Datorn hittar inte min sekundära skärm

Permalänk

Datorn hittar inte min sekundära skärm

Jag laddade för några dagar sedan ner nya drivrutiner till mitt grafikkort (GTI 550ti) vilket resulterade i att min sekundära skärm blev helt svart. Det har fungerat med 2x skärmar i över ett år utan några problem som helst. Jag har försökt med det mest simpla som att gå in i kontrollpanelen och aktivera skärmen, men datorn hittar den inte ens. Windowsknappen+P ger inget resultat heller. Om jag dock byter plats på DVI kablarna och kopplar min sekundära i porten där min primära sitter så får jag bild på min sekundära men inte min primära.
Jag har verkligen försökt leta lösningar men har inte hittat ett dyft, hjälp uppskattas verkligen.

Permalänk
Medlem

Avinstallera drivrutinen
Ta bort kvarlämnade mappar.
Ladda ned installera drivrutinen igen.

Prova olika versioner. Gamla, nya, beta versioner.

I värsta fall får du kolla upp med Windows Uppdate men där syns det bara om du tagit bort drivrutinen. Egentligen ska du går direkt till Nvidias hemsida och ladda ned dom själv för de bruka vara bättre och nyare men om inte dom funkar och du är desperat...

Är det bara jag som inbillar mig att flera fått olika problem direkt efter att de lade in Nvidia drivrutiner?

Vilken Windows version är det?

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Avinstallera drivrutinen
Ta bort kvarlämnade mappar.
Ladda ned installera drivrutinen igen.

Prova olika versioner. Gamla, nya, beta versioner.

I värsta fall får du kolla upp med Windows Uppdate men där syns det bara om du tagit bort drivrutinen. Egentligen ska du går direkt till Nvidias hemsida och ladda ned dom själv för de bruka vara bättre och nyare men om inte dom funkar och du är desperat...

Är det bara jag som inbillar mig att flera fått olika problem direkt efter att de lade in Nvidia drivrutiner?

Vilken Windows version är det?

Ja, jag är rätt så desperat därför att det underlättar väldigt med jobb osv att ha tillgång till 2x skärmar.
Det är Windows 7 i talan

Permalänk
SpelClockers

Högerklicka på Skrivbordet och välj Nvidia Kontrollpanel där i menyn till vänster så bör du ha "Ställ in flera bildskärmar" ser du endast 1 skärm där också? Där finns det även en "Bildskärmen visas inte..." testa det om den inte finns med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet och välj Screen resolution och sedan klicka på identify, brukar ofta fungera.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

fel på den drivrutiner ta ner förre gångaren, grannen hade samma fel

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10