Permalänk
Medlem

Testa Oculus Rift i stockholm?

Hej så rubriken lyder undrar jag om det finns något ställe i Stockholm där man kan testa Oculus rift, då jag är väldigt sugen på den men inte vet om jag vill köpa den.
Tack för alla svar!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Geeks
SweClockers

Webhallen har tidigare haft Oculus Rift på mässor och dylikt, möjligt att de tillhandahåller en demostation i någon butik, frågan är i så fall vilken.

I vilket fall som helst är OR i teststadiet och den som köper en sådan i dagsläget får vara beredd på att saker och ting inte fungerar perfekt. Det blir en slant för att stilla nyfikenheten, så att säga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Webhallen har tidigare haft Oculus Rift på mässor och dylikt, möjligt att de tillhandahåller en demostation i någon butik, frågan är i så fall vilken.

I vilket fall som helst är OR i teststadiet och den som köper en sådan i dagsläget får vara beredd på att saker och ting inte fungerar perfekt. Det blir en slant för att stilla nyfikenheten, så att säga.

Det är väldigt mycket en beta-produkt... men det är samtidigt en helt unik upplevelse. Om man inte testat VR innan så är det helt enormt.

Alla jag har låtit testa den på har tyckt att det är väldigt väldigt spännande, att vara inne i en datorvärld. Det är framtiden...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."