Permalänk

Stöder detta Mobo SLI?

Hej!

Har letat o letat men hittar inte om DETTA moderkort stöder SLI.

Någon som vet?

Tack!

Permalänk
Medlem

Japp, det gör den.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av stylarn:

Japp, det gör den.

Okej! Tack så jättemycket för det snabba svaret!

Men jag fick ingen SLI brygga med moderkortet. Ska jag köpa ett nytt då?

Permalänk
Medlem

Du kan nog köpa vilken SLI brygga som helst.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Hej!

Har letat o letat men hittar inte om DETTA moderkort stöder SLI.

Någon som vet?

Tack!

Vad jag kan komma fram till: nej.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

"PCI Express 16X 2 st", säger ingenting till dig?

https://www.inet.se/produkt/1902493/asus-b85-plus-atx

http://www.inet.se/produkt/1902349/asus-m5a97-evo-r2-0

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte stödja SLI utan enbart Crossfire,

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

"PCI Express 16X 2 st", säger ingenting till dig?

Stödjer crossfire ja, men sli blir det värre med.

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av stylarn:

"PCI Express 16X 2 st", säger ingenting till dig?

Det är den fysiska storleken. Om den ena platsen bara är x4 elektiskt är kortet inte SLI ready.
Detta kortet har en x16@x16 och en x16@x4 och kan alltså inte köra SLI.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Va precis påväg att ändra mitt svar då jag hade ett annat moderkort uppe som jag råkade klicka in på -.-

Precis som Ipreno säger, den är enbart crossfire ready.
Ledsen för mitt svar!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Hej!

Har letat o letat men hittar inte om DETTA moderkort stöder SLI.

Någon som vet?

Tack!

"Supports AMD Quad-GPU CrossFireX™ Technology"
http://www.asus.com/Motherboards/B85PLUS/#specifications

Så den stödjer inte SLI.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Hade den haft stöd för SLI så hade du fått SLI-bryggor med i förpackningen till moderkortet.

Permalänk
Skrivet av Ipreno:

Det verkar inte stödja SLI utan enbart Crossfire,

Skrivet av s029dg:

Stödjer crossfire ja, men sli blir det värre med.

Skrivet av LemonIllusion:

Det är den fysiska storleken. Om den ena platsen bara är x4 elektiskt är kortet inte SLI ready.
Detta kortet har en x16@x16 och en x16@x4 och kan alltså inte köra SLI.

Skrivet av stylarn:

Va precis påväg att ändra mitt svar då jag hade ett annat moderkort uppe som jag råkade klicka in på -.-

Precis som Ipreno säger, den är enbart crossfire ready.
Ledsen för mitt svar!

Skrivet av TAG9217:

Hade den haft stöd för SLI så hade du fått SLI-bryggor med i förpackningen till moderkortet.

Okej! Tack så mycket alla! Vad tror ni om GTX 660 SLI till BF4?

Permalänk
Skrivet av linuscool2:

Okej! Tack så mycket alla! Vad tror ni om GTX 660 SLI till BF4?

Borde funka. Men till modekortet du länkade så kan du ej köra SLI. Skulle satsa på ett grafikkort om du nu inte redan har ett GTX 660.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Borde funka. Men till modekortet du länkade så kan du ej köra SLI. Skulle satsa på ett grafikkort om du nu inte redan har ett GTX 660.

Har redan ett 660 så jag kände för att testa på SLI för första gången. Därför undrade jag om moderkortet stöder SLI. Men tack för svaret!

Permalänk
Skrivet av linuscool2:

Har redan ett 660 så jag kände för att testa på SLI för första gången. Därför undrade jag om moderkortet stöder SLI. Men tack för svaret!

Okej, då är det värt att gå på ett till 660, men som sagt modekortet du länkade stödjer ej SLI. Vad för annat modekort hade du tänkt dig?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Okej, då är det värt att gå på ett till 660, men som sagt modekortet du länkade stödjer ej SLI. Vad för annat modekort hade du tänkt dig?

Har bara snabb kollat men tänkte på ett Asus Z87-A. Men jag har inte så jättemycket pengar så jag försöker hitta något billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Har bara snabb kollat men tänkte på ett Asus Z87-A. Men jag har inte så jättemycket pengar så jag försöker hitta något billigare

Lista på LGA1150-moderkort med stöd för SLI, sorterade på pris.

Tyvärr kommer du inte mycket lägre än tusenlappen då SLI, till skillnad från Crossfire, har en licenskostnad.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Lista på LGA1150-moderkort med stöd för SLI, sorterade på pris.

Tyvärr kommer du inte mycket lägre än tusenlappen då SLI, till skillnad från Crossfire, har en licenskostnad.

Aha okey :S Men ASRock Z87M Extreme4 verkar ok. Eller vilket är bäst mellan mitt ASUS B85-PLUS ATX och ASRock Z87M Extreme4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Aha okey :S Men ASRock Z87M Extreme4 verkar ok. Eller vilket är bäst mellan mitt ASUS B85-PLUS ATX och ASRock Z87M Extreme4?

ASUS B85-PLUS ATX har inte stöd för SLI, bara Crossfire. Bara för att ett moderkort har 2st Pci-express x16/x8 kan man inte ta för givet att det har stöd för SLI. SLI är generellt ganska frånvarande i dem lägre prisklasserna just för att det krävs en licens för att implementera det, och detta lägger på en del på priset (150-200kr?).

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

ASUS B85-PLUS ATX har inte stöd för SLI, bara Crossfire. Bara för att ett moderkort har 2st Pci-express x16/x8 kan man inte ta för givet att det har stöd för SLI. SLI är generellt ganska frånvarande i dem lägre prisklasserna just för att det krävs en licens för att implementera det, och detta lägger på en del på priset (150-200kr?).

Ja, men jag glömde skriva det men vilket av dom är bäst om man inte behöver SLI?

Permalänk

Det funkar med SLI om du vill. Jag har inte SLI heller på mitt moderkort för tydligen vägrar Nvidia ha SLI på moderkort som endast har pciexpress 2.0 x4. Jag har ingen källa dock angående varför det inte funkar med SLI. Men det går att få det att funka med "hacks"

Moderkort jag kör SLI med: http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20Z77%20Performance/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3812883/msi-z87-g45-gaming-a...

Kan vara nåt får dig lite dyrare men ger dig Sli stöd och 3 års garanti istället för Asrock 1 år.