Razer Tiamat - Andra hör vad jag lyssnar på

Permalänk

Razer Tiamat - Andra hör vad jag lyssnar på

Har skumt problem med mina razer tiamat lurar.

När vi sitter i skype så hör de helt plötsligt vad jag lyssnar på. De hör det inte hela tiden utan dyker upp ibland.

Någon som har samma problem ?

EDIT
Har även ett nytt ljudkort: Asus Xonar Phoebus
Kan det vara det som jäklas ?

Permalänk
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Har skumt problem med mina razer tiamat lurar.

När vi sitter i skype så hör de helt plötsligt vad jag lyssnar på. De hör det inte hela tiden utan dyker upp ibland.

Någon som har samma problem ?

EDIT
Har även ett nytt ljudkort: Asus Xonar Phoebus
Kan det vara det som jäklas ?

Mest troligt ljudkortet hade samma problem med mitt Asus Xonar Essence, vad du kan prova är att koppla in micen på dit moderkort istället och se om problemet uppstår där! Så kan vi sudda ut om det är ljudkortet eller inte.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk

Sjukt störigt om det är ljudkortet, förväntar mig lite mer på ett sådant ljudkort...

Skrivet av BabyMoseN:

Mest troligt ljudkortet hade samma problem med mitt Asus Xonar Essence, vad du kan prova är att koppla in micen på dit moderkort istället och se om problemet uppstår där! Så kan vi sudda ut om det är ljudkortet eller inte.

Blev samma skit, efter ett litet tag så hörde han musiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Sjukt störigt om det är ljudkortet, förväntar mig lite mer på ett sådant ljudkort...

Jag hade ett Siberia V2 Frost Edition med samma problem som dig , pratade med personalen på Teknikmagasinet och jag fick ett nytt på garantin och då löste det med ljudet sig!
Testa headsetet i en annan dator är ett bra tips!

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Sjukt störigt om det är ljudkortet, förväntar mig lite mer på ett sådant ljudkort...

Blev samma skit, efter ett litet tag så hörde han musiken

Du har stängt av mic boost eller? Samt har du högt ljud i hörlurarna när han hör dig eller behöver du inte ens spela hög musik för att han ska höra dig?!

Jag vet dock att Razers micar inte är något att hurra för så händer det samma på moderkortet skulle jag vinkla mina ögon mot dit headset då det inte direkt är värda sitt pris och det är väldigt snällt sagt tyvärr..

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Skrivet av JojjeNFTW:

Jag hade ett Siberia V2 Frost Edition med samma problem som dig , pratade med personalen på Teknikmagasinet och jag fick ett nytt på garantin och då löste det med ljudet sig!
Testa headsetet i en annan dator är ett bra tips!

Ok

Har ingen annan dator att testa på, och har bara ett G35 liggandes så det kommer man inte kunna testa något med då det kör på sitt egna ljudkort.
Kan det vara så att jag har mitt onboard ljud+G35 driver's installerat + Asus Xonar Phoebus drivers ?

Permalänk
Skrivet av BabyMoseN:

Du har stängt av mic boost eller? Samt har du högt ljud i hörlurarna när han hör dig eller behöver du inte ens spela hög musik för att han ska höra dig?!

Jag vet dock att Razers micar inte är något att hurra för så händer det samma på moderkortet skulle jag vinkla mina ögon mot dit headset då det inte direkt är värda sitt pris och det är väldigt snällt sagt tyvärr..

Saken är ju att han hör det inte hela tiden, det kommer efter ett litet tag in i låten.
Hade han hört det hela tiden så hade jag fattat, men när det händer då och då

Permalänk
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Saken är ju att han hör det inte hela tiden, det kommer efter ett litet tag in i låten.
Hade han hört det hela tiden så hade jag fattat, men när det händer då och då

Det låter ju som störningar, kan vara mycket när man har interna ljudkort, kan tex vara grafikkortet som stör! Annat du kan prova är och byta plats på graffa kortet till ett pci-e slott neråt och stoppa ljudkortet ovan för graffakortet kan fixa problemet om du har tur.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk

Testade att ringa skype själv och kom fram till att den plockar upp ljud hela tiden så det är headsetet det är "fel" på.
Blir nog att lämna tillbaka.

Permalänk
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Testade att ringa skype själv och kom fram till att den plockar upp ljud hela tiden så det är headsetet det är "fel" på.
Blir nog att lämna tillbaka.

Låter mest troligt, jag skulle rekommendera och byta headsetet själv för även om micen funkar så verkar alla klaga på kvaliteten på den i alla fall och mängder med andra dåliga kommentarer.. Du har ingen annan mic och prova antar jag hade ju varit simpelt om du bara kunnat stoppa in en annan och provat.

Visa signatur

Chassi:NZXT - Phantom 820 - Black|CPU:Core i7 4790K 4.8 GHz|CPU kylare:Corsair Hydro H115i/PnP|Mobo:Asus Maximus VII Hero - Z97|RAM:2x8GB G.Skill TridentX - 2400mhz CL10|SSD's: 2st Samsung 850 PRO 256gb|GPU:Zotac GTX 1080 Ti Amp Extreme @ 2113/12020Mhz|PSU:EVGA SuperNOVA G2 1000W|Ljudkort:Xonar Essence STX

http://www.youtube.com/user/BabyMoseN

Permalänk
Medlem

Hade ett par Tiamat 7.1 eller vad det nu hette och fick samma problem som dig, eventuellt gick mic sönder också på den Men enda som löste problemet för mig var att byta ut dem.