Bitfenix lanserar chassiserien Phenom

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix lanserar chassiserien Phenom

Trångbodda entusiaster får fler alternativ när Bitfenix drar igång serien Phenom med två nya datorlådor, båda baserade på storsäljaren Prodigy.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Phenom Micro-ATX, ja tack :D.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

oj !! så förbannat snyggt chassi kändes nästan mer stabilt en med mitt nya (gamla) FD aray (med 300watts nätagg)

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Avstängd

Dom var ganska snygga. Men mITX modellen är alldeles för stor för mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Coola chassin, men most important.. DAT FRILLA!

Permalänk
Medlem

Biggus gigantus.
Borde finnas en övre gräns på hur stora chassin som man får marknadsföra som ITX chassin.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

OMFG YES! A NEW MICROPHONE. Nu kan man iallafall lyssna på vad dem säger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sgtspiff:

Biggus gigantus.
Borde finnas en övre gräns på hur stora chassin som man får marknadsföra som ITX chassin.

+1. mITX modellen är ju exakt lika stor som mATX modellen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Biggus gigantus.
Borde finnas en övre gräns på hur stora chassin som man får marknadsföra som ITX chassin.

Nej, mindre utrymme till brädan och mer till annat. Smaken är olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

Dom var ganska snygga. Men mITX modellen är alldeles för stor för mitt tycke.

Ja precis inte direkt mini.

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem

Ingen möjlighet till installera en optisk läsare? Bara jag som använder sån fortfarande? Synd. BitFenix har många snygga små-chassin men inga med läsare.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en... Prodigy på insidan?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Ingen möjlighet till installera en optisk läsare? Bara jag som använder sån fortfarande? Synd. BitFenix har många snygga små-chassin men inga med läsare.

Köp en extern optisk läsare som du använder när det behövs.

Micro-ATX-chassit var riktigt stiligt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Proffsmoddare

These are just the Prodigy and Prodigy M insides with a new exterior. Great idea if you ask me

MetallicAcid

Permalänk
Medlem

Synd bara att Prodigy M/Phenom m-ATX har en ogenomtänkt layout inuti.
Jag hade hellre sett en PSU-lösning som i Sugo SG10B:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Ser ut som en... Prodigy på insidan?

"Den första heter Phenom Micro-ATX och bygger på samma grundstomme som den relativt nylanserade Prodigy M."

"Den andra modellen i serien är Phenom Mini-ITX och baseras i sin tur på det ursprungliga Prodigy från 2012. "

Det är ingen bildbok, det finns text också.

Permalänk
Avstängd

Jag är imponerad, men varför sitter frontpanelens I/O på sidan? De kunde like gärna skippat skiten.

"We've got new lighting equipment, we've got a new camera, and we've also got a new mic."

Jahapp, bra då när ljussättningen är helt off, ni inte förstår er på vitbalans, och att ni väljer en lapell-mik när en bommad mikrofon hade passat scenariot mycket bättre.

Fint lakan förresten, kul att ni inte ens brydde er om att pressa det.

Permalänk
Snusfri

Phenom Mini-ITX ser ut att kunna vara en värdig utmanare till ett Node 304 när jag skall plocka ihop en ny semesterfilmsserver med plats för runt 6 diskar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gillar dessa mer än prodigy! Lite mer clean!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Jävligt snygga...

Permalänk

Jonas, nu förväntar vi oss en recension!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem

Är inte namnet "Phenom" inte patentskyddat eller vad det nu heter? Copyright skyddat, osv?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nu kanske jag är ute och cyklar, men är det meningen att sladden ska in i PSU'n från undersidan med ett till synes väldigt blygsamt spelrum mellan underlaget och datorn? Syftar på mATX-modellen.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk

Att de inte gjorde detta från början. Var intresserad av Prodigy på ett tekniskt plan, men avskydde verkligen de riktigt fula fötterna/handtagen.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Är inte namnet "Phenom" inte patentskyddat eller vad det nu heter? Copyright skyddat, osv?

Kanske bara gäller processorer isf? Har AMD fått totalt skydd får någon ringa och berätta det för mma-fightern Vitor Belfort. Lite roligt är ju också att Phenom-processorer inte kommer hamna i dessa chassin, eftersom utbudet av moderkort i rätt storlek är så skralt.

Jag blir i alla fall sugen på att byta ut mitt FT03.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, men ingen plats för optiska enheter? Synd tycker jag. Har en br/DVD-brännare som funkar som brännare/br-spelare och behöver därför optiska slots. Varför dissar så många småchassin detta för? Synd :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Men jaa! Precis vad jag efterfrågar. Skulle dock vilja se moderkortet monterat på andra sidoväggen, så grafikkortet
hamnar i toppen, då kan man ha PSU i botten som suger in luft framifrån och blåser ut det i botten.
Förstår inte varför tillverkare inte hakar på detta konceptet. Det är perfekt för oss som kör soloGPU och
aldrig har mer än två hårddiskar, och "vi" är nog rätt många.
Och en intern optisk enhet måste jag ha.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Snygga (förutom knappar/kontakter på sidan). Onödigt stora dock.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"you just screw your motherboard onto this bracket" säger han och monterar en PSU

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB