Är mitt grafikkort deffekt?

Permalänk
Medlem

Är mitt grafikkort deffekt?

Hej har nyligen fått hem följande:

i5 4670k
Asus Z87-A
MSI TF gtx760 oc
8gb ram
500w
Kör i Define r4

Jag vill kunna spela dota2 på max upplösning därav detta dator köp. Nu när allt är inkopplat och installerat så laggar det fortfarande när jag spelar.
Jag ligger runt 50-70ms 1%packet loss så jag tror inte det har med nätverket att göra? Kan det vara så att grafikkortet är deffekt? För om jag sänker till lägsta på grafiken så laggar det fortfarande.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du senaste bios till moderkortet? Att du har "packet loss" är inte så bra men ingen katastrof, så det är antagligen andra saker som drivrutiner till grafikkortet och eller andra filer som inte är rätt. Har du lagt in INTEL:s chipsetdrivis? Vilket OS kör du? Testa även med typ 3DMark 11, UNIGINE Heaven eller liknande för att se att det står rätt till.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du senaste bios till moderkortet? Att du har "packet loss" är inte så bra men ingen katastrof, så det är antagligen andra saker som drivrutiner till grafikkortet och eller andra filer som inte är rätt. Har du lagt in INTEL:s chipsetdrivis? Vilket OS kör du? Testa även med typ 3DMark 11, UNIGINE Heaven eller liknande för att se att det står rätt till.

Yes drivrutiner till intel är installerat, körde 3Dmark demo via steam och fick 8000p
Kör win7.

Permalänk
Medlem

Uniblue DriverScanner. Kör den så kommer lagget upphöra.