Permalänk

Kommer Evo 212 Hyper passa? Vengeance

Hejsan!

Jag har min nya dator som jag tänkt uppgradera lite eftersom. Men jag har tänkt köpa 1x4GB RAM imorgon så jag får 8GB. Men det jag undrar är om en 212 Evo Hyper kommer passa? Jag har MSI z77 S03 Inet Edition, och kommer ha 2x4GB Vengeance RAM. Kommer kylaren ta i RAM eller? Om det inte går att ha Evo Hyper kan ni tipsa om någon anna kylare. Fast den måste passa mitt Carbide 200r. Har hört att 240mm Radiator passar mitt chassi, går det trycka in en sån må tro?

Tack på förhand!

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem

Förmodligen blir det problem med första minnesloten.. Men det går att flytta minnena till DIMM 2 och DIMM 4. Det finns ju Corsair LP som är samma minnen men mindre kylare.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Förmodligen blir det problem med första minnesloten.. Men det går att flytta minnena till DIMM 2 och DIMM 4. Det finns ju Corsair LP som är samma minnen men mindre kylare.

Går det köpa 1x4 GB RAM LP istället? Alltså blanda vengeance med lp? Ha det största minnet längst bort från kylaren?

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindström:

Går det köpa 1x4 GB RAM LP istället? Alltså blanda vengeance med lp? Ha det största minnet längst bort från kylaren?

Du kan ta bort flänsarna. De fyller ändå inget syfte.
Jag rekommenderar att köra samma minnen "tillsammans", men det borde fungera med olika vengeance då det bara är flänsen som skiljer dem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du kan ta bort flänsarna. De fyller ändå inget syfte.
Jag rekommenderar att köra samma minnen "tillsammans", men det borde fungera med olika vengeance då det bara är flänsen som skiljer dem.

Vill helst inte ta bort flänsar då garantin ryker och risken finns att chipen åker med om tejpen inte är tillräckligt lös eller nåt

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindström:

Går det köpa 1x4 GB RAM LP istället? Alltså blanda vengeance med lp? Ha det största minnet längst bort från kylaren?

Ja, men se bara till att ditt minne som du har nu stämmer överens med minnet du ska köpa. Blanda inte hop timings etc.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD