Samsung Galaxy Gear avslöjas innan IFA

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Gear avslöjas innan IFA

På mässan IFA i Berlin planerar Samsung att introducera den smarta klockan Galaxy Gear, men redan nu läcker bilder och specifikationer ut på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ser rätt så snyggt ut faktiskt

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Har längtat efter denna produkt, men usch så ful

Permalänk
Medlem

"vilket kan användas för att fotografera mat..."

Oh crap det kommer bli ännu mer mat på Instagram nu alltså!

Permalänk
Medlem

Perfekt med Spotify när man tränar, vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Ser snygg ut

Menar du allvar eller gick det bara lite fort för att bli först med att kommentera? Den ser ju groteskt ut! I alla fall på SweCs bilder.
Ja, smaken är som baken men så j-a dålig smak kan man väl inte ha?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Dags att sparka några designers på Samsung tror jag.

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Menar du allvar eller gick det bara lite fort för att bli först med att kommentera? Den ser ju groteskt ut! I alla fall på SweCs bilder.
Ja, smaken är som baken men så j-a dålig smak kan man väl inte ha?

Ja jag menar allvar den är på allvar riktigt snygg

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Om man ska träna så hade det varit najs med inbyggd GPS!

Permalänk

Vad hände med böjbar skärm och ergonomiska former och allt det där tjafset... eller tänker jag på nått annat.

Permalänk

Som sagt en prototyp!

Permalänk

För mig som har armbandsur som intresse går ju denna tyvärr fetbort. Men rolig pryl

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk

Ful som stryk och på tok för stor om det är meningen att man ska bära den som ett armbandsur, den kommer vara omöjlig att ha under skjort/tröjärmar.

Permalänk

Den ser ju helt horribel ut :/
Och batteritid på 10h? För att jag ens ska överväga att köpa en "smartwatch" så måste den ha batteritid på åtminstone ett par dagar-uppåt en vecka.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Om AMOLED är böjbar varför kunde inte Samsung utnyttja det på klockan? Klockan har ju platt skärm...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Som sagts redan, prototyp!

Dessutom smaken är väl som baken delad el, ser liksom inte poängen men men det är ett fritt land. (Hoppas jag, kommer fram så mycket hemliga avslöjanden nuförtiden lol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Perfekt med Spotify när man tränar, vill ha.

Hur menar du nu? Det är väll jävligt osmidigt med spotify i klockan som du har på handleden, isåfall om du har trådlösa hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harald705:

Ser rätt så snyggt ut faktiskt

Slår fortfarande inte en rejäl klocka

Permalänk
Medlem

en smartphone fastklistrad på en klocka. det kan jag göra själv hemma också om jag skulle vilja det, så jag ser inte poängen.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Om man ska träna så hade det varit najs med inbyggd GPS!

Detta var min första tanke när jag såg Gear, utan GPS känns den onödig för mig.
Det hade varit väldigt nice att ha appar som RunKeeper på den och slippa ta med mobilen ut i löpspåret, samt trådlösa BT-hörlurar.

Som den är nu tycker jag att den känns som en tämligen onödig förlängning av ens smartphone tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

"Enheten sammankopplas enheten" -- Smått lustigt att läsa på morgonen och tro att man fått en stroke.

Permalänk
Medlem

Fan va ful den var. Som med allt annat som Samsung gör idag så lär det sluta med att den ser ut som en Galaxy S3/S4/Note/Tab.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Lär antagligen bli som vanligt... Apple släpper en klart bättre produkt som får all uppmärksamhet och sen rippar Samsung konceptet och gör det till sitt eget.

Permalänk
Skrivet av Fikabulle:

Lär antagligen bli som vanligt... Apple släpper en klart bättre produkt som får all uppmärksamhet och sen rippar Samsung konceptet och gör det till sitt eget.

Att du vågar säga något sånt på SweCs forum

Permalänk
Medlem

Har jag fattat det helt fel eller? Om man är ute på en löprunda måste man alltså ha sin galaxy smartphone +smart watch?

10 timmars batteritid?? Say what. Då måste man alltså även ha två klockor på sig/med sig. Känns som en bläckfisk med kapade armar. Den vill åt en massa olika håll men når inte riktigt fram någonstans.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd

Kommer den verkligen se ut sådär? Är tveksam. Isåfall är den ju helt värdelös! Stor och klumpig.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en fotboja

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

10 timmars batteritid? För vi behöver ju ännu fler saker att ladda. Och kamera

Om de lanserar denna och tror att folk ska ha på sig den till vardags har de missat målet fullständigt. Antingen det eller så har jag tappat min verklighetsuppfattning...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Skrivet av dreamersR:

Dags att sparka några designers på Samsung tror jag.

Skulle dom gjort för flera år sedan, kolla på Galaxy Serien, ingen av enheterna är tilltalande, vare sig det handlar om telefoner eller plattor.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

NEJ! Varför så stor... Då är Smart Watch 2 snyggare som är mindre... Visserligen dummare och färre pixlar. Men man vill ju ha något som är mindre och smidigare än mobilen... Inget en mobil till med armbandsursband.

(heter de arbandsursband... eller bara armband... eller hur blir de? När man inte menar vanligt armband utan sånt man har till klockor på handleden)

Visa signatur

Har en tyst dator.