Reklamfilmer från Samsung och AMD rör upp känslor på internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Nej, jag har aldrig ens argumenterat frågan.
Jag uttryckte min åsikt, sen var det nån som försökte vara genushästens glänsande ryttare och försökte sig på att använda svårare ord än han klarade av i sin kritik av mitt inlägg.

Okej:) Jag är argumenterar inte heller. Den stora frågan var; lyckades jag implicera något?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Ja givetvis borde Sverige köpa in en serie från en norsk komiker, det är helt rätt sätt att granska vetenskapen dessutom. Jag kan ju tycka att det är lite lustigt att du hellre ser en tv-serie om genusvetenskap än att bilda dig om genusvetenskapen på lämpligt akademiskt sätt.

Absolut borde SVT köpa in en serie som visar på ett mycket fint sätt hur sinnessjuka genusforskare är.

Skrivet av Huzzbutt:

DU tar i för mycket, jag är inte besatt av att debattera med dig, jag tänker dock sträcka ut min hand så att du känner dig välkommen till en debatt, men det är upp till dig att välja att ge upp. Återigen argumentera mer istället för att komma med bortförklaring, du har ju uppenbarligen tid att hänga på Sweclockers.

Jag tar i? Hur? För att jag inte tycker så som du tycker? Är ju dessutom lite lönlöst att debattera och diskutera med folk som sväljer ismer och ideologier med hull och hår. Hur intressant kan det bli egentligen? Du går ju ändå bara på autopilot och rabblar upp sånt man "ska" tycka.

Skrivet av astrob0y:

Och moztech. Du skrev att du skulle göra annat men du hade tydligen tid att sitta här ändå. Kan du inte ge bättre läsning iom att det du kritiserade inte var gott nog.

Nja. Eftersom du nu är självuttalad kulturmarxist så har jag nog inget större utbyte av att diskutera med dig i och med att jag redan vet vad du ska säga. Hur är det med kritiskt tänkande i Sverige egentligen dessa dagar? Går det bra att ha en egen åsikt eller måste man läsa sina åsikter i diverse manifeston?

Feminister och genuskämpar påminner mig om det här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Absolut borde SVT köpa in en serie som visar på ett mycket fint sätt hur sinnessjuka genusforskare är.

Aha så du menar att ett norsk humorist ska användas som måttstock för vetenskapen?
Jag antar att du då med samma resonemang också skulle uppmuntra visandet av Expelled för att visa hur dum evolutionsläran är.

För att klargöra så att det går in, du har drabbats av ett kongruens problem där samstämmighet överskuggar relevans.

Skrivet av moztech:

Jag tar i? Hur? För att jag inte tycker så som du tycker? Är ju dessutom lite lönlöst att debattera och diskutera med folk som sväljer ismer och ideologier med hull och hår. Hur intressant kan det bli egentligen? Du går ju ändå bara på autopilot och rabblar upp sånt man "ska" tycka.

Jag är fullkomligt ointresserad av din åsikt det är din motivation som är intressant att diskutera.
T ex att du blandar in ideologier i diskussionen kring genusvetenskap, förvisso är genusvetenskapen sprungen ur den marxistiska vetenskapsteorin som är sprungen ur Hegels dialektik. Men marxistisk vetenskapsteori är inte detsamma som Marxism.

Nej jag rabblar inte upp sådant som man ska tycka, jag visar på de uppenbara felen i dina resonemang.

Skrivet av moztech:

Nja. Eftersom du nu är självuttalad kulturmarxist så har jag nog inget större utbyte av att diskutera med dig i och med att jag redan vet vad du ska säga. Hur är det med kritiskt tänkande i Sverige egentligen dessa dagar? Går det bra att ha en egen åsikt eller måste man läsa sina åsikter i diverse manifeston?

Vet du varför jag säger att jag är kulturmarxist? antagligen inte men jag använder det i ett lika brett sammanhang som SD anhängare gör och det mest definierande av den gruppen som där kallas kulturmarxister är deras ovana att hålla sig på den vetenskapliga planen.

Hur det ligger till med manifest vetefan, jag har inte sett något på länge men du har kanske gjort det?

Problemet är att du är inkapabel att möta mig på grund av bristande kompetens, det är något som även illustreras i din oförmåga att just hålla isär vetenskaplig teori och ideologi. Ovan gör du samma fel igen.

Skrivet av moztech:

Feminister och genuskämpar påminner mig om det här:

https://www.youtube.com/watch?v=TMTkedIUX8U

Ja och du påminner mig om någon som skriker jag vann och springer iväg innan matchen börjat, därför att du är en sådan.

Seså nu gå tillbaka och möt min ursprungliga kritik istället för att larva dig.
eller blir det walkover?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Då vart det enkelt att bestämma sig för en Intel SSD och ett Nvidia grafikkort för även nästa generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Nja. Eftersom du nu är självuttalad kulturmarxist så har jag nog inget större utbyte av att diskutera med dig i och med att jag redan vet vad du ska säga. Hur är det med kritiskt tänkande i Sverige egentligen dessa dagar? Går det bra att ha en egen åsikt eller måste man läsa sina åsikter i diverse manifeston?

Feminister och genuskämpar påminner mig om det här:

https://www.youtube.com/watch?v=TMTkedIUX8U

Vilka är det som du vill utbytta tankar med isf? Enbart likasinnade?
Du verkar vara väldigt begåvad i kritisk analys. Du kritiserade tex senast http://www.mi.se/rapporter/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-... med:

Citat:

Dig veterligen och all forskning... Jaha. Jättestarka argument. En (1) luddig rapport. Läs 1.3.2 om skillnaden för deras så kallade standardvägning. Låter ju jättevetenskapligt det där.

Du vill inte berätta vad du anser vara en jättestark rapport? Och hur skulle de vetenskapligt gå tillväga enligt dig?

Och vad menar du med videon?
Du vet att vi genuskämpar har väldigt roligt. För det är ju så att de som gnäller över oss genuskämpar som även är den grupp som gör oss dagsaktuella ;).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Kära lilla Hurtbutt. Jag är inte "rädd för att möta dig" som du säger och jag vet inte varför du tror att det här är en tävling. Nu är det ju så att debatten ursprungligen handlade om Samsungs nya reklamfilm och denna har ju spårat ur. Skrev aldrig på någonstans för att delta i en debatt om vad den nu än är du vill diskutera. Det jag gjorde var att jag argumenterade emot några populära och märkliga myter som inte har någon som helst förankring i varken verkligheten och nu är jag klar med det. Ok?

Varning för humor (tycks inte funka så bra här på sweclockers):

En norsk humorist kan definitivt användas för att belysa hur idiotiskt genustramset är

Dold text

Jag har inga uppenbara fel i mina resonemang. Du kanske tycker det men det är ju bara din åsikt, eller hur?

Gå och snyt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Kära lilla Hurtbutt. Jag är inte "rädd för att möta dig" som du säger och jag vet inte varför du tror att det här är en tävling.

Moztech sluta larva dig. Jag har inget emot dina förolämpningar det är dina bortförklaringar som retar mig.

Skrivet av moztech:

Nu är det ju så att debatten ursprungligen handlade om Samsungs nya reklamfilm och denna har ju spårat ur. Skrev aldrig på någonstans för att delta i en debatt om vad den nu än är du vill diskutera. Det jag gjorde var att jag argumenterade emot några populära och märkliga myter som inte har någon som helst förankring i varken verkligheten och nu är jag klar med det. Ok?

Du valde att skriva det du skrev och nu vill du inte bemöta kritiken, vad diskussionen handlade om från början har inget med det som nu behandlas att göra. Det är ingen som har tvingat dig till att delta eller tvingar dig till att delta. Så sluta komma med bortförklaringar.

Skrivet av moztech:

Varning för humor (tycks inte funka så bra här på sweclockers):
En norsk humorist kan definitivt användas för att belysa hur idiotiskt genustramset är
Jag har inga uppenbara fel i mina resonemang. Du kanske tycker det men det är ju bara din åsikt, eller hur?

Du har väldigt uppenbara fel i dina resonemang så istället för att komma med bortförklaring så kanske du ska ta och bemöta kritiken.

Skrivet av moztech:

Gå och snyt dig.

Återigen Moztech sluta komma med bortförklaringar.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Vilka är det som du vill utbytta tankar med isf? Enbart likasinnade?
Du verkar vara väldigt begåvad i kritisk analys. Du kritiserade tex senast http://www.mi.se/rapporter/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-... med:

Du vill inte berätta vad du anser vara en jättestark rapport? Och hur skulle de vetenskapligt gå tillväga enligt dig?

Och vad menar du med videon?

Du vet att vi genuskämpar har väldigt roligt. För det är ju så att de som gnäller över oss genuskämpar som även är den grupp som gör oss dagsaktuella ;).

Vad jag menade med att kritisera rapporten? Det står ju i det du citerade. En (och vara 1) luddig rapport. Vem är mi.se? Aldrig hört talas om dom. Om det nu är så lätt att bevisa att män och kvinnor tjänar olika för samma arbete så borde det ju vara lätt att hitta välrenommerade källor som alla känner till. Dessutom, varför ska jag ödsla tid på att motbevisa ett argument som inte är bevisat?

Vad jag menar med videon är att folk som är PK är självgoda. Folk har ju enorma tolkningsproblem här när det gäller sarkasm och satir. Aspergers?

Har inget emot att diskutera med folk som inte tycker som jag. Är bara tröttsamt när man vet vad som komma skall. Vet inte om folk som du har någon typ av PK-facit med standardsvar. Verkar så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Vad jag menade med att kritisera rapporten? Det står ju i det du citerade. En (och vara 1) luddig rapport. Vem är mi.se? Aldrig hört talas om dom. Om det nu är så lätt att bevisa att män och kvinnor tjänar olika för samma arbete så borde det ju vara lätt att hitta välrenommerade källor som alla känner till. Dessutom, varför ska jag ödsla tid på att motbevisa ett argument som inte är bevisat?

Det har redan gjorts i tråden, kolla efter länkar till SCB

Skrivet av moztech:

Vad jag menar med videon är att folk som är PK är självgoda. Folk har ju enorma tolkningsproblem här när det gäller sarkasm och satir. Aspergers?

Eller så gillar vi inte full frys.

Skrivet av moztech:

Har inget emot att diskutera med folk som inte tycker som jag. Är bara tröttsamt när man vet vad som komma skall. Vet inte om folk som du har någon typ av PK-facit med standardsvar. Verkar så.

Härligt med fler bortförklaringar.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

ännu mera svammel

Varför är du så besatt av att kritisera mina åsikter då? Din kritik betyder inte så mycket för mig, men det kanske du har lite svårt att förstå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Varför är du så besatt av att kritisera mina åsikter då? Din kritik betyder inte så mycket för mig, men det kanske du har lite svårt att förstå?

Bortförklaringar, varför ska det vara så svårt att ha en relevant diskussion rörande det som redan har sagts, du har ju definitivt ödslat mer tid på att komma på taffliga bortförklaringar än att möta kritiken.

återigen, sluta bortförklara.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte med bortförklaringar jag ger dig svar.

Mina "bortförklaringar" kräver ingen egentlig tankeverksamhet och jag har ingen lust att debattera längre i och med att jag redan vet vilka svaren kommer att bli. Ibland är stereotyper behändiga för då slipper man ödsla tid och energi. Ha de gött, Hurtbutt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Jag kommer inte med bortförklaringar jag ger dig svar.

Mina "bortförklaringar" kräver ingen egentlig tankeverksamhet och jag har ingen lust att debattera längre i och med att jag redan vet vilka svaren kommer att bli. Ibland är stereotyper behändiga för då slipper man ödsla tid och energi. Ha de gött, Hurtbutt.

Du har bara kommit med bortförklaringar och du kommer med flera. Du avslutar dessutom med ett festligt feltänk och en förolämpning.

Återigen, besvara den ursprungliga kritiken.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Och angående genusvetenskap, Moztech. Jag vet att det är extremt överdrivet och inte någon vetenskap. Men det finns delar i det som man faktiskt kanske kan ta åt sig om man trollar lite med sin slutledningsförmåga. Jag påstod aldrig att genusvetenskap var särskilt bra eller vetenskapsbaserat, bara att du kunde behöva det då du kommer med påståenden som att kvinnor aldrig blivit illa behandlade på grund utav sitt kön. Det var bara det jag reagerade på.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Och angående genusvetenskap, Moztech. Jag vet att det är extremt överdrivet och inte någon vetenskap. Men det finns delar i det som man faktiskt kanske kan ta åt sig om man trollar lite med sin slutledningsförmåga. Jag påstod aldrig att genusvetenskap var särskilt bra eller vetenskapsbaserat, bara att du kunde behöva det då du kommer med påståenden som att kvinnor aldrig blivit illa behandlade på grund utav sitt kön. Det var bara det jag reagerade på.
Mvh

Bra. Jag undrar bara vad det skulle hjälpa kvinnor i det förflutna att jag läser en pseudovetenskap idag? Om du tror att kvinnor blivit illa behandlade i det förflutna så får du väl tro det då.

Illa behandlad = misshandlad, våldtagen, misskött

Diskriminerad = inte få utbilda sig, inte få jobba, inte få vara politiskt aktiv

Det är inte misshandel att inte sitta i regeringen och det har aldrig varit tillåtet att misshandla eller våldta kvinnor. Vill du tro det så är det ju upp till dig. Vet inte varför du skulle välja att tro på något som inte är sant.

Permalänk
Medlem

Man blir så trött så, trött på detta. Men jag är inte förvånad, Samsung är ett Asiatiskt företag och där har man inte uppdaterat sina kvinnovärderingar på 50 år så man ligger kulturellt efter med åtskilliga decennier när det gäller jämställdheten och synen på kvinnor.

Men men jag tycker det finns andra dåliga exempel även från väst tex denna från GoDaddy: https://www.youtube.com/watch?v=XoAIG9HcLvA

Vad tycker ni om den?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Suck

Skrivet av moztech:

Bra. Jag undrar bara vad det skulle hjälpa kvinnor i det förflutna att jag läser en pseudovetenskap idag?

Det hjälper dem föga men vem är det som påstått att dagens vetenskap ska hjälpa de nu döda? Inte ens historievetenskapen har det anspråket, än mindre SLU trots vår befolknings långa tid som bönder.

Skrivet av moztech:

Om du tror att kvinnor blivit illa behandlade i det förflutna så får du väl tro det då.

Ja det är klart att han får tro det, det är dessutom så att han i det fallet tror rätt.
Det är vida känt att kvinnor blev illa behandlade, kränkta och levde som komplement till mannen i stora delar av världen under stora skeenden av vår civilisation, motsvarande situation har aldrig män hamnat i.

Skrivet av moztech:

Illa behandlad = misshandlad, våldtagen, misskött
Diskriminerad = inte få utbilda sig, inte få jobba, inte få vara politiskt aktiv

När man ska ha en semantisk diskussion så är det bra att vila sig mot något och helst inte hitta på egna förklaringar:
Behandla = bete sig, hantera, vårda, ta upp.
Således är det inte rimligt att definiera illa behandlad som våldtäkt eller misshandel. De två begreppen är vad de är.
Diskriminerad är ett begrepp du inte förstår, det är tämligen vanligt men det är inte okej.
Diskriminerad betyder att man blir särbehandlad pågrund av skillnader.
Vad du talar om är systematiskt förtryck.
Men visst vore det så att om kvinnan inte fick arbeta alltjämt för att hon var kvinna så skulle du ha rätt, eller att hon inte fick rösta. Nu var det snarare så att hon inte fick någotdera eftersom hon var omyndigförklarad (1921) dvs egendom.

Återigen, det är enkla saker att läsa till sig, du behöver inte söka dig till genusvetenskapen, det finns mängder av litteratur författad av misogyna högerdårar som lyfter fram ovanstående.

Skrivet av moztech:

Det är inte misshandel att inte sitta i regeringen och det har aldrig varit tillåtet att misshandla eller våldta kvinnor.

Varför pratar du om misshandel? Att inte tillåta kvinnor få ta del av landets styre på grund av deras kön är diskriminering, att inte låta dem ta del av landets styre för att de omyndigförklaras är förtryck.

Jovisst har det varit lagligt att misshandla kvinnor och våldta dem. Våldtäkt inom äktenskapet förbjöds först 1965. Husaga avskaffades först 1920 rättan att slå sin fru var dock omtvistad redan 1734.

Återigen så är det här allmänt kända saker som även återfinns i misogyna högerdårars verk.

Skrivet av moztech:

Vill du tro det så är det ju upp till dig. Vet inte varför du skulle välja att tro på något som inte är sant.

Fast nu är det ju så att det är sant, något du borde kollat upp innan du sa det där. Lycka till i övrigt, du kommer behöva det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Suck själv, vänstermupp.

Det är stor skillnad mellan att omyndigförklara någon och att behandla någon fysiskt illa. Det är den myten jag stör mig på. Om du tror att det har varit socialt accepterat att misshandla och våldta kvinnor någonsin så får du väl göra det då.

Att det inte fanns en lag emot våldtäkt inom äktenskap betyder väl inte att alla våldtog sina fruar, eller hur?

Ge dig. Du har ingenting att komma med förutom att vrida och vända på begrepp. Dessutom så svamlar du om saker jag inte ens nämnt. Get a life.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Suck själv, vänstermupp.

Tyvärr du får inte sucka, armarna längs sidorna och sitt still i bänken.

Skrivet av moztech:

Det är stor skillnad mellan att omyndigförklara någon och att behandla någon fysiskt illa. Det är den myten jag stör mig på. Om du tror att det har varit socialt accepterat att misshandla och våldta kvinnor någonsin så får du väl göra det då.

Verkar som att du missar att det var fullt lagligt att våldta sin hustru fram till vilket årtal? Att spöa henne till?
När det kommer till den sociala acceptansen så ska du nog tänka om lite.

Brytningspunkten mellan forna tiders våldtäktsfall och dagens kommer nån gång runt 2000-talet då domstolarna får pisk för att de anklagar kvinnan för att locka fram våldtäkten. Det sannolikt största skälet till att våldtäkter utom äktenskap sällan anmäldes är att offret skuldbelades.

Så frågan huruvida det var acceptabelt att våldta eller ej är underställd faktumet att det inte var god sed att bli våldtagen.

Skrivet av moztech:

Att det inte fanns en lag emot våldtäkt inom äktenskap betyder väl inte att alla våldtog sina fruar, eller hur?

Har jag hävdat det? Nej jag har dock upplyst dig om att det var lagligt: Kvinnan ägde inte sin egen kropp i äktenskapet.

Skrivet av moztech:

Ge dig. Du har ingenting att komma med förutom att vrida och vända på begrepp. Dessutom så svamlar du om saker jag inte ens nämnt. Get a life.

Nu tycker jag att du ska vara tacksam för att någon tar sig tid och undervisar dig personligen i Sveriges historia och lagstiftning, ditt behov är skriande.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Suck återigen. Förutsägbart och PK-riktigt svar av dig där.

Om du vill svartmåla alla män som förövare och alla kvinnor som offer så får du göra det men jag behöver inte hålla med dig alls.

Din vänsterretorik är inte särskiljt upplysande alls utan mest tröttsam. Inget du sagt är nyheter för mig. Det är din vinkling som jag stör mig på.

Tack och hej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Suck återigen. Förutsägbart och PK-riktigt svar av dig där.

Om du vill svartmåla alla män som förövare och alla kvinnor som offer så får du göra det men jag behöver inte hålla med dig alls.

Din vänsterretorik är inte särskiljt upplysande alls utan mest tröttsam. Inget du sagt är nyheter för mig. Det är din vinkling som jag stör mig på.

Tack och hej

Skickades från m.sweclockers.com

Men vad har du bidragit till? Ditt "kritiska tänk" var ju sådär lagom spännande då du berättade att du inte känner till MI och ändå tror dig kunna ge någon form av kritik
Du gör enbart bort dig genom att påstå att du inte har tid samtidigt som väljer att konstant befinna dig i denna tråd samtidigt som du undviker att svara på alla frågor. Sen att du väljer att besvara på enkla frågor med att ta upp Asperger är ju enbart beklagligt.
Mitt råd, sluta svara i den här tråden då du enbart skämmer ut dig (och det på internet, hur dåligt är inte det liksom).

Citat:

Nu tycker jag att du ska vara tacksam för att någon tar sig tid och undervisar dig personligen i Sveriges historia och lagstiftning, ditt behov är skriande.

Ja verkligen, var tacksam att du får personlig undervisning. Det kostar andra en hel del. Men jag misstänker att du inte kommer ta någon som helst lärdom av det hela och gnälla med något som "Hej, jag har inte tid. haha! hej då"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Suck återigen. Förutsägbart och PK-riktigt svar av dig där.

Då får vi anta att du med PK menar rätt och riktigt rent faktamässigt.

Skrivet av moztech:

Om du vill svartmåla alla män som förövare och alla kvinnor som offer så får du göra det men jag behöver inte hålla med dig alls.

Jag har aldrig sökt svartmåla alla män som förövare och alla kvinnor som offer. Huruvida du håller med eller ej om det jag inte sagt är ointressant.

Skrivet av moztech:

Din vänsterretorik är inte särskiljt upplysande alls utan mest tröttsam. Inget du sagt är nyheter för mig. Det är din vinkling som jag stör mig på.

Den borde inte vara upplysande men eftersom du har missat stora sjok av svensk historia så är den det. Du gillar den inte men den upplyser dig, var god sluta ljuga.

Skrivet av moztech:

Tack och hej

Du kommer säkerligen tillbaka.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Man blir så trött så, trött på detta. Men jag är inte förvånad, Samsung är ett Asiatiskt företag och där har man inte uppdaterat sina kvinnovärderingar på 50 år så man ligger kulturellt efter med åtskilliga decennier när det gäller jämställdheten och synen på kvinnor.

Men men jag tycker det finns andra dåliga exempel även från väst tex denna från GoDaddy: https://www.youtube.com/watch?v=XoAIG9HcLvA

Vad tycker ni om den?

Samsung är ett internationellt företag med rötter i Asien. Att de väljer att vara ett internationellt företag så får de faktiskt ta med i beräkningen att bli behandlade efter sådana som SosseSverige Att påstå att de inte känner till vad som gäller utanför sin nationsgräns tycker jag inte hen ska göra då hen utgår från att företagets pr-avdelning är dumma i huvudet. Och så är inte fallet. Att de väljer att köra sån här reklam är främst för att väcka uppmärksamhet och få lite kritik kastat mot sig. Och för att sticka ut i mediebruset så är det en bra strategi.

GoDaddy var hemsk.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Moztech, att kvinnor blir illa behandlade är någonting som sker idag. Med illa behandlad behöver man inte mena fysiskt våld. Varför sätter du ord i munnen på mig? Det är över huvud taget inte något som jag påstått någonsin. Saknar du argument för din sak, eller vad?

Permalänk
Medlem

Förundras verkligen över era inlägg, kvinnokämpar. Vet inte riktigt varför man måste vara outbildad , småkukad och allt vad det nu kan vara bara för att man ifrågasätter offerkoftan och populära myter?

Varför skulle jag skämma ut mig? För att jag inte tycker som ni tycker?Jag står för vad jag tycker i verkliga livet också och här är det ingen som får frispel på grund av det.

Hög nivå på debatten här. Verkligen. Antar att ni gillar olika olika också (så länge man tycker precis som ni gör då förstås).

Nej, gå och snyt er. Kanske ni ska lämna era föräldrars källare emellanåt med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Förundras verkligen över era inlägg, kvinnokämpar. Vet inte riktigt varför man måste vara outbildad , småkukad och allt vad det nu kan vara bara för att man ifrågasätter offerkoftan och populära myter?

Nej nej du behöver inte ha liten kuk, att du brister i utbildning är klart, annars skulle du inte ens sagt hälften av det du gjorde. Det är dock så att det är du som bär offerkoftan. Det är inte vi som slår ifrån oss allt och känner oss attackerade, vi diskuterar sakligt och du väljer att bemöta oss med spott och spe samt konspirationer såsom nu.

Skrivet av moztech:

Varför skulle jag skämma ut mig? För att jag inte tycker som ni tycker?Jag står för vad jag tycker i verkliga livet också och här är det ingen som får frispel på grund av det.

Återigen så har vi diskuterat sakligt, du har valt att förolämpa och bortförklara så vem är det som fått frispel? Vad du tycker i det verkliga livet är ointressant här och där. Det som är intressant är att du missat stora sjok av svensk historia och bildat dig åsikter på falska eller icke existerande ting.

Skrivet av moztech:

Hög nivå på debatten här. Verkligen. Antar att ni gillar olika olika också (så länge man tycker precis som ni gör då förstås).

Men hörru, du kan inte anklaga andra för att hålla nivån låg och sedan skriva:

Skrivet av moztech:

Nej, gå och snyt er. Kanske ni ska lämna era föräldrars källare emellanåt med.

Du skämmer ut dig för att du skriver sånt istället för att ta diskussionen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Förundras verkligen över era inlägg, kvinnokämpar. Vet inte riktigt varför man måste vara outbildad , småkukad och allt vad det nu kan vara bara för att man ifrågasätter offerkoftan och populära myter?

Varför skulle jag skämma ut mig? För att jag inte tycker som ni tycker?Jag står för vad jag tycker i verkliga livet också och här är det ingen som får frispel på grund av det.

Hög nivå på debatten här. Verkligen. Antar att ni gillar olika olika också (så länge man tycker precis som ni gör då förstås).

Nej, gå och snyt er. Kanske ni ska lämna era föräldrars källare emellanåt med.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är enbart du som har dragit in de fysiska egenskaper.
Vilka populära myter?
Du skämmer ut dig för att du anser att jag har fel men kan inte argumentera för det. Du står för vad du tycker utan grund. Det är problematiskt.
Det är hög nivå, du stör den.

För att påminna hur debatten sköts av Moztech:

Skrivet av moztech:

För det första så har inte kvinnor blivit illa behandlade pga. sitt kön någonsin. Hitta gärna historiska belägg för detta påstående. Detta är en myt som feminister själva gillar att propagera.Det har aldrig varit tillåtet att misshandla sin fru, behandla henne illa eller att behandla henne som en ägodel.

Citat:

Folk är ju så bajsnödiga nuförtiden. Genomsnittskvinnan vet inte hur man installerar en hårddisk men det kanske man inte får säga då det är kränkande? Lade själv inte märke till att hon ens satt i ett kök utan mest att hon lät lite efterbliven.

Citat:

Vad jag menade med att kritisera rapporten? Det står ju i det du citerade. En (och vara 1) luddig rapport. Vem är mi.se? Aldrig hört talas om dom.

Citat:

Vad jag menar med videon är att folk som är PK är självgoda. Folk har ju enorma tolkningsproblem här när det gäller sarkasm och satir. Aspergers?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som reagerade över att i slutet, efter att de bytt till den fantastiska SSDn och testat den och kört med den, så säger han "I'd love to have the new SSD'

MEN HAN HAR JU REDAN DEN!

Jag gillar inte sådana fel..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Suck själv, vänstermupp.
Att det inte fanns en lag emot våldtäkt inom äktenskap betyder väl inte att alla våldtog sina fruar, eller hur?

Skulle du tycka att det kändes okej att det var fullt lagligt att spöa dig, även om det inte automatiskt betyder att alla skulle göra det? Eller skulle du föredra att du faktiskt kunde anmäla och väcka åtal mot någon som gjorde det?

För övrigt vill jag tacka Huzzbutt för hans eller hennes enorma tålamod i den här tråden. Det är glädjande att se

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?

Permalänk
Medlem

Spoiler för folk som inte förstår satir, sarkasm eller liknelser:

Omvända roller i dagens Sverige

Dold text