Permalänk
Medlem

internetproblem

hejsan en gång varje halvtimme så blir jag disconneted i ca 30 sek alla lampor på routern börjar blinka och allt lägger av, har en thomson som vi även har digital teve kopplad till.
börjar bli ganska drygt så tänkte fråga här om nån vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

ring ISP support till å börja med tror du han vara configurerad för en hastighet som din telekabel inte klarar av OM du har DSL vill säga.

men är det exakt 30min mellan avbrotten är de nognågot annat, men ring supporten först å se om de kan se någe fel på sin sida.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter det någon mer utrustning kopplad i telefonjacken? Sitter modemet i första jacket?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

ring ISP support till å börja med tror du han vara configurerad för en hastighet som din telekabel inte klarar av OM du har DSL vill säga.

men är det exakt 30min mellan avbrotten är de nognågot annat, men ring supporten först å se om de kan se någe fel på sin sida.

Tack för snabbt svar får ta att göra det. problemet började för några dagar sen. har adsl 6-8 Mbit
ca 30. 25-35 ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Sitter det någon mer utrustning kopplad i telefonjacken? Sitter modemet i första jacket?

Japp modemet på första sen telefon

Permalänk
Medlem

Kanske blir överhettad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens121:

Japp modemet på första sen telefon

när jag hade ADSL så brukade jag aldrig koppla in telefon på samma utag som ADSL modemet, även om väggutaget man får med modemet har en genomgående utag för just att koppla in telefon på så brukar det uttaget inte fungera korrekt, så jag har alltid kopplat in i ett annat uttag i bostaden och kört med trådlös telefon om den hamnat på lite fel ställe, dock har jag kört med Fiber i 4 år så mitt minne börjar svikta lite gällande DSL erfarenheter

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Löst

vi ringde kundservice så dom kunde fixa det från sig de hade blivit nånting fel! men tackar för alla svar!