Snabbtest: Macbook Air – fokus på batteritid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det var då själva... visste att folk skulle fråga om det här Jag har ärligt talat extremt mycket att göra med andra artiklar/lanseringar som helt enkelt måste bli klara i tid och datorerna kommer troligtvis behöva skickas tillbaka på tisdag... Med det sagt hoppas jag verkligen hinna med att testa batteritiden på båda modellerna med Windows 8 under helgen och uppdatera artikeln, men lämnar inga löften. Återkommer i den här tråden så snart som möjligt med hur det blir

Vi värderar alla tillverkare lika, någonting annat vore befängt Vi hoppas kunna ge fler jämförelser med Apple framöver när vår systersite 99mac kommit igång med testandet ordentligt. Planen är att dela så många tester som möjligt, framförallt batteritid, så att vi kan stjäla resultat fritt från varandra. När och om denna vision blir verklighet är det för tidigt att svara på, utan ni märker när det börjar synas med Apple i diagrammen

Helt rätt!

Sweclockers är en hårdvarusite! Har alltid tyckt att det vart för få apple datorer i tester. Speciellt med tanke på hur fräscha laptops de faktiskt lyckas tillverka.

Är för övrigt enormt taggad på en MacBook Pro Retina med Haswell. Lär bli mumma!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Det var då själva... visste att folk skulle fråga om det här Jag har ärligt talat extremt mycket att göra med andra artiklar/lanseringar som helt enkelt måste bli klara i tid och datorerna kommer troligtvis behöva skickas tillbaka på tisdag... Med det sagt hoppas jag verkligen hinna med att testa batteritiden på båda modellerna med Windows 8 under helgen och uppdatera artikeln, men lämnar inga löften. Återkommer i den här tråden så snart som möjligt med hur det blir

Härligt!

Det är ju trots allt endast önskemål och jag tror knappast att jag är ensam när jag säger att jag är oerhört tacksam för att ni på SweC arbetar så hårt som ni gör.

Vad skulle en hobbykväll i slottets källare vara utan SweC?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Men det faktum att OSX skulle vara mer batterisnålt än Windows tycker jag inte styrks i det här testet.

Om jag jämför Vaio Pro 13 och MBA 13", båda med Haswelll, får jag en liknande "min/Wh kvot"

Vaio Pro 13 - Videouppspelning: 13,19 min/Wh. Surfning: 9,1 min/Wh

Mac Book Air - Videouppspelning: 11,7min/Wh. Surfning: 9,5 min/Wh

Är jag helt ute och cyklar eller?

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Utfördes dessa tester före eller efter uppdateringen som löser diverse problem med batteriet på MacBook Air?
Den kom ut häromdagen. http://support.apple.com/kb/DL1627

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bas Rutten:

Men det faktum att OSX skulle vara mer batterisnålt än Windows tycker jag inte styrks i det här testet.

Om jag jämför Vaio Pro 13 och MBA 13", båda med Haswelll, får jag en liknande "min/Wh kvot"

Vaio Pro 13 - Videouppspelning: 13,19 min/Wh. Surfning: 9,1 min/Wh

Mac Book Air - Videouppspelning: 11,7min/Wh. Surfning: 9,5 min/Wh

Är jag helt ute och cyklar eller?

Det Jacob menar är att du får längre batteritid med OS X än Windows i fallet Macbook Air. Jag har använt olika versioner av MBA de senaste fem åren med båda operativsystemen. Mellan tummen och pekfingret handlar det om kanske 20 procent mer med OS X beroende på användningsscenario, men den exakta siffran får vi undersöka vid ett senare tillfälle. Förmodligen minskar t.ex. skillnaderna under hög belastning.

Skrivet av iMac:

Utfördes dessa tester före eller efter uppdateringen som löser diverse problem med batteriet på MacBook Air?
Den kom ut häromdagen. http://support.apple.com/kb/DL1627

Testerna utfördes innan uppdateringen släpptes, som för övrigt inte har någonting med batteritiden att göra utan handlar om att förbättra stabiliteten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bas Rutten:

Men det faktum att OSX skulle vara mer batterisnålt än Windows tycker jag inte styrks i det här testet.

Om jag jämför Vaio Pro 13 och MBA 13", båda med Haswelll, får jag en liknande "min/Wh kvot"

Vaio Pro 13 - Videouppspelning: 13,19 min/Wh. Surfning: 9,1 min/Wh

Mac Book Air - Videouppspelning: 11,7min/Wh. Surfning: 9,5 min/Wh

Är jag helt ute och cyklar eller?

I videouppspelning finns möjligheten att stänga av i princip alla funktioner i datorn och bara driva runt skärmen. Kolla istället på surfningstestet som är mer realistiskt vid riktig användning

Hur stor skillnaden faktiskt är har Andreas större erfarenhet av. Som jag skrev i ett tidigare inlägg ska jag försöka titta på det under helgen och uppdatera artikeln.

Skrivet av iMac:

Utfördes dessa tester före eller efter uppdateringen som löser diverse problem med batteriet på MacBook Air?
Den kom ut häromdagen. http://support.apple.com/kb/DL1627

Testerna utfördes dagarna innan. Det påverkar däremot inte resultaten då det framgår tydligt vad som fixades:

This update addresses rare issues where the battery unexpectedly stops functioning, the system does not recognize the battery, or the system hangs when the battery charge reaches less than one percent.

Inga förbättringar i batteritid, och hade vi stött på ovanstående problem hade det stått i artikeln.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med bra batteritid, även om några av jämförelserna var med förra generationen laptops med Ivy Bridge. Men varför en TN-panel år 2013 när nästan alla andra kör de betydligt bättre IPS/PLS skärmarna?

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Skulle om möjligt gärna se siffror på batteritiden med Windows installerat. Är den bara lite kortare, eller halveras den?

Den närmast halveras vad jag har sett.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag påstår bestämt att mac är en pc.

Dock har mac fortfarande enligt mitt tycke bästa pekplattan och gest-igenkänning.

Skickades från m.sweclockers.com

Det här är faktiskt en dealbreaker för mig som många inte tänker på.

Min macbooks pekplatta så trycker man ner hela plattan när man ska göra ett "mekaniskt knapptryck". Det finns alltså ingen separat musknapp.

För min 2 åriga son gör detta hela skillnaden. Han förstår och kan flytta runt muspekaren på skärmen med en pekplatta och sedan så trycker han bara ner fingret, där han har det. Detta är så otroligt mycket enklare än att han skulle behöva lyfta fingret och sen trycka på en musknapp, och se till att lyfta utan att röra pekplattan på något annat ställe så att muspekaren flyttades. Nu behöver han inte lyfta fingret fingret alls utan han bara trycker ner det lite extra när han ska klicka.

För en vuxen spelar detta ju inte så stor roll men för en 2 åring gör det skillnaden mellan att han kan byta mellan olika klipp på youtube själv eller om han inte kan använda datorn alls. Jag har haft ibm, asus och hp-laptops innan. Ingen av dem hade han kunnat använda på grund av hur deras pekplattor var konstruerade.

Permalänk
Skrivet av fesoj:

Ojojoj!!! Det ser ur som att mac är bättre än pc! Allting tyder på det. Vad tycker ni? Mac vs pc.

Diskutera gärna!!!

Att resonera så där är bara löjligt. De är bra på olika saker, för olika målgrupper. Men visst, pratar vi ultrabooks runt 10.000, tycker jag Macbook Air är det bästa valet om spel inte är intressant

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av alpha:

Alltid trevligt med bra batteritid, även om några av jämförelserna var med förra generationen laptops med Ivy Bridge. Men varför en TN-panel år 2013 när nästan alla andra kör de betydligt bättre IPS/PLS skärmarna?

Det här är den största bristen hos Macbook Air enligt mig, och enda anledningen till att jag inte uppgraderat än. Speciellt som Apple leder på många andra produkter och drivit utvecklingen av högupplösta skärmar, och Retina kör med en riktigt bra IPS (tror jag det är) panel. Vore inte svårt för Apple att trycka in en IPS med samma upplösning som befintlig TN, vilket skulle leda till mindre strömförbrukning också om jag förstått det hela rätt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Det här är faktiskt en dealbreaker för mig som många inte tänker på.

Min macbooks pekplatta så trycker man ner hela plattan när man ska göra ett "mekaniskt knapptryck". Det finns alltså ingen separat musknapp.

För min 2 åriga son gör detta hela skillnaden. Han förstår och kan flytta runt muspekaren på skärmen med en pekplatta och sedan så trycker han bara ner fingret, där han har det. Detta är så otroligt mycket enklare än att han skulle behöva lyfta fingret och sen trycka på en musknapp, och se till att lyfta utan att röra pekplattan på något annat ställe så att muspekaren flyttades. Nu behöver han inte lyfta fingret fingret alls utan han bara trycker ner det lite extra när han ska klicka.

För en vuxen spelar detta ju inte så stor roll men för en 2 åring gör det skillnaden mellan att han kan byta mellan olika klipp på youtube själv eller om han inte kan använda datorn alls. Jag har haft ibm, asus och hp-laptops innan. Ingen av dem hade han kunnat använda på grund av hur deras pekplattor var konstruerade.

Många icke-mac har detta, exempelvis min lenovo x220. Jag gillar det inte alls och använder istället pinnen, men att moderna datorer inte har det är fel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bas Rutten:

Men det faktum att OSX skulle vara mer batterisnålt än Windows tycker jag inte styrks i det här testet.

Om jag jämför Vaio Pro 13 och MBA 13", båda med Haswelll, får jag en liknande "min/Wh kvot"

Vaio Pro 13 - Videouppspelning: 13,19 min/Wh. Surfning: 9,1 min/Wh

Mac Book Air - Videouppspelning: 11,7min/Wh. Surfning: 9,5 min/Wh

Är jag helt ute och cyklar eller?

Det bästa vore väl att installera en Air med windows och testa detta på exakt samma hårdvara. Batterispecifikationer är nog inte att lita så mkt på.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Alltid trevligt med bra batteritid, även om några av jämförelserna var med förra generationen laptops med Ivy Bridge. Men varför en TN-panel år 2013 när nästan alla andra kör de betydligt bättre IPS/PLS skärmarna?

Därför att Apple gillar att spara där så få som möjligt märker något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Skulle om möjligt gärna se siffror på batteritiden med Windows installerat. Är den bara lite kortare, eller halveras den?

Har en Retina Macbook Pro, batteritiden blir 60-70% sämre när Windows 8 körs. Kan tänka mig att Macbook Air-modellerna hamnar där också :/

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Många icke-mac har detta, exempelvis min lenovo x220. Jag gillar det inte alls och använder istället pinnen, men att moderna datorer inte har det är fel.

Av någon anledning verkar Apple lik förbannat ha bättre känslighet och följsamhet i sina pekplattor. År efter år sägs det att nu är PC:arna ikapp, men i min erfarenhet brukar det inte stämma. Jag förstår inte varför det är så svårt att fixa en ordentlig pekplatta för PC-tillverkarna.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av morxy49:

gillar verkligen macbook air, dom är riktigt snygga och smidiga när man bär dom till och från skolan varje dag, till skillnad från min hp-klumpeduns på 3-4kg
problemet är att dom är så satans dyra + att OsX inte passar för en som går datateknik...

Vad saknar du i OSX för att den ska passa för datateknik? Tycker det fungerar utmärkt att köra OSX "trots" att jag primärt använder dator för programmering.

Är väldigt nöjd när jag ser resultatet av detta test, visst har MBA väldigt bra batteritid men numera finns ju konkurrenter som helt klart ligger i samma klass så man har mer att välja mellan! Tycker däremot man man inte påstå att MBA skulle vara speciellt dyr jämfört med de laptops som håller jämförbar kvalité, det som är surt med Apple är att de tar horribelt betalt för förändringar man gör från standardmodellen.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av morxy49:

gillar verkligen macbook air, dom är riktigt snygga och smidiga när man bär dom till och från skolan varje dag, till skillnad från min hp-klumpeduns på 3-4kg
problemet är att dom är så satans dyra + att OsX inte passar för en som går datateknik...

OS X är nog ett av de bättre valen när det kommer till studier inom datateknik. Absolut sämst måste Windows vara (du har inte ens en terminal värd namnet). Eller vad gör ni på eran datatekniklinje?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Det här är faktiskt en dealbreaker för mig som många inte tänker på.

Min macbooks pekplatta så trycker man ner hela plattan när man ska göra ett "mekaniskt knapptryck". Det finns alltså ingen separat musknapp.

För min 2 åriga son gör detta hela skillnaden. Han förstår och kan flytta runt muspekaren på skärmen med en pekplatta och sedan så trycker han bara ner fingret, där han har det. Detta är så otroligt mycket enklare än att han skulle behöva lyfta fingret och sen trycka på en musknapp, och se till att lyfta utan att röra pekplattan på något annat ställe så att muspekaren flyttades. Nu behöver han inte lyfta fingret fingret alls utan han bara trycker ner det lite extra när han ska klicka.

För en vuxen spelar detta ju inte så stor roll men för en 2 åring gör det skillnaden mellan att han kan byta mellan olika klipp på youtube själv eller om han inte kan använda datorn alls. Jag har haft ibm, asus och hp-laptops innan. Ingen av dem hade han kunnat använda på grund av hur deras pekplattor var konstruerade.

Jo, sådana pekplattor är suveräna. Men det finns Windowsdatorer som har det med, Asus ultrabooks till exempel. Dock tror jag att om man trycker ned den högra sidan, så blir det ett "högerklick" (pga hur Windows fungerar). Gester och liknande fungerar dock mycket bättre på Macbooks, så Windows-sidan har en bit kvar på den punkten!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Vad saknar du i OSX för att den ska passa för datateknik? Tycker det fungerar utmärkt att köra OSX "trots" att jag primärt använder dator för programmering.

Är väldigt nöjd när jag ser resultatet av detta test, visst har MBA väldigt bra batteritid men numera finns ju konkurrenter som helt klart ligger i samma klass så man har mer att välja mellan! Tycker däremot man man inte påstå att MBA skulle vara speciellt dyr jämfört med de laptops som håller jämförbar kvalité, det som är surt med Apple är att de tar horribelt betalt för förändringar man gör från standardmodellen.

Skrivet av blomqvist:

OS X är nog ett av de bättre valen när det kommer till studier inom datateknik. Absolut sämst måste Windows vara (du har inte ens en terminal värd namnet). Eller vad gör ni på eran datatekniklinje?

Ptja, jag har ju ärligt talat inte provat en Mac själv, men vad jag hört från både lärare på högskolan och av "massa random internet people" samt kompisar så ska Mac vara värdelöst för programmering? Om en lärare som arbetat inom ämnet en större del av sitt liv säger det, så tror jag på det, samt att jag har fått den uppfattningen hela mitt liv.

MEN, jag säger inte att Mac är dåligt. det tycker jag inte. Det är bara att en windowsdator och en Mac har olika ändamål. Mac gör sig jättebra till i princip allt som inte har med spel och programmering att göra, men extra bra för tex. press och fotografer.

PS: återigen så säger jag att jag inte har alls mycket personlig erfarenhet av detta ämne.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bas Rutten:

Men det faktum att OSX skulle vara mer batterisnålt än Windows tycker jag inte styrks i det här testet.

Om jag jämför Vaio Pro 13 och MBA 13", båda med Haswelll, får jag en liknande "min/Wh kvot"

Vaio Pro 13 - Videouppspelning: 13,19 min/Wh. Surfning: 9,1 min/Wh

Mac Book Air - Videouppspelning: 11,7min/Wh. Surfning: 9,5 min/Wh

Är jag helt ute och cyklar eller?

Med tanke på att man alltid hör att det är en enorm skillnad i batteritid mellan Windows datorer och Macs så detta test lite av ett mysterium... Nu visar det säg att Sony Vaio har bättre batteritid till och med vilket är lite överraskande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Ptja, jag har ju ärligt talat inte provat en Mac själv, men vad jag hört från både lärare på högskolan och av "massa random internet people" samt kompisar så ska Mac vara värdelöst för programmering? Om en lärare som arbetat inom ämnet en större del av sitt liv säger det, så tror jag på det, samt att jag har fått den uppfattningen hela mitt liv.

MEN, jag säger inte att Mac är dåligt. det tycker jag inte. Det är bara att en windowsdator och en Mac har olika ändamål. Mac gör sig jättebra till i princip allt som inte har med spel och programmering att göra, men extra bra för tex. press och fotografer.

PS: återigen så säger jag att jag inte har alls mycket personlig erfarenhet av detta ämne.

Jag pluggar datateknik på Chalmers och även om jag inte har en mac själv har flera i klassen det. Har aldrig hört att de irriterar sig på operativsystemet och programmerar C och Java utan några probem eller konstigheter, du har ju somsagt tillgång till en riktigt kompetent terminal. Hade jag behövt en ny laptop hade det lätt blivit en MBA nästan enbart för pekplattan...

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Med tanke på att man alltid hör att det är en enorm skillnad i batteritid mellan Windows datorer och Macs så detta test lite av ett mysterium... Nu visar det säg att Sony Vaio har bättre batteritid till och med vilket är lite överraskande.

Vaion har dubbla batterier och är då mer än dubbelt så tjock som airen i bakkant, tycker du verkligen att det går att jämföra batteritiden mellan de datorerna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vad jag hört från både lärare på högskolan och av "massa random internet people" samt kompisar så ska Mac vara värdelöst för programmering?

Säg det till fok som programmerar för OS X eller iOS.
Skämt åsido, det låter som antingen fanboyism eller okunnighet (eller en kombination av båda) från din lärares håll.
Finns inget som skulle göra OS X sämre för programmering - tvärtom.
Duglig Terminal inbyggd, tillgång till Xcode samt många kvalitetsprogram som Coda, Smultron osv. att koda program och webbsidor i.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av leafbranch:

Med tanke på att man alltid hör att det är en enorm skillnad i batteritid mellan Windows datorer och Macs så detta test lite av ett mysterium... Nu visar det säg att Sony Vaio har bättre batteritid till och med vilket är lite överraskande.

Jag svarade på det inlägget tidigare. Till skillnad från video där belastningen är nära noll (förutsatt att tillverkarna gjort sin hemläxa) är batteritiderna vid surfning bättre att kolla på om man ser till användning: #13941970 Att Sony Vaio Pro 13 ligger i toppen är inte konstigt med tanke på att det är med ett utökat batteri som dubblerar batterikapaciteten och även gör datorn mycket tjockare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det Jacob menar är att du får längre batteritid med OS X än Windows i fallet Macbook Air. Jag har använt olika versioner av MBA de senaste fem åren med båda operativsystemen. Mellan tummen och pekfingret handlar det om kanske 20 procent mer med OS X beroende på användningsscenario, men den exakta siffran får vi undersöka vid ett senare tillfälle. Förmodligen minskar t.ex. skillnaderna under hög belastning.

Ahaa okej, då är jag med!

Skrivet av Jacob:

I videouppspelning finns möjligheten att stänga av i princip alla funktioner i datorn och bara driva runt skärmen. Kolla istället på surfningstestet som är mer realistiskt vid riktig användning

Hur stor skillnaden faktiskt är har Andreas större erfarenhet av. Som jag skrev i ett tidigare inlägg ska jag försöka titta på det under helgen och uppdatera artikeln.

Det gjorde jag också, och mycket riktigt är MBA strået vassare där med 9,5 Wh/min mot 9,1 i Sonyn!

Som någon redan nämnde måste man ta dessa siffror med en väldigt stor nypa salt, då de olika tillverkarnas specifikationer på batteriets prestanda kan skilja sig mot verkligheten.

Visa signatur

Technörd

Permalänk

Tycker om Apples designtänk hårdvarumässigt, men jag klarar verkligen inte av OSX.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sneaky:

Av någon anledning verkar Apple lik förbannat ha bättre känslighet och följsamhet i sina pekplattor. År efter år sägs det att nu är PC:arna ikapp, men i min erfarenhet brukar det inte stämma. Jag förstår inte varför det är så svårt att fixa en ordentlig pekplatta för PC-tillverkarna.

Ja, Apple har tydligen förmågan att förstå vad användaren menar och vill när han/hon utför icke övertydliga gester. Det märks lika tydligt i iOS om man jämför med Android.

Touchpaden på min Asus UX32VD är under all kritik. Riktigt jävla usel, speciellt med Asus egna drivrutiner.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja se en enklare sammanfattning av det här testet. Är mkt nöjd med batt.tiden på min MBA. Tycker dock om Windowsmiljön (7:an) mycket mycket mera.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Med tanke på att man alltid hör att det är en enorm skillnad i batteritid mellan Windows datorer och Macs så detta test lite av ett mysterium... Nu visar det säg att Sony Vaio har bättre batteritid till och med vilket är lite överraskande.

Vill inte göra dig besviken men du missade nog att läsa "Den enda datormodell som tar sig förbi är Sony Vaio Pro 13, men det är med draghjälp av ett utökat batteri, som dubblerar batterikapaciteten och likaså profilmåttet, som är jämförelsevis höga 34 millimeter i bakkant."

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd