Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mars SSX:

Vart finns Ducky Mini med PBT?

Finns inte man måste köpa till.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ok! Ducky mini med PBT eller G2PRO PBT black engraved? hmm undrar om någon affär i Stockholm har dom tangentborden så man kan testa!

Helt upp till dig men jag hade nog tagit g2pro om jag inte är van vid 60% design.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Extrapaj:

Helt upp till dig men jag hade nog tagit g2pro om jag inte är van vid 60% design.

tänkte samma! 60% är jäkligt litet tack för hjälpen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Vart finns Ducky Mini med PBT?

Tror inte att det finns. Är lite osäker om det passar att byta ut alla tangenter på Ducky Mini emot PBT-tangenter som sitter på G2Pro TKL (ser ju ut som det är lite special på Mini)?

Isf så kunde det vara ett utmärkt alternativ som ett lite bättre resetangentbord för en x86 surfplatta (som tex Surface Pro 2).

Mvh,
martin - PBT-junkie...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

http://oi41.tinypic.com/i6e5ap.jpg

Mitt bidrag till samlingen. Inhandlades för 35kr på loppis. moddade det lite, fullt mekaniskt är det också.

/cozex

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk
Medlem
Skrivet av cozexdz:

Mitt bidrag till samlingen. Inhandlades för 35kr på loppis. moddade det lite, fullt mekaniskt är det också.

/cozex

Ser ingen bild, eller köpte du luft?

Permalänk
Medlem

sådära. hehe my mistake

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk
Medlem
Skrivet av cozexdz:

sådära. hehe my mistake

Vad är det för bord? Är det Cherry ML switchar?

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Vilket spel som släpptes efter 90talet använder piltangenterna?

Typ alla need for speed?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vad är det för bord? Är det Cherry ML switchar?


tipro står det på undersidan, det är de enda jag vet. från början var alla de tangenter som nu är blanka fylla med shortcuts för typ en mataffär...

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk
Medlem
Skrivet av cozexdz:


tipro står det på undersidan, det är de enda jag vet. från början var alla de tangenter som nu är blanka fylla med shortcuts för typ en mataffär...

Ta bort en knapp och ta en bild ::)

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av cozexdz:


tipro står det på undersidan, det är de enda jag vet. från början var alla de tangenter som nu är blanka fylla med shortcuts för typ en mataffär...

Det är ett Tipro bord med plate mounted blacks. Det är dessutom 100% programmerbart. Med andra ord är det ett tangentbord man kan ha rätt skoj med.
Om jag inte missminner mig helt så är det enda sättet att programmera det med Tipros programvara som enbart fungerar i Windows XP dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cozexdz:

Mitt bidrag till samlingen. Inhandlades för 35kr på loppis. moddade det lite, fullt mekaniskt är det också.

Grattis! Det där var ett fynd. Det är en relativt ny Tipro. Det finns äldre som har fulare tangenter.
Den har en uniform offset mellan raderna på 1/2 tangent dock. Hur funkar det för dig?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Grattis! Det där var ett fynd. Det är en relativt ny Tipro. Det finns äldre som har fulare tangenter.
Den har en uniform offset mellan raderna på 1/2 tangent dock. Hur funkar det för dig?

Vad är unifrom offset?
Öppnade upp tangenterna (som förövrigt är tvådelade) därunder satt superfina cherry black.
Flickvännen tyckte ju att man var knäpp när jag köpte detta.

http://oi41.tinypic.com/2sb2v14.jpg
Riktigt sköna.

http://oi43.tinypic.com/2nunbdw.jpg
Roligt med "skal" till tangenterna.

Jag bör alltså utan problem kunna köpa keyxaps för detta bord?

Kan även säga att det är ett snuskigt skönt tangentbord.

-䨨lll¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk

Fick hem ett Ducky Mini med tjocka PBT igår. Funkar fint.

En sak stör mig dock. Går det att flytta Fn? Jag är Mac-användare och vill ha mina command-tangenter närmast space, så jag brukar mappa om Alt<->Command. Problemet med Ducky Mini är att jag då tappar Alt Gr, som skall sitta där Fn är placerad.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent-Mustafa:

Fick hem ett Ducky Mini med tjocka PBT igår. Funkar fint.

Var köpte du Mini med färdigmonterade PBT? Låter mycket mer intressant än den bakgrundsbelysta varianten som jag sett.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av martinot:

Var köpte du Mini med färdigmonterade PBT? Låter mycket mer intressant än den bakgrundsbelysta varianten som jag sett.

Är inte så insatt, vad är PBT?

Hur har ni upplevt era Ducky Mini? Beställt en med bruna switchar för att prova.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Är inte så insatt, vad är PBT?

Hur har ni upplevt era Ducky Mini? Beställt en med bruna switchar för att prova.

PBT är en speciell plast som tangenterna är gjorda av med bättre hållbarhet och känsla.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Extrapaj:

PBT är en speciell plast som tangenterna är gjorda av med bättre hållbarhet och känsla.

Tackar. Kikat igenom tråden här, mycket fräna grejer. Om man skulle vilja ha helt vita, blanka tangenter till hela Ducky Mini, vart vänder man sig då?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Tackar. Kikat igenom tråden här, mycket fräna grejer. Om man skulle vilja ha helt vita, blanka tangenter till hela Ducky Mini, vart vänder man sig då?

http://www.inet.se/produkt/6606531/ducky-full-105-pbt-iso-key...

Där kan du köpa blanka PBT caps.

Däremot vet jag inte om alla tangenter passar på deras Ducky mini.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Var köpte du Mini med färdigmonterade PBT? Låter mycket mer intressant än den bakgrundsbelysta varianten som jag sett.

De var ej färdigmonterade, utan köptes till extra. Tror dock inte det finns några kvar. Scrolla ned en bit på följande sida så ser du mer info om var jag fick tag i mina tjocka PBTs. Färgerna är likadana som på de bilder som postats där av Ducky Nordic:

http://deskthority.net/marketplace-f11/ducky-nordic-keyboards...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kent-Mustafa:

De var ej färdigmonterade, utan köptes till extra. Tror dock inte det finns några kvar. Scrolla ned en bit på följande sida så ser du mer info om var jag fick tag i mina tjocka PBTs. Färgerna är likadana som på de bilder som postats där av Ducky Nordic:

http://deskthority.net/marketplace-f11/ducky-nordic-keyboards...

PORR.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av cozexdz:

Vad är unifrom offset?

På de flesta tangentbord så är QWERTY-raden en fjärdedels tangent till vänster jämfört med ASDF-raden. På Tiprot är varje rad 1/2 tangent till vänster mot raden nedanför.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

På de flesta tangentbord så är QWERTY-raden en fjärdedels tangent till vänster jämfört med ASDF-raden. På Tiprot är varje rad 1/2 tangent till vänster mot raden nedanför.

Aha! Lite segt när jag spelar, men skrivandet är riktigt skönt med den layouten.

Visa signatur

/ Fractal Design r4 /

Permalänk
Medlem

Satt vid denna i 2 år och rekondade gamla HP datorer.

Styrpanelen till en CNC-maskin på nya jobbet, undra om man kan slänga in Win på den? :v

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem

Någon som har det nya Quickfire Rapid (med färre logotyper) med svarta brytare? Är chassit fortfarande grått eller är det svart som det med röda brytare?

Permalänk
Medlem

Gick tillbaka från gröna till svarta brytare, skönare när man spelar utan klicket. De tjocka gråa dyesubbade PBT capsen från Duckyt hängde dock med och matchar Quickfire Rapid chassit bättre än jag trodde. Har första revisionen och loggan bredvid Esc hade jag gärna klarat mig utan, men känns dumt att köpa nytt för en sån liten detalj

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Stealthbomb:

http://i.imgur.com/BCjm1Tf.jpg

Gick tillbaka från gröna till svarta brytare, skönare när man spelar utan klicket. De tjocka gråa dyesubbade PBT capsen från Duckyt hängde dock med och matchar Quickfire Rapid chassit bättre än jag trodde. Har första revisionen och loggan bredvid Esc hade jag gärna klarat mig utan, men känns dumt att köpa nytt för en sån liten detalj

Sandpapper + lackering löser det problemet. Då kan du få tangentbordet i vilken färg du vill också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

http://i.imgur.com/BCjm1Tf.jpg

Gick tillbaka från gröna till svarta brytare, skönare när man spelar utan klicket. De tjocka gråa dyesubbade PBT capsen från Duckyt hängde dock med och matchar Quickfire Rapid chassit bättre än jag trodde. Har första revisionen och loggan bredvid Esc hade jag gärna klarat mig utan, men känns dumt att köpa nytt för en sån liten detalj

Riktigt snyggt tbh.

Permalänk
Medlem

Mitt nya Ducky G2Pro TKL (Cherry MX Brown switches, Thick PBT dye-sub keycaps, CM Storm sleeved USB-cable):

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/