Microsoft: "Xbox One ställs vertikalt på egen risk"

Permalänk

Självklart att dom skriver detta, har ni någon aning om hur många som försökt byta in sina spel pga. trasiga skivor från att ha flyttat på konsoll? Skriver dom detta så låter folk dom ligga still.

Har verkligen inget emot xbox. inte playstation heller! Har dock föredragit xbox kontroller sedan jag fick mitt första xbox älskade dock mitt ps1/2 före det!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Historien upprepar sig själv. Precis som xbox 360 fick red ring of death minst en gång per år så kommer väl även xbox one behöva en sådär 4-5 vändor till verkstaden för reparation under sin livstid.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Sjukt fånigt vad folk ska klaga då.
Är den designad att ligga ner så är den. Äger inte många prylar som är designade för att vinklas åt valfria håll, alltid sätt det som något problem.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Sjukt fånigt vad folk ska klaga då.
Är den designad att ligga ner så är den. Äger inte många prylar som är designade för att vinklas åt valfria håll, alltid sätt det som något problem.

Det är bara för att dom ska få ännu en anledning på att klaga på Microsoft och Xbox One. Har aldrig haft en konsoll ståendes, de flesta tv-bänkar är gjorda för liggandes enheter

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"We found, interestingly enough, that 80 percent of people, believe it or not, have their Xbox [360] horizontally."

ALLA jag känner har sin Xbox verikalt! Vad fan är det här??

Microsoft säger att folk älskar MUI och ingen har svårt att vänja sig... De jag känner är precis tvärt om.

Microsot säger att ingen stänger av sin dator via mjukvara... Alla jag känner gör det..

Microsoft säger "We found, interestingly enough, that 80 percent of people, believe it or not, have their Xbox [360] horizontally." men alla jag känner ställr den vertikalt.

Jag börjar tro att jag och Microsoft inte bor på samma planet.

Dock har jag ingen Xbox 360 och tänker inte skaffa Xbox one, så för min del blir jag nu inte drabbad av det här, även om det naturliga för mig annars hade varit att ställa konsolen... Just det, vertikalt.

Kan det vara så att din vänskapskrets inte är fullt representerbar? I min vänskapskrets så är det väldigt få som har sin konsol stående. Jag vet folk som har haft stående konsoler förr, men väljer att ha den liggande nu då de råkat paja skivor när konsollen stod(Konsoller som skakar till lite, välter och annat). Jag gissar på att Microsoft gjorde en enkät för att se hur folk faktiskt har sina konsoller, och att den enkäten(eller hur de nu fick svaret) är mer korrekt än dina eller mina egna reflektioner.

Själv förstår jag inte varför man skulle vilja ställa sin konsol upp. Mycket mer risk att skivan går sönder, eller till och med konsolen. Man får inte heller plats med konsolen i en tv-bänk.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Vem ställer sin konsol på högkant? Ställer du din laptop på högkant när du inte använder den? Din hemmabioförstärkare? Ditt tangentbord?

Varför skulle man göra det med sin konsol?

Kämpa inte emot naturlagarna, låt gravitationen göra jobbet, låt den stå liggande!

Även om man kunde ställa sin konsol på högkant är det ju livsfarligt då minsta knuffen skulle få den att välta.

Permalänk
Medlem

Längtar tills den slääpps! Xbox ftw! I mitt tycke har de alltid haft de bästa spelen.

Visa signatur

[Gigabyte Z97X-Gaming 3 | 4790k 4,7Ghz | Gtx Titan SLI | Yamakasi Catleap Q270 2560 x 1440 | Corsair Dominator 1600Mhz 16Gb | Noctua NH-D15 | Crucial m4 128Gb + Samsung 840 EVO Series 120Gb + Samsung 850 EVO 250gb | Western Digital 500Gb | QPAD 5K | Ducky Shine 3 Cherry MX Red | Fractal Design Define XL R2 Black | DT990 Pro 250ohm | Sennheiser HD650 | Audio Technica ATH-M50 | Audioengine a5+ | Asus Essence STX
Ljudanläggning: Högtalare | Dali Rubicon 8 | Förstärkare | Yamaha 3050 + Primare i32

Permalänk
Medlem

80%? Hur tusan kom dom fram till det? Alla jag känner med Xbox ställer den på högkant.. Skulle va kul att se underlaget för hur de fick fram "80%"

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kan det vara så att din vänskapskrets inte är fullt representerbar? I min vänskapskrets så är det väldigt få som har sin konsol stående. Jag vet folk som har haft stående konsoler förr, men väljer att ha den liggande nu då de råkat paja skivor när konsollen stod(Konsoller som skakar till lite, välter och annat). Jag gissar på att Microsoft gjorde en enkät för att se hur folk faktiskt har sina konsoller, och att den enkäten(eller hur de nu fick svaret) är mer korrekt än dina eller mina egna reflektioner.

Själv förstår jag inte varför man skulle vilja ställa sin konsol upp. Mycket mer risk att skivan går sönder, eller till och med konsolen. Man får inte heller plats med konsolen i en tv-bänk.

Det är ju det jag tycker är skumt. Familj, vänner, arbetskamrater osv stämmer näst intill aldrig in på Microsofts undersökningar så det tro fan man börjar undra om Microsoft bara hittar på eller om man rent av lever i något slags alternativt universum.

Jag har aldrig någonsin läst en slutsats av Microsoft och tyckt att "Ja jo men så är det ju".

Sedan är väl 20% fortfarande tiotals miljoner användare, så det är lite drygt av dem att inte supporta något som så många faktiskt gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Vem ställer sin konsol på högkant? Ställer du din laptop på högkant när du inte använder den? Din hemmabioförstärkare? Ditt tangentbord?

Varför skulle man göra det med sin konsol?

Kämpa inte emot naturlagarna, låt gravitationen göra jobbet, låt den stå liggande!

Även om man kunde ställa sin konsol på högkant är det ju livsfarligt då minsta knuffen skulle få den att välta.

Det undrar jag också? Allting välter om det är högre än bredden. Har lyckats välta ett Chieftec hitower chassi en gång för att fötterna inte var utfällda, samtidigt som jag backade upp datorn. Det kalaset kostade 50 000 kr. Av speciella anledningar skriver jag inte vilka ord jag sa just den kvällen...

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Känns ungefär om en diskussion om solen snurrar till höger eller vänster, who gives a shit.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Om läsaren nu inte skulle klara det varför har de då inte bytt till en som klarar det? Det lär inte kosta mycket med deras bulk-köp och då slipper de 20% upprörda kunder och dålig PR. Det känns nästan som att de har gjort en tabbe och upptäckt det för långt in i produktionen av Xbone.

Jag brukar faktiskt hålla MS lite om ryggen men här förstår jag allvarligt inte riktigt hur de har resonerat, för som sagt det kan ju inte handla om många kronor/ören per enhet. Och det de tjänar på att snålar in förlorar de nog på försäljningen gånger två.

Personligen bryr jag mig inte, men enligt dem själva kommer ju 1/5 potentiella kunder att bry sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Jag satte i ett spel jag lånade av en polare i ett Xbox när det stod upp en gång, det började låta väldigt konstigt och när jag tog ur skivan så var det inte bara en eller två repor i skivan... Första och sista gången jag låter en konsol stå upp.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Om läsaren nu inte skulle klara det varför har de då inte bytt till en som klarar det? Det lär inte kosta mycket med deras bulk-köp och då slipper de 20% upprörda kunder och dålig PR. Det känns nästan som att de har gjort en tabbe och upptäckt det för långt in i produktionen av Xbone.

Jag brukar faktiskt hålla MS lite om ryggen men här förstår jag allvarligt inte riktigt hur de har resonerat, för som sagt det kan ju inte handla om många kronor/ören per enhet. Och det de tjänar på att snålar in förlorar de nog på försäljningen gånger två.

Skickades från m.sweclockers.com

Du ska se att de ändrar sig snart. Det har de ju gjort om i princip allt annat vad gäller Xbox one.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
99:e percentilen

Om nu konsoller är gjorda för att ligga ner, varför föreställer då i princip alla bilder på Xbox 360 en stående konsol?

Jag hade själv haft den liggande, om jag hade haft en konsol, men jag tycker man ska kunna ha den stående också.

Skrivet av OldComputer:

Det undrar jag också? Allting välter om det är högre än bredden. Har lyckats välta ett Chieftec hitower chassi en gång för att fötterna inte var utfällda, samtidigt som jag backade upp datorn. Det kalaset kostade 50 000 kr. Av speciella anledningar skriver jag inte vilka ord jag sa just den kvällen...

Nu blir man nyfiken! Vad var det i datorn och vad är storyn bakom?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om MS så är det väl ganska dåligt av dem att först nu i ett riktigt sent läge berätta att 20% av deras användare får kasta bort sina andra konsoler/spelare och ge plats för en stor låda som tar en massa plats.

*jag skriver med ett glatt leende här så missförstå mig rätt*

Om Sony sa:
___________
Hej Ni tiotusentals kunder som svarade fel på enkäten! Vi glömde bort att nämna att ni får sortera/bygga om eller dra åt helvete ha ha. Vi använder en billigare teknik och vi skiter att ni får betala mer! haha!

Vi gjorde enkäten 2009, idag år efteråt kom vi ihåg det. Ursäkta för den sena nyheten, men vi är 100% säkra på att 80% av alla kommer att vara helnöjda!, så ni andra kan dra åt helvete

_____________

Då kan Sony dra åt helvete. Så känner jag i alla fall, Även om jag säkerligen skulle bita mig i tungan och köpa konsolen iallfall

Permalänk
Skrivet av DAoG:

en liggandes Xbox passar riktigt bra över en sån här:
http://s3.pji.nu/product/left/800/1343620.jpg

Luften går ut på ovansidan och jag har för mig att på min förstärkare står det 20cm mellanrum mellan förstärkare och x.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Självklart att dom skriver detta, har ni någon aning om hur många som försökt byta in sina spel pga. trasiga skivor från att ha flyttat på konsoll? Skriver dom detta så låter folk dom ligga still.

... Eller så använder man komponenter med kvalitet, så att skivorna inte behandlas som en produkt i "will it blend" när man tippar konsolen lite lätt. Lite udda att Microsoft upprepar samma misstag igen, speciellt då XBox One är den dyraste konsolen.

Permalänk
Medlem

vafan min vhs från -92 klarar att stå på sidan men inte denna från 2013 vilket skit. Microsoft började gräva sin egna grav redan efter xbox1 ! nu börjar det bli lite väll djupt! saknar tiden man körde mech assault! och deaththrow på xbox 1!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag förstår inte problemet!

jag har haft mitt Sega Megadrive 16 bitars ståendes vertikalt i nästan 20 år nu, och inte fan repar jag nått

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Usch, vill inte tänka på vad som kan hända om man hade haft konsolen ståendes vertikalt och får besök av småbarnssläktingar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Det gör inget fär det finns ett bättre alternativ.... ps4

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Jag tycker att Microsoft gör rätt för sig att dom går ut med detta. Personligen tycker jag att konsolen passar bäst liggande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Vem ställer sin konsol på högkant? Ställer du din laptop på högkant när du inte använder den? Din hemmabioförstärkare? Ditt tangentbord?

Varför skulle man göra det med sin konsol?

Kämpa inte emot naturlagarna, låt gravitationen göra jobbet, låt den stå liggande!

Även om man kunde ställa sin konsol på högkant är det ju livsfarligt då minsta knuffen skulle få den att välta.

Nu ska vi inte vara så trångsynta.

Jag har en specialgjord tvbänk med PS3 och XBOX360 inuti, båda stående på högkant och det vill jag gärna fortsätta använda.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag ska fanimig köpa en Xbox One bara för att alla hatar det så mycket. MS har gett mig så mycket glädje i livet så att även om Xbox One floppar så kan jag inte ge dem nog med valuta för alla underbara minnen från min uppväxt. Haters gonna hate.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Xbone lider av överhettningsproblem (totaltrasiga enheter) när den står upp. Det här är bara en bortförklaring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mitt PS4 uppochner. Fan ta sony om det inte går. Hela mitt liv är anpassat för det, tv bänken är gjord efter elektronik som är uppochner. Mitt tak har jag i golvet och den fina ek-parketten har jag i taket. Jag menar hallå? Kan inte sony göra nåt rätt. Hur kan dom dissa typ, 50% av sina kunder? Alla i min vänskapskrets har sina konsoller uppochner.

Och på tal om xbone...

Permalänk
Medlem

Själv har jag mina två Xbox 360 Slim ståendes av utrymmesskäl. Jag har kort sagt inte plats för alla annan utrustning om de skulle ligga ner. Kan säga att jag aldrig har haft ens tillstymmelse till bekymmer med att haft dem vertikalt placerade. De tar inte bara mindre plats på TV-bänken det ser dessutom betydligt snyggare ut.

Nu visade det sig att man fick ytterligare ett skäl att vara nöjd att man förbeställt PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Själv har jag mina två Xbox 360 Slim ståendes av utrymmesskäl. Jag har kort sagt inte plats för alla annan utrustning om de skulle ligga ner. Kan säga att jag aldrig har haft ens tillstymmelse till bekymmer med att haft dem vertikalt placerade. De tar inte bara mindre plats på TV-bänken det ser dessutom betydligt snyggare ut.

Så du menar att ett xbox tar mindre plats om det står på sidan? Blir volymen mindre då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Så du menar att ett xbox tar mindre plats om det står på sidan? Blir volymen mindre då eller?

Han skrev att de tar mindre plats PÅ TV-bänken. Alltså att de upptar mindre yta på bänken, vilket är fullt korrekt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG