Permalänk

Logitech g710+ eller Logitech g510s?

Hej

Jag ska köpa nytt gaming tangentbord då mitt razer lycosa Börjar bli lite gammalt nu!

Jag har fastnat för logitech och jag undrar vilket jag borde välja av g510s eller g710+? Skulle ju vara nice med några macro knappar men behöver inte så många!
Spelar smite, LoL, mw2 och minecraft för det mesta!

Super tacksam för svar !

Permalänk
Medlem

710+ är mekaniskt med bruna brytare så du borde testa bruna brytare innan du väljer den (du kan testa röda, blå också när du ändå gör det)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

710+ är mekaniskt med bruna brytare så du borde testa bruna brytare innan du väljer den (du kan testa röda, blå också när du ändå gör det)

Har hört de Kan dock inte testa har känt lite på razer blackwindow och tyckte de var ganska nice! Är det stor skillnad på blackwindow och g710+?

Permalänk
Medlem

ganska blackwidow är blåa brytare och de klickar mer och känns mer (i min mening), media markt har säkert tangentbord uppställt då butikerna är ganska stora (jag har testat ett par olika där)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Ducky?

Vet nån var man kan känna på ducky tangentbord med olika brytare? Är det värt att lägga pengarna på ett ducky shine 3? Var kan man köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Vet nån var man kan känna på ducky tangentbord med olika brytare? Är det värt att lägga pengarna på ett ducky shine 3? Var kan man köpa?

Inet och Webhallen säljer dessa tagentbord, så om du har möjlighet att ta dig till någon av deras butiker så borde du kunna testa lite.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på ett Logitech G710+ och det är en fröjd att använda!
Macro knapparna var en viktig del för mig samt media knappar. (volym scrollen är nästan skönare än brytarna ^.^)
Något jag ändrat dock med mitt är att ta bort dom små o-ringarna som sitter undra tangenterna för att hämna ljud.
Som jag personligen tyckte förstörde upplevelsen med tangentbordet men det var lätt fixat.

Men som flera redan påpekat åk in till någon butik och testa olika tangentbord.
Oftast är det inte så stor skillnad på dom olika brytarna från tillverkarna.
Razer Brown känns nästan exakt likadant som Logitechs om man inte räknar med o-ringarna som kommer med på vissa tangentbord.

Skrivet av Victor Larsson:

Vet nån var man kan känna på ducky tangentbord med olika brytare? Är det värt att lägga pengarna på ett ducky shine 3? Var kan man köpa?

Värt och värt Ducky har en annan stil så om man är ute efter det så är det ju inte fel.

Permalänk

Hur svårt var det att ta bort oringarna på G710+ bordet?, jag är sjukt nöjd med mitt 710+ och testade en hel hög innan köp..

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk

Tack för snabba svar!! Ingen som vet hur Ducky shine 3 är? Har bara hört gott om dom

Permalänk

Vet nån om ducky shine 3 tkl kommer i svensk layout? Kommer inet att sälja dom ?