Permalänk

Mic problem med siberia v2

Har ett problem med min mic eller ljudkort. Mina kompisar hör inte mej i skype men jag hör dem. Jag har försökt uppdatera ljudkortet gick inte hade senaste,gjort masssa mic grejer i skype som att försöka ändra inställningar. Så va kan det vara? kan det vara så att mitt ljudkort är sönder eller???
Eller att v2:an är sönder? har provat med iphone hörlurar funkar inte.. SÅ VAD ÄR PROBLEMT?
Igår funkade det utmärkt

TACKSAM för svar

Permalänk
Medlem

v2an går sönder otroligt lätt.
Vad jag vet så går det väl inte att koppla in iphone hörlurar i ett vanligt 3,5 mm mikrofonjack, så det är väl därför just det inte fungerar.
Pröva att ominstallera dina ljuddrivrutiner, ibland kan de få lite konstiga inställningar.

För övrigt, så skaffa något annat än siberia v2 om du nu inte verkligen tycker om just dem.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

v2an går sönder otroligt lätt.
Vad jag vet så går det väl inte att koppla in iphone hörlurar i ett vanligt 3,5 mm mikrofonjack, så det är väl därför just det inte fungerar.
Pröva att ominstallera dina ljuddrivrutiner, ibland kan de få lite konstiga inställningar.

För övrigt, så skaffa något annat än siberia v2 om du nu inte verkligen tycker om just dem.

kan du tipsa mej om ett bra headset? har kollat på de här : http://www.inet.se/produkt/6606565/attitude-one-tunguska-7-1-...
är detta headsetet bra???

Permalänk
Medlem

Har du prövat att skuva in mic:en och sen dra ut den igen? Mina v2 började glappa efter ett par år och det brukar få liv i dom igen.