Reperation utav trasigt glas samt ??? hos Medimarket - Möjligt?

Permalänk

Reperation utav trasigt glas samt ??? hos Medimarket - Möjligt?

Kommer inte ihåg vad det som visar bilden heter

Men båda sakerna gick isönder i Fredags, vi kontakade försäkringsbolaget som ville att man skulle kolla om Mediamarket kan reparera den, jag tänker inte åka in med den ditt för sen ta med den hem när jag till 99% är säker på att dem ej kan och om så blir det dyrare än att få ersättning.
Tänkt ringa och säga att det ej gick, men vill höra med er först.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

varför inte bara ringa till mediamarket först?

Permalänk
Skrivet av cuda99:

varför inte bara ringa till mediamarket först?

Har gjort men dem visste je utan man var tvungen att köra ditt den, och det är en 60"

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Ingen som undviker solen och är inne här för att svara?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag tror inte folket som jobbar på plats vet heller om den går och laga, den måste ju undersökas och det görs ofta av en
verkstad som MM skickar alla sina produkter till... Om det är en Samsung sak skickas den till "den verkstad" om det är LG så kanske den skickas
till en annan verkstad. Allt beror på vilka avtal som är skrivna.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

Som föredetta Mediamarkt kundtjänstsarbetare kan jag säga att det beror lite på varuhus om de kommer ta emot den eller inte. Ser ingen bild men du skriver att det är en 60 tummare. Förmodligen ska du vända dig till din tillverkare då de har bäst kontakt med passande verkstäder angående tv apparater >37 tum.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kommer inte ihåg vad det som visar bilden heter

Men båda sakerna gick isönder i Fredags, vi kontakade försäkringsbolaget som ville att man skulle kolla om Mediamarket kan reparera den, jag tänker inte åka in med den ditt för sen ta med den hem när jag till 99% är säker på att dem ej kan och om så blir det dyrare än att få ersättning.
Tänkt ringa och säga att det ej gick, men vill höra med er först.

isönder? Iphone som gick isönder? Den gick sönder.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Yoshien:

Jag tror inte folket som jobbar på plats vet heller om den går och laga, den måste ju undersökas och det görs ofta av en
verkstad som MM skickar alla sina produkter till... Om det är en Samsung sak skickas den till "den verkstad" om det är LG så kanske den skickas
till en annan verkstad. Allt beror på vilka avtal som är skrivna.

Skrivet av Big0:

Som föredetta Mediamarkt kundtjänstsarbetare kan jag säga att det beror lite på varuhus om de kommer ta emot den eller inte. Ser ingen bild men du skriver att det är en 60 tummare. Förmodligen ska du vända dig till din tillverkare då de har bäst kontakt med passande verkstäder angående tv apparater >37 tum.

Jo jag förstår ju det givetvis......, min fråga är om dem ens gör det och till vilket pris.

Försäkringsbolaget lär inte acceptera en reperationskostnad utöver ersättningssumman.

Jag får skapa en tråd på Flashbak och se vad för svar man får där.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Testpilot

Vad är det som är trasigt? det finns ingen bild i ditt inlägg och du skriver ju inte ens vilken typ av produkt det handlar om så det är inte så konstigt att du inte får "ordentliga" svar.

Är det en plasma-TV där både det yttre glaset och panelen (skärmen) gått sönder eller saknar den yttre glas och enbart panelen (som också är av glas) gått sönder? Om panelen gått sönder (du har ingen bild) så kommer en reparation nästan garanterat kosta mer än en ny TV, har jobbat med reparation av TV-apparater och spruckna skärmar var inget man bytte eftersom det var så dyrt.

Om det är ett försäkringsbolag inblandat så måste TV:n troligtvis in på verkstad oavsett då det enbart är verkstadens utlåtande som försäkringsbolaget kan gå på. Vad du som privatperson säger är trasigt kan de inte gå på och personalen på Mediamarkt är inte heller TV-tekniker.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Vad är det som är trasigt? det finns ingen bild i ditt inlägg och du skriver ju inte ens vilken typ av produkt det handlar om så det är inte så konstigt att du inte får "ordentliga" svar.

Är det en plasma-TV där både det yttre glaset och panelen (skärmen) gått sönder eller saknar den yttre glas och enbart panelen (som också är av glas) gått sönder? Om panelen gått sönder (du har ingen bild) så kommer en reparation nästan garanterat kosta mer än en ny TV, har jobbat med reparation av TV-apparater och spruckna skärmar var inget man bytte eftersom det var så dyrt.

Om det är ett försäkringsbolag inblandat så måste TV:n troligtvis in på verkstad oavsett då det enbart är verkstadens utlåtande som försäkringsbolaget kan gå på. Vad du som privatperson säger är trasigt kan de inte gå på och personalen på Mediamarkt är inte heller TV-tekniker.

Sent men bättre än aldrig.

Trodde ej det behövde vetas villen produkt då det är en generell fråga.
Men Glaset samt Panelen, dock konstigt det kostar mer då det inte borde ta mer än en dag att byta ut. Men men.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Sent men bättre än aldrig.

Trodde ej det behövde vetas villen produkt då det är en generell fråga.
Men Glaset samt Panelen, dock konstigt det kostar mer då det inte borde ta mer än en dag att byta ut. Men men.

Hur kan du utgå från att det inte spelar någon roll vilken produkt det handlar om? Och du har fortfarande inte skrivit vad det är för något... Ser du inte själv hur röriga dina inlägg är?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!