Permalänk

nya datorn i delar

tja dags för min uppgradering beställde i förr igår kväll och har redan kommit hit jag måste tacka Inet för sin snabba och smidiga leverans, nu till saken som jag alltid säger och kommer nog alltid att säga jag är ingen proffs fotograf bilderna togs med en mobiltelefon och vem har inte svårt att hålla kameran still när ens nya grejer kommer

jag börjar väl att presentera chassit och vidare

Chassi: cooler master´s cm storm scout 2

Moderkort : Asus Maximus IV Hero

Processor: Intel Core i7-4770K

Ram Minne: Corsair Vengeance DDR3 16GB

Grafikkort: AMD XFX Radeon HD7950

Nätaggregat: Corsair HX 1050W

SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Extra fläktar: Cooler Master´s SickleFlow 120 Blue LED

nya datorn i delar

Permalänk
Medlem

Kommer du köpa till några grafikkort? Tänkte på ditt 1050w nätagg, vilket är en extrem overkill om du bara tänkt köra ditt 7950^^ Vet iofs inte vad du ska ha datorn till överhuvudtaget, men med tanke på ditt namn verkar den vara avsedd för gaming?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Kommer du köpa till några grafikkort? Tänkte på ditt 1050w nätagg, vilket är en extrem overkill om du bara tänkt köra ditt 7950^^ Vet iofs inte vad du ska ha datorn till överhuvudtaget, men med tanke på ditt namn verkar den vara avsedd för gaming?

Tänkte samma sak när jag såg det

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Kommer du köpa till några grafikkort? Tänkte på ditt 1050w nätagg, vilket är en extrem overkill om du bara tänkt köra ditt 7950^^ Vet iofs inte vad du ska ha datorn till överhuvudtaget, men med tanke på ditt namn verkar den vara avsedd för gaming?

Tja ärligt så har jag inte tänkt på det så mycket skulle ha en 850W först fast jag var tveksam om elen skulle räcka till så jag titta på en 1000W fast dom hade inga i lager så jag hitta 1050W istället. fast man får se i framtiden skaffar man sig kanske två kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thegamerfreak:

Tja ärligt så har jag inte tänkt på det så mycket skulle ha en 850W först fast jag var tveksam om elen skulle räcka till så jag titta på en 1000W fast dom hade inga i lager så jag hitta 1050W istället. fast man får se i framtiden skaffar man sig kanske två kort.

Oja... du kommer ha runt 5-600 watt över med ditt nuvaranda nätagg Kanske mer! Du kanske skulle ha rådfrågat angående nätagget innan, det hade säkert räckt med ett 450-500w agg!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Oja... du kommer ha runt 5-600 watt över med ditt nuvaranda nätagg Kanske mer! Du kanske skulle ha rådfrågat angående nätagget innan, det hade säkert räckt med ett 450-500w agg!

hehe jag fann inga större orsak att rådfråga efter som jag vet ändå att med ett 1050W nätagg så kommer jag kunna uppgradera saker utan att behöva oroa mig för elen och så har jag en som är väldigt kunnig inom datorer som hjälpte mig att välja delarna sen 679kr extra för att öka med 200W okej det låter lite illa då XD men gjort är gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thegamerfreak:

hehe jag fann inga större orsak att rådfråga efter som jag vet ändå att med ett 1050W nätagg så kommer jag kunna uppgradera saker utan att behöva oroa mig för elen och så har jag en som är väldigt kunnig inom datorer som hjälpte mig att välja delarna sen 679kr extra för att öka med 200W okej det låter lite illa då XD men gjort är gjort

Ok^^! Så bra att han är kunnig.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Oja... du kommer ha runt 5-600 watt över med ditt nuvaranda nätagg Kanske mer! Du kanske skulle ha rådfrågat angående nätagget innan, det hade säkert räckt med ett 450-500w agg!

kör med dubbla 7950 och en AMD 8350 4.0ghz = 530watt med 1 gpu / 2 gpuer = 630-650 vid full load ! Så att ha 450-500 skulle jag nog inte rekommendera !