Permalänk
Medlem

Vad var det för extra update ni fick?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nVIDIA:

En undran , vilka "vettiga felsökningsappar" finns det, har letat utan resultat, vill veta

Gammalt inlägg men verkar inte som du fått svar. "Car Dash" funkar fint med billig Bluetooth obd2-dongle för att läsa ut och rensa felkoder. Samt lite annat. Pris på 30kr ej trial.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur är 925'an kontra 920 och 1020?
Menar är det värt att fundera på 925'an eller så?

Är mest sugen på 1020 för kameran, men sammtidigt är det ju en stund kvar tills vi får se den i Sverige. Vad är det som gör 925'an till en "bra telefon" jämfört mot 920/1020?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Gammalt inlägg men verkar inte som du fått svar. "Car Dash" funkar fint med billig Bluetooth obd2-dongle för att läsa ut och rensa felkoder. Samt lite annat. Pris på 30kr ej trial.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det denna du menar, kostar 40:- http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/dash/3c1c0628-e98...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Hur är 925'an kontra 920 och 1020?
Menar är det värt att fundera på 925'an eller så?

Är mest sugen på 1020 för kameran, men sammtidigt är det ju en stund kvar tills vi får se den i Sverige. Vad är det som gör 925'an till en "bra telefon" jämfört mot 920/1020?

Skulle gärna ha svar på den frågan också. Är otroligt sugen på en 1020 men vet inte om jag har lust att punga ut mer än 5 k + några månaders väntan på release.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Hur är 925'an kontra 920 och 1020?
Menar är det värt att fundera på 925'an eller så?

Är mest sugen på 1020 för kameran, men sammtidigt är det ju en stund kvar tills vi får se den i Sverige. Vad är det som gör 925'an till en "bra telefon" jämfört mot 920/1020?

Skrivet av Exxelent:

Skulle gärna ha svar på den frågan också. Är otroligt sugen på en 1020 men vet inte om jag har lust att punga ut mer än 5 k + några månaders väntan på release.

Tekniska specifikationer:
http://www.engadget.com/2013/07/11/nokia-lumia-1020-925-920-8...

Annars är det bara att leta reda på några recensioner och bilda en egen uppfattning om vad som är bäst för er.

Skulle väl säga att 925 är lite bättre än 920. Hade jag valt en av de två idag hade det blivit 925.

Men gillar ni att ta många bilder så kan det vara värt att läsa på mer om 1020.

Permalänk
Skrivet av betan:

Tekniska specifikationer:
http://www.engadget.com/2013/07/11/nokia-lumia-1020-925-920-8...

Annars är det bara att leta reda på några recensioner och bilda en egen uppfattning om vad som är bäst för er.

Skulle väl säga att 925 är lite bättre än 920. Hade jag valt en av de två idag hade det blivit 925.

Men gillar ni att ta många bilder så kan det vara värt att läsa på mer om 1020.

Jag har sett specifikationerna osv, men va mest ute efter vad folk tyckte Annars hade jag inte frågat här^^

Den största skillnaden är väl kameran och RAM, men märks det någon skillnad 2GB vs 1GB i WP8? Annars är man ju sugen på en 925'a istället (32GB) synd att inte nokia har möjlighet för sd-kort =/

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har sett specifikationerna osv, men va mest ute efter vad folk tyckte Annars hade jag inte frågat här^^

Den största skillnaden är väl kameran och RAM, men märks det någon skillnad 2GB vs 1GB i WP8? Annars är man ju sugen på en 925'a istället (32GB) synd att inte nokia har möjlighet för sd-kort =/

Lumia 925 är ju både kortare, smalare och tunnare och lättare än Lumia 920, sen är den ju byggd i aluminium och plast. Sen har ju 925 Amoled som brukar förstärka färgerna, sen vad man tycker om det kan man ju ha delade meningar om. Nokia har valt att ha SD-kort på sina billigare mobiler, den Lumia med högsta specifikationen och samtidigt SD är Lumia 820.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har sett specifikationerna osv, men va mest ute efter vad folk tyckte Annars hade jag inte frågat här^^

Den största skillnaden är väl kameran och RAM, men märks det någon skillnad 2GB vs 1GB i WP8? Annars är man ju sugen på en 925'a istället (32GB) synd att inte nokia har möjlighet för sd-kort =/

Extra RAM i 1020 är ju tillför de stora bilderna så tror inte det märks någon skillnad vid dagligt användande, möjligtvis att appar kan ligga kvar i minnet lite längre. 1GB funkar bra och jag har inte märkt något problem med prestandan.

925 har marginellt bättre kamera än 920 också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Nej.

http://www.windowsphone.com/s?appid=1748b8c2-ecb2-4f4c-8abb-a66d8150cc0b

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Lumia 925 är ju både kortare, smalare och tunnare och lättare än Lumia 920, sen är den ju byggd i aluminium och plast. Sen har ju 925 Amoled som brukar förstärka färgerna, sen vad man tycker om det kan man ju ha delade meningar om. Nokia har valt att ha SD-kort på sina billigare mobiler, den Lumia med högsta specifikationen och samtidigt SD är Lumia 820.

Så för min del är det med andra ord 1020 eller 925, för själv tycker jag om lite mindre mobiler o aluminium e snyggt SD kort klarar man sig ju utan när det är 32GB ändå bara lite konstigt att dom inte har det.

Skrivet av betan:

Extra RAM i 1020 är ju tillför de stora bilderna så tror inte det märks någon skillnad vid dagligt användande, möjligtvis att appar kan ligga kvar i minnet lite längre. 1GB funkar bra och jag har inte märkt något problem med prestandan.

925 har marginellt bättre kamera än 920 också.

Så 920 är rent o skärt dumt o köpa känns det som, om man nu inte ska ha en billigare telefon. Då ska man bara bestämma sig. 925 nu eller vänta på 1020 o få med bättre kamera

Tack för svaren alla, nu har jag nog lite mer koll

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Så för min del är det med andra ord 1020 eller 925, för själv tycker jag om lite mindre mobiler o aluminium e snyggt SD kort klarar man sig ju utan när det är 32GB ändå bara lite konstigt att dom inte har det.

Så 920 är rent o skärt dumt o köpa känns det som, om man nu inte ska ha en billigare telefon. Då ska man bara bestämma sig. 925 nu eller vänta på 1020 o få med bättre kamera

Tack för svaren alla, nu har jag nog lite mer koll

Nej du får bara 16GB med 925 vs 32GB på 920
Dessutom ingen trådlös laddning.

Jag är fortfarande inte övertygad om att det skulle vara ett enkelt val.
925an kommer repas på ett ögonblick utan ett ordentligt skal.
Ska man dessutom ha på trådlösa skalet blir det en viktskillnad på 24 gram mot 920.
Frågan är om Nokia tänker släppa en riktig uppdatering om några månader eller om 925an gäller också i ett halvår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Hur är 925'an kontra 920 och 1020?
Menar är det värt att fundera på 925'an eller så?

Är mest sugen på 1020 för kameran, men sammtidigt är det ju en stund kvar tills vi får se den i Sverige. Vad är det som gör 925'an till en "bra telefon" jämfört mot 920/1020?

925 är snyggare, elegantare, och smidigare rent visuellt och fysiskt, sedan har den bättre kamera och en vassare skärm iform av Amoled.

1020 är en kraftigt upphottad version av 920, smalare, lättare, men med mycket mer under huven iform av en monsterkamera och mer Ram.

925 slår 920 pga att den har samma prestanda förutom inbyggd trådlös laddning (som iaf jag ändå aldrig använder) men är snyggare, lättare, och vassare (skärm+kameran, etc)

1020 slår 925 pga att den har en såpass mycket bättre kamera och bara den gör hela luren unik. Sedan är den tightare än 920, så vikt och storlek blir inte alls lika påtagligt mellan den och 925 som mellan 920 och 925.

1020 har också Amoled.

Så min slutsats blir: Kan man inte hålla sig, köp en 925. Vill man ha den bästa luren, invänta 1020 eller ev en ännu nyare lur som kanske lanseras under hösten (Nokia World).

Jag har en 920 och har hållit i en 925 och tittat igenom den och då släppte suget för min 920 är så väldigt snarlik. Steget blir litet så att det känns meningslöst, men däremot byter jag upp mig om jag kliver på en 1020. Det känns som den är så vräkig det bara går. Både cool och sanslös etta inom foto.

Skrivet av Exxelent:

Skulle gärna ha svar på den frågan också. Är otroligt sugen på en 1020 men vet inte om jag har lust att punga ut mer än 5 k + några månaders väntan på release.

Se ovan om du känner för det.

Permalänk
Medlem

Här en som lyckats modda in trådlös laddning i 925
http://www.wpcentral.com/diy-enables-wireless-charging-lumia-...

Permalänk
Medlem

Hej på er! Skulle gärna köpa en 925....dock så är 16 GB alldeles för snålt för mig. Det finns 32 GB Vodafone olåsta att köpa på bl.a Ebay - MEN, vet någon vad brandingen innehåller förutom Vodafone-startupscreen? En massa Vodafone pre-settings och/eller Vodafone tillägg? Startupscreen kan jag leva med men det andra...njae. Har googlat runt men hittar ingen info.

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag var och tittade på 925an idag och ja, 920 var kass i jämförelse. Skärmen mkt sämre ljusstyrka mm.
Slog till på 925an.

Permalänk
Medlem

En annan sak är att det bara skiljer några hundringar upp mellan 920 och 925, så vi pratar om nästan samma pengar men en snäppet bättre och mer estetisk mobil. Valet borde vara självklart, i synnerhet när man nu tydligen också kan modda in trådlös laddning.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Nokia erbjuder nya bakre skal med den inbyggd istället. Känns lite läskigt att göra det där själv...
Annars säljer Amazon uk nuvarande skal för ca 190kr. Dustinhome 200kr med studentkonto.

Permalänk
Medlem

Telepati, vet du om 920 har samma mikrofonhål nere i vänsterkanten som 925an?
Tänkte om jag kan använda 920 copter skärmskydd till 925an då de har samma yta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Telepati, vet du om 920 har samma mikrofonhål nere i vänsterkanten som 925an?
Tänkte om jag kan använda 920 copter skärmskydd till 925an då de har samma yta?

Om du menar det hålet som 925 har snett nedanför pilen, mot mitten (det måste ju vara det då det väl inte finns något annat?) så har inte 920 det.

Är det inte 925 el 1020 som har 3 mickar, istället för 2? Eller cyklar jag nu?

EDIT: 920 har visst också 3, men den har inte den där synliga i vänster nederkant.

925 har tydligen en lite annan variant på Glance Screen. 920 fick ju den varianten som var förinstallerad i 925 med Amber, men sedan kom denna

http://wmpoweruser.com/new-firmware-for-nokia-lumia-925-avail...

där tydligen 925 fick fullversionen av GS. Så skulle du kunna säga hur din GS ser ut, eller om du kanske t.om minns hur den var innan och vilka skillnaden den sista updaten tillförde. För jag tror att vi med 920 också¨får denna så småningom och det vore intressant att se hur långt de tagit GS, hur nära ex N9 den är.

Permalänk

Den här reviewen har ni säkert redan sett, för er som inte gjort det så är det en Ukrainsk välgjord, snygg och sevärd sådan. Dock på ryska, ändå sevärd för dem som inte behärskar ryska. Vissa ord kommer ni känna igen, som t.ex. aluminium, antenn och Nokia

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Efter några timmar med nya Lumia 925 tycker jag det är ganska stor skillnad på kameran jämfört med Lumia 920. Mycket bättre skärpa och kvickare kamera.

Riktigt snygg och välbyggd är telefonen också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Nokia 925 är så vacker. Nästan så man vill inhandla en och ersätta min Oppo Find 5.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nokia 925 är så vacker. Nästan så man vill inhandla en och ersätta min Oppo Find 5.

Så sant. Snyggaste telefonen någonsin. Vill ersätta min Ativ S, men har svårt att försvara prisskillnaden.

Permalänk
Medlem

Köpte 925:an för att lämna den vidare när 1020 släpps i Sverige, men den tar så bra bilder att jag nu undrar om jag kan släppa den. Den är bra mycket läckrare till utseendet än 1020.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Ytterligare en smårolig reklamfilm på Nokia 925!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk

Fick min Lumia 925 förra veckan för att utvärdera Wp8 för jobbets räkning. (köper bl.a in telefoner i en stor organisation) OMG! Vilken telefon..!!! Den slår ju allt. Jag visste att den skulle vara välbyggd men den överträffar mina förväntningar på alla fronter. Om någon läser denna tråden och kanske funderar på Samsung SG4, HTC One eller iphone 5.. Det är ingen match. Lumia 925 golvar konkurrenterna lätt.. Kommer bli mycket Nokia och Wp8 hos oss framöver nu.

Permalänk
Medlem

Nu är även 925 med i en musikvideo, börjar bli rätt många Lumior nu.