ett modchip till mig som han även monterar in. Men eftersom jag är HELT nollad på detta område vill jag kolla en grej. Låt säga att jag vill köra Divx filmer på Xboxen - så jag laddar hem en ny mediaspelare till den. Hur exakt lägger jag över den på Xboxen?
Är det som att lägga in ett program på datorn eller krävs det en jäkla massa jobbigt för att det skall funka?

Permalänk
Medlem

du för över det via nätverket, sen lägger du det i nån mapp på boxen, så fixar du in programmet i menyn, sen är det bara o tuta o köra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
du för över det via nätverket, sen lägger du det i nån mapp på boxen, så fixar du in programmet i menyn, sen är det bara o tuta o köra.

Antar att det går fin fint att bränna ner ett antal program på CD och lägga över det så att man slipper dra nätverkskabel genom hela huset eller flytta boxen varenda gång? (känner inte för att lägga ytterligare pengar på ett trådlöst nät heller).

Permalänk
Medlem

Men f*n också... Psxcare säger att de skickat ett chip till mig men det dyker aldrig upp. Det är ju inte posten som krånglar heller eftersom jag fått varor från alla andra firmor jag beställt från senare. Denna affär börjar stinka

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

jorå det går ju också, men tänkt på att använda cdrw, och att alla fabrikat inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Ska beställa ett chip men vilket ska jag beställa? Jag vill kunna spela upp alla dvd regioner, spela pal/ntsc backup , och köra nätverk mellan datorn och boxen för tex divx...... Detta gäller x-box ver 1.1. Var kan jag beställa detta chip har inget emot att beställa utomlands?

Hittar nog mina svar i tråden men kan någon som har ett fungerande x-box förklara hur jag skall gå tillväga?

/Dala

Visa signatur

....?

Permalänk

Vad är bäst? Att chippa med X-ecuter 2 lite eller att flasha bioset på xboxen?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
www.xboxmod08.com är klart billigast

Hur beställer man därifrån??

Har dom nått telefonnummer eller nått sånt shit?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är enigmah ett bra chip då?
Förresten, om dom installerar enigmah, då kan man väl flasha det till evox själv? För dom verkade ju ta en jävla massa pengar för det. :/

EDIT: "Fungerar på alla modeller av Xbox v1.0!", jag har ju 1.1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ

Hur beställer man därifrån??

Har dom nått telefonnummer eller nått sånt shit?

"Mail: sales@xboxmod08.com
Tel: 073-9382329 (Om vi inte svarar så försök senare. Lättast är under kvällar och helger)"

Permalänk
Medlem

Någon som har matrix chipet? är det bra? går det att uppdatera?
Ganska skönt att slippa lödda ju...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuique
Är enigmah ett bra chip då?
Förresten, om dom installerar enigmah, då kan man väl flasha det till evox själv? För dom verkade ju ta en jävla massa pengar för det. :/

EDIT: "Fungerar på alla modeller av Xbox v1.0!", jag har ju 1.1.

http://www.easybuy2000.com har matrix chip som funkar till 1.1
men du måste flasha chipet, måste man med 1.0 oxå, men endå..

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa

http://www.easybuy2000.com har matrix chip som funkar till 1.1
men du måste flasha chipet, måste man med 1.0 oxå, men endå..

Det är inge vidare smart att ha xodus chippen på en 1.1 box, då LPC hålen inte alltid är fyllda och det kan uppstå kontakt problem.

Xodus med 1mb's utrymme verkar inte komma ju heller. :/
Iaf, verkar inte vara nån vidare bra idé, verkar krångla för dom flesta.

Permalänk
Medlem

Det bästa är juh att ha ett X2 Lite eller Pro med pinhead adapter.
http://www.xbox-scene.com/modchips/x-ecuter2_lite_headerpin_d...

Visa signatur

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?
Steven Wright

Permalänk
Medlem

Varför är pinheadadapter så bra då?

Man måste fortfarande löda som jag uppfattade det

Permalänk
Medlem

ja det är bättre att löda än att använda pogopins.
En lödning sitter alltid fast det gör inte pogopins.

Visa signatur

If a word in the dictionary were mispelled, how would we know?
Steven Wright

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuique

Det är inge vidare smart att ha xodus chippen på en 1.1 box, då LPC hålen inte alltid är fyllda och det kan uppstå kontakt problem.

Xodus med 1mb's utrymme verkar inte komma ju heller. :/
Iaf, verkar inte vara nån vidare bra idé, verkar krångla för dom flesta.

Jodå det går iaf även fast det är hål i kortet. är lite krångligare men det går.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Ja det är sådana. Medföljer en sån?

Permalänk
Avstängd

bygg ett Xbox Cluster av 3 st xboxs

det är mycke grymmare ;D

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk
Hedersmedlem

Om man ska installera en Xecuter 2 och har en nyare Xbox 1.1 så ska man löda, ingen snack om saken.

Ta fram valfri IDE-sladd och kolla hur tätt hålen sitter, så tätt är stiftlisten man löder fast på moderkortet, och det sitter inte ens några komponenter eller nåt i närheten, det är bara stift. Det enda kluriga är att man ska löda fast en (1) sladd till en liten lödö, sen är det bara att plugga in modden och skruva fast jordsladden så är det klart.

Kör man med pogo-pins måste man sitta och fintrimma tills det blir bra kontakt och det finns risk att det släpper efter ett tag.

Har man en Xbox 1.0 så är det lödtenn för hålen där man ska löda fast stiften, det gör att det blir bättre kontakt om man kör med pogo-pins eller så måste man ta bort det om man ska löda dit stiften.

Visa signatur

Nämen hej!