Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Märkligt. Mitt hackar inte det minsta.

Märkligt att de alltid är folk de flyter hur bra som helst för. Typ som i bf3 tex ser man dagligen ögonbrynshöjjande uttalanden;). ''För mig flyter de hur bra som helst på mitt 550ti på ultra @ 1080''

Handlar helt enkelt om hur kräsen man är!

Permalänk
Medlem

På min polares 360 så måste han ligga nere på~20 FPS när det händer mycket i spelet. Obs. ej installerat skiva 2. Om man måste köpa detta på konsol tror jag att PS4 och X1 kommer driva det bättre.

Jag kommer ihåg Fifa på PS med delad skärm. Där måste det krupit på 10-15 FPS ibland

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Nej, inte direkt.

Det finns alltså två problem med spelet då, det ena är att det är permanent ospelbart (i mina ögon) och det andra är att det är stundvis värre än "permanent ospelbart".

Köper man en SSD så KANSKE man löser det senare problemet medans det första "permanent ospelbart" kvartstår

Det första jag skrev var en rekommenderation att INTE köpa en SSD då det inte fixar hur illa GTA körs på konsoll, denna rekommenderation kvarstår och är fortfarande sann, oavsett om en SSD kan lösa andra problem som kan ytterliggare försämra prestanda utöver den till att börja med usla riktlinjen.

Faktum kvarstår dock att TS har valt att köpa spelet då han vill spela det, till konsol. Han upplever ett problem som egentligen inte ska/behöver finnas där, och som inte finns där för de som har en SSD (som jag till exempel). Därav gav jag honom tipset att köpa sig en SSD då det löser det problem han beskriver. Att du sen kommer och slänger ur dig en fullkomligt orelevant kommentar eftersom du missförstått TS problem är en helt annan femma.

Jag har rätt i det jag säger/rekommenderar och du hade fel helt enkelt. Sånt är livet.

Sen får du gärna tycka att GTA V är ospelbart, helt upp till dig såklart. Själv upplever jag inga problem alls när jag spelar det. Lite "lag" då och då får man ju stå ut med och det är förväntat, inget som stör mig med andra ord. Självklart hade även jag föredragit en PC-version, men men... Nu finns inte den än. Surt men sant.

Permalänk
Sötast
Skrivet av n_sandstrom:

Att köpa en SSD til PS3 för GTA känns lite som att byta ut en två meter stege mot en tre meter, när taket är fem.

Har aldrig läst något smartare

Skrivet av Sensuella Sven:

Jag har rätt i det jag säger/rekommenderar och du hade fel helt enkelt. Sånt är livet.

Allright, störtskönt för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Har aldrig läst något smartare

Allright, störtskönt för dig

Hur många timmar har du spelat spelet för att komma fram till att det är "permanent ospelbart (i mina ögon)"? Antingen är det något fel på din console, eller så händer det något efter de 24h+ som jag har spelat.

Så, för att vi ska kunna förstå vad du menar; vilken plattform spelar du på och hur länge har du spelat hittils?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Hur mycket har du spelat spelet?

Jag har ingen aning om hur många fps mitt spel körs i. Jag tycker att det är fullständigt ointressant.

Antingen kan spelet gå långsamt, stanna upp, osv. Det är det värsta då det helt förstör spelet. Eller så kan spel bara ha låg framerate, men allt flyter på i korrekt hastighet bakom, fast man tappar liksom bildrutor.

Jag har definitivt inte upplevt det första i gta v. Inte ens i närheten. Det andra har jag upplevt någon enstaka gång, i ett par sekunder i områden där det händer väldigt mycket, mycket bilar etc. Det kan jag leva med om det bara händer någon enstaka gång (pratar om 5-6 ggr kanske totalt, på 24h+ spelande)

Jag har spelat lite efter jobbet sen det kom ut. Några timmar/dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En kompis till mig köpte också spelet via PSN, men han spelar laggfritt säger han. Kan det ha med min HDMI-kabel att göra? Har ingen värstingkabel just nu. Kanske dags att köpa ny?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

GTA IV var ospelbart på PS3, så ni är väl ändå inte förvånade att GTA V också stöter på problem...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forsblom:

En kompis till mig köpte också spelet via PSN, men han spelar laggfritt säger han. Kan det ha med min HDMI-kabel att göra? Har ingen värstingkabel just nu. Kanske dags att köpa ny?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Det har det förmodlingen inte.... Det är ingen skillnad mellan dyra och billiga kablar. Du hade kunnat testa att byta mellan 1080p och 720p i konsolen och/eller tvn. Det kan säkert hjälpa för vissa som tycker grafiken är suddig/gryning osv. Men tror inte det gör något för de som har prestandaproblem.

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

GTA IV var ospelbart på PS3, så ni är väl ändå inte förvånade att GTA V också stöter på problem...

Det var samma sak med Red Dead Redemption på mitt PS3...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Hmmm vilken skiva är det man ska installera på PS3 för bästa prestanda? cd 1 eller 2 ? :S

EDIT: verkar bara vara 1 skiva? Ska den installeras på hdd? :q

EDIT2: Hmm den verkar installera skivan automatiskt eller har jag varit och tjorvat?

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Hmmm vilken skiva är det man ska installera på PS3 för bästa prestanda? cd 1 eller 2 ? :S

EDIT: verkar bara vara 1 skiva? Ska den installeras på hdd? :q

EDIT2: Hmm den verkar installera skivan automatiskt eller har jag varit och tjorvat?

På PS3 är det bara en skiva.

Permalänk
Medlem

Jag har extrema problem med lagg! Men jämfört med min kompis så har han inge lagg men därimot fps dropps vid vissa tillfällen

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

inte konstigt att det laggar på 8 år gammal hårdvara eller vad det nu är.
tur att nästa generation kommer snart, dock så är det 4 år för sent...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

På PS3 är det bara en skiva.

Jo upptäckte det

Skrivet av morxy49:

inte konstigt att det laggar på 8 år gammal hårdvara eller vad det nu är.
tur att nästa generation kommer snart, dock så är det 4 år för sent...

Det är väl rätt konstigt? Borde inte ett spel dom anpassar för ps3 och xbox 360 funka felfritt att köra på just dom konsolerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BesteN:

Det är väl rätt konstigt? Borde inte ett spel dom anpassar för ps3 och xbox 360 funka felfritt att köra på just dom konsolerna?

Det fungerar helt felfritt på min konsol i alla fall. Har dock endast spelat PSN-versionen, som jag har installerad på en SSD i min PS3. Inga problem alls, som sagt. Fungerar alldeles utmärkt och laggar inte mer än vad Rockstar "tänkt" sig att det "ska" göra. Klart spelbart, även för någon som normalt sätt endast spelar PC-spel (som jag till exempel).

Visst, är man superkänslig och über-petig angående allt som rör sig under 60 FPS så duger det ju självklart inte. Min gissning är dock att man inte ens äger en konsol om man är en sådan person och då har man ju inte heller någonting att gnälla över egentligen, inte sant?

Det gäller ju att ha realistiska förväntningar, vilket är något jag hade. Därför är jag inte besviken utan snarare imponerad av vad Rockstar lyckats med. Grafiken är sjukt snygg och spelvärlden är äckligt stor. Det hela flyter på väldigt bra för att vara till sådana gamla "stenåldersmaskiner", skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem

Har lånat hem Ps3 Phat 60gb från en polare.
Nu har jag provat GTA V med den första modellen av Ps3 Phat 60Gb. Det fungerade hur bra som helst? Vad fan är det frågan om? På min kusins ps3 12 gb slim hackade spelet bokstavligt talat.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Det fungerar helt felfritt på min konsol i alla fall. Har dock endast spelat PSN-versionen, som jag har installerad på en SSD i min PS3. Inga problem alls, som sagt. Fungerar alldeles utmärkt och laggar inte mer än vad Rockstar "tänkt" sig att det "ska" göra. Klart spelbart, även för någon som normalt sätt endast spelar PC-spel (som jag till exempel).

Visst, är man superkänslig och über-petig angående allt som rör sig under 60 FPS så duger det ju självklart inte. Min gissning är dock att man inte ens äger en konsol om man är en sådan person och då har man ju inte heller någonting att gnälla över egentligen, inte sant?

Det gäller ju att ha realistiska förväntningar, vilket är något jag hade. Därför är jag inte besviken utan snarare imponerad av vad Rockstar lyckats med. Grafiken är sjukt snygg och spelvärlden är äckligt stor. Det hela flyter på väldigt bra för att vara till sådana gamla "stenåldersmaskiner", skulle jag vilja påstå.

Att ditt GTA funkar felfritt på din modifierade konsol har väl egentligen inte mycket att göra med detta?
Man ska väl inte behöva modifiera sitt nyköpta PS3 det första man gör för att kunna spela spelet så som Rockstar "tänkt sig" att det ska lagga. (hur fan låter detta egentligen? :S )

Jag är långt ifrån "über-petig" och har de flesta konsolerna. Men som det känns nu så förstör det faktiskt spelglädjen lite när man lägger upp ett ställ och håller på att köra åt h*vete för att FPSen droppar.
Vart går gränsen innan man får börja "gnälla" egentligen?
Betalat ~2500:- för spel och konsol då förväntar jag mig faktiskt att det ska gå att spela felfritt.
Och om det nu är så att lagget är så lite att man kan leva med det och inte ens gnälla, varför smällde du i en SSD disk i ditt ps3, är du über-petig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BesteN:

Att ditt GTA funkar felfritt på din modifierade konsol har väl egentligen inte mycket att göra med detta?
Man ska väl inte behöva modifiera sitt nyköpta PS3 det första man gör för att kunna spela spelet så som Rockstar "tänkt sig" att det ska lagga. (hur fan låter detta egentligen? :S )

Jag är långt ifrån "über-petig" och har de flesta konsolerna. Men som det känns nu så förstör det faktiskt spelglädjen lite när man lägger upp ett ställ och håller på att köra åt h*vete för att FPSen droppar.
Vart går gränsen innan man får börja "gnälla" egentligen?
Betalat ~2500:- för spel och konsol då förväntar jag mig faktiskt att det ska gå att spela felfritt.
Och om det nu är så att lagget är så lite att man kan leva med det och inte ens gnälla, varför smällde du i en SSD disk i ditt ps3, är du über-petig?

1. Felet ska inte finnas där för folk som har den vanliga versionen av spelet, det är endast PSN-versionen som är påverkad (vad jag vet/hört). Därav har det mycket att göra med detta då en SSD uppenbarligen fixar det problem TS upplever.

2. Självklart kan man få gnälla om spelet inte fungerar som det ska, det hade jag också gjort. Att gnälla över att det inte körs i 30 FPS 100% av tiden är dock ganska fjantigt, enligt mig. Förväntade man sig 30 FPS konstant så har man helt enkelt haft för höga förväntningar. Det är lastgamla konsoler vi snackar om här trots allt.

3. Jag har haft min SSD i min PS3 sedan jag köpte konsolen, aldrig använt den utan en SSD från första början. Hade en SSD över och tänkte att den passade bra där då det gör maskinen svalare och tystare. Inga konstigheter med det och det hade knappast med GTA V att göra överhuvudtaget, har som sagt inte ens upplevt några problem alls med GTA V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

1. Felet ska inte finnas där för folk som har den vanliga versionen av spelet, det är endast PSN-versionen som är påverkad (vad jag vet/hört). Därav har det mycket att göra med detta då en SSD uppenbarligen fixar det problem TS upplever.

2. Självklart kan man få gnälla om spelet inte fungerar som det ska, det hade jag också gjort. Att gnälla över att det inte körs i 30 FPS 100% av tiden är dock ganska fjantigt, enligt mig. Förväntade man sig 30 FPS konstant så har man helt enkelt haft för höga förväntningar. Det är lastgamla konsoler vi snackar om här trots allt.

3. Jag har haft min SSD i min PS3 sedan jag köpte konsolen, aldrig använt den utan en SSD från första början. Hade en SSD över och tänkte att den passade bra där då det gör maskinen svalare och tystare. Inga konstigheter med det och det hade knappast med GTA V att göra överhuvudtaget, har som sagt inte ens upplevt några problem alls med GTA V.

1. Min version följde med konsolen. (bundle)

2. Så spelet ska alltså hacka så man störs av det? Och om det nu är lastgamla konsoler, varför gör dom spelet för krävande när dom själv vet att konsolen inte kommer orka driva det till 100% . Hade det varit en dator hade man kunna läsa systemkraven och funderat om datorn orkar driva, nu köper man och upptäcker att konsolen inte orkar driva spelet 100%..

3. Okey, lät innan som att du bytt enkom för GTA5 då du tog upp det på förslag, har du testat köra med vanlig HDD?

Blir gång på gång påmind om varför jag kallar mig "datanörd" och inte "konsolnörd" på dator får man vad man betalar för..
Antar att jag är för kräsen för att köra dyrköpta spel som presterar 80-90% av vad dom ska göra.. Kanske är über-känslig trots allt, eller så var det så att jag väntade mig att få vad jag betalat för, van dator eller nå, vad vet jag?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Märkligt. Mitt hackar inte det minsta.

Du är som jag, upplever inte hack.

Flyter på enligt mina ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BesteN:

1. Min version följde med konsolen. (bundle)

2. Så spelet ska alltså hacka så man störs av det? Och om det nu är lastgamla konsoler, varför gör dom spelet för krävande när dom själv vet att konsolen inte kommer orka driva det till 100% . Hade det varit en dator hade man kunna läsa systemkraven och funderat om datorn orkar driva, nu köper man och upptäcker att konsolen inte orkar driva spelet 100%..

3. Okey, lät innan som att du bytt enkom för GTA5 då du tog upp det på förslag, har du testat köra med vanlig HDD?

Blir gång på gång påmind om varför jag kallar mig "datanörd" och inte "konsolnörd" på dator får man vad man betalar för..
Antar att jag är för kräsen för att köra dyrköpta spel som presterar 80-90% av vad dom ska göra.. Kanske är über-känslig trots allt, eller så var det så att jag väntade mig att få vad jag betalat för, van dator eller nå, vad vet jag?

Saken är den att jag, liksom väldigt många andra inte har några problem alls med spelet. Det hackar inte alls för mig utan flyter på väldigt bra 99% av speltiden. Jag har dock endast testat spelet i kombination med min SSD, ja. Däremot har jag tittat på extremt många filmklipp på Youtube och liknande sidor. I dessa videor ser man att de flesta har samma "flyt" som jag har i mitt spel så jag skulle misstänka att du har något hårdvaruproblem om det hackar, som du säger.

Att det laggar lite då och då kan jag väl köpa, för det gör det absolut. Hackar gör det dock verkligen aldrig. Jag har spelat i över 40 timmar och inte haft några problem överhuvudtaget med spelet. Det är fullt spelbart och fungerar alldeles utmärkt, för mig i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Sensuella Sven:

Byta till en SSD i din PS3 så försvinner problemet. Jag har i alla fall inte samma problem och jag har PSN-versionen installerad på min 120GB Plextor-SSD som sitter i min PS3. Flyter på alldeles utmärkt här.

Går det att byta till SSD i en PS3? Jag bytte min 80gigs disk för något år sedan till en 250GB (mekanisk) då den var full, och då kollade jag ändå runt rätt mycket på google osv men fick bara svar att man inte kunde ha en SSD i för de stöddes inte eller va de va.

Kanske är skillnad mellan PS3 Fat & Slim versionerna.

Med vänlig hälsning Daniel

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Saken är den att jag, liksom väldigt många andra inte har några problem alls med spelet. Det hackar inte alls för mig utan flyter på väldigt bra 99% av speltiden. Jag har dock endast testat spelet i kombination med min SSD, ja. Däremot har jag tittat på extremt många filmklipp på Youtube och liknande sidor. I dessa videor ser man att de flesta har samma "flyt" som jag har i mitt spel så jag skulle misstänka att du har något hårdvaruproblem om det hackar, som du säger.

Att det laggar lite då och då kan jag väl köpa, för det gör det absolut. Hackar gör det dock verkligen aldrig. Jag har spelat i över 40 timmar och inte haft några problem överhuvudtaget med spelet. Det är fullt spelbart och fungerar alldeles utmärkt, för mig i alla fall.

Ah okey, så då antar jag att dom ända alternativen är att stå ut med det, vänta på PC eller byta till SSD. :/
Man har nog blivit lite bortskämd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneBern:

Kanske är skillnad mellan PS3 Fat & Slim versionerna.

En SSD som fungerar bra i en PS3-slim lär fungera även i en tjockis-PS3. Det skulle jag absolut tro, något annat kan jag inte tänka mig.

Skrivet av BesteN:

Ah okey, så då antar jag att dom ända alternativen är att stå ut med det, vänta på PC eller byta till SSD. :/
Man har nog blivit lite bortskämd

Precis. ;0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Saken är den att jag, liksom väldigt många andra inte har några problem alls med spelet. Det hackar inte alls för mig utan flyter på väldigt bra 99% av speltiden. Jag har dock endast testat spelet i kombination med min SSD, ja. Däremot har jag tittat på extremt många filmklipp på Youtube och liknande sidor. I dessa videor ser man att de flesta har samma "flyt" som jag har i mitt spel så jag skulle misstänka att du har något hårdvaruproblem om det hackar, som du säger.

Att det laggar lite då och då kan jag väl köpa, för det gör det absolut. Hackar gör det dock verkligen aldrig. Jag har spelat i över 40 timmar och inte haft några problem överhuvudtaget med spelet. Det är fullt spelbart och fungerar alldeles utmärkt, för mig i alla fall.

Vilken modell av ps3 och hårddisk storlek hade du innan du böt till ssd? Tror det här kan ha kan ha någonting med ps3 slim 12gb versionerna och göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Välkommen till 2005

Här ser lovande ut

http://www.ibtimes.co.uk/articles/509304/20130926/gta5-pc-rel...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Vilken modell av ps3 och hårddisk storlek hade du innan du böt till ssd? Tror det här kan ha kan ha någonting med ps3 slim 12gb versionerna och göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har den första versionen av "PS3-Slim", 120GB hårddisk hade den.

Permalänk
Medlem

Stoppade i en SSD i mitt ps3a och det gav enorm skillnad. Bara att kolla på hårddiskindikatorslampan så ser man att den jobbar konstant när man spelar. Det blir mycket mjukare, men fpsen droppar dock ned, speciellt dagtid på vissa ställen inne i stan, men det är en markant förbättring som gör att det känns mycket mer spelbart, blir väldigt sällan texture pop ins som det blev tidigare.

Som jag sa tidigare, om det finns planer på att skaffa en ps4a så tycker jag absolut att ett köp på 120gb ssd är en prisvärd investering, bara att stoppa i den i datorn ifall du skulle sluta använda den och inte köpa en ps4a.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Nej, inte direkt.

Det finns alltså två problem med spelet då, det ena är att det är permanent ospelbart (i mina ögon) och det andra är att det är stundvis värre än "permanent ospelbart".

Köper man en SSD så KANSKE man löser det senare problemet medans det första "permanent ospelbart" kvartstår

Det första jag skrev var en rekommenderation att INTE köpa en SSD då det inte fixar hur illa GTA körs på konsoll, denna rekommenderation kvarstår och är fortfarande sann, oavsett om en SSD kan lösa andra problem som kan ytterliggare försämra prestanda utöver den till att börja med usla riktlinjen.

Vilken fps som är spelbar eller ej är upp till var och en.
Under 20fps tror jag dock inte en människa kan spela i, då blir det ju ett bildspel