Headset för seriös gaming, budget ca 1500

Permalänk
Medlem

Headset för seriös gaming, budget ca 1500

Hej alla Sweclockare!

Jag har nyligen köpt ett helt nytt gaming uppsättning, dock är det en sak som fattas och det är ett headset.
Jag har tittat på ett Sennheiser pc 360, är det att rekommendera? Min budget är som sagt runt 1500 kr, men billigare är bättre så att säga.
Och kommer Sennheiser att släppa 370?
Tack på förhand!
Emil,

Permalänk

Logitech G930, eller känns det fel med trådlöst?

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Medlem

Trådlöst spelar egentligen ingen roll, men jag har hört talas om att köpa Logitech G930 är som att kasta pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160060-qpad_qh-90_hea...
699kr ifall du är medlem. Sjukt bra pris kan jag säga.

Permalänk
Medlem

Kör på PC360. Har inte hört om att någon ersättande modell vore påväg.

Permalänk
Medlem

Steelseries Siberia v2, Bästa headsetet på länge. Svag bas dock.

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Skrivet av Seberm:

Steelseries Siberia v2, Bästa headsetet på länge. Svag bas dock.

Att du ens skriver det där..

Qpaden som någon tidigare länkade är nog något att kolla på

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Skrivet av PlexGear:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/160060-qpad_qh-90_hea...
699kr ifall du är medlem. Sjukt bra pris kan jag säga.

Hur kan man få det för 699 om man är medlem?

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med Sennheiser PC360. Ljudet är inget för en musik-audiofil, men för spel och och inspelning är den klockren.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera QH-90, rikitgt bra headset för pengarna, jag har nog inget att klaga på.

Visa signatur

|Cooler Master HAF 912 Plus|AMD FX 8320@3.5ghz|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI 970A-G46|MSI GTX 970|Crucial Ballistix Sport 8gb 1600Mhz|Corsair CX 600W|Crucial m500 SSD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingpandahq:

Hur kan man få det för 699 om man är medlem?

Som medlem på webbhallen får du erbjudande på ett antal produkter, du börjar som "bronze" och sen går det uppåt och ju högre du kommer desto bättre erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Som medlem på webbhallen får du erbjudande på ett antal produkter, du börjar som "bronze" och sen går det uppåt och ju högre du kommer desto bättre erbjudanden.

Dessutom får man det för 699 även om man bara har brons-nivå.

Permalänk

Prova något par av de nya steelseries lurarna som kommer!
Steelseries Siberia Elite
Steelseries 9h
Dom ska tydligen var RIKTIGT ljudisolerade som kan vara mycket skönt båda paren kommer till inet inom kort och ligger kring din prisklass.
Om du inte bryr dig så mkt om ljudisolering skulle nog jag välja Astro som har blande det bästa ljudet? och dom finns på komplett

Visa signatur

Moderkort: Msi P9X79 PRO CPU: Intel i7 3820 3,8 Ghz GPU: Msi Geforce GTX 680 Ram: Kingston Hyperx blu 2x8GB 1600Mhz Chassi: Coolermaster Storm Trooper PSU: be quite! Pure Power L8 630W 80+ Bronze SSD ASUS Raidr 240gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seberm:

Steelseries Siberia v2, Bästa headsetet på länge. Svag bas dock.

Siberia v2 har aldrig varit ett bra headset, och kommer aldrig vara det

Permalänk
Medlem

ASUS Vulcan pro lurar för cirka tusenlappen är min rekomendation. Glöm steelseries, de kan inte ens mäta sig med ASUS, Sennheiser, mfl.

Permalänk
Medlem

Sennheiser pc360, väger knappt något, känns väldigt väl gjord. Grymt bra ljud enligt mig, klart ljud och bra bas , inte för mycket men fortfarande riktigt tung. Har ett billigt ljudkort , asus xonar dg som har en liten amp som hjälper trycka ut lite mer. Super nöjd!

Visa signatur

<snajzzzZ->

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Dessutom får man det för 699 även om man bara har brons-nivå.

Jag gjorde ett konto på webhallen, står att jag är "Bronze", men när jag trycker på erbjudanden och letar upp Qpad QH-90 så kostar det fortfarande 889kr.
Gör jag något fel?

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SugarRay:

Jag gjorde ett konto på webhallen, står att jag är "Bronze", men när jag trycker på erbjudanden och letar upp Qpad QH-90 så kostar det fortfarande 889kr.
Gör jag något fel?

Ingen aning men för mig står det 699 och jag ligger fortfarande på brons. Kanske måste ha varit medlem längre än ett par minuter för att sånna bra erbjudanden ska gälla?

Permalänk
Medlem